1. leht 2-st

mis tekitab kõrinat mootoris????

Postitatud: 14.01.2009 18:03
Postitas Aigo
täitsa imelik... algul tundus saalekolksuna aga nüüd on kõrin hoopis... panen siia ka sama video... seal on kuulda seda kõrinat.

Pilt



ehk oskab keegi öelda mis võib olla...

Postitatud: 14.01.2009 18:30
Postitas gaiar200
video järgi tundub küll et saale kolin aga võb ka kepsu sõrm olla või hüdro tõukur nii kuulates ei saa täpselt öelda aga mootori pöörete järgi peaks saale olema

Postitatud: 14.01.2009 18:31
Postitas Aigo
einoh see mu enda kahtluseks ka... olekski vaja kinnitust sellele

Postitatud: 14.01.2009 19:54
Postitas gaiar200
mõõda õli surve ära kui on ebanormaalselt madal siis saaled.

Postitatud: 15.01.2009 0:08
Postitas Mihkel
Tundub ikka saale kolina moodi.

Postitatud: 15.01.2009 1:07
Postitas taxu
Niipalju kui selle klipi helist aru saab, siis mina pakuks et detoneerib lihtsalt. Saale peab ikka lausa vahelt läinud olema, et sellist häält juba läbi kostaks. Pealegi, kiirendades ta hakkas justkui teatud pööretest klõbisema, mis viitad detole. Mehaaniline põhjus oleks sujuva helitugevuse kasvuga.
Kuulasin veel teist korda üle- just rohkem lapatsit vajutades tekkis äkitselt see klõbin. Aga tühijooksul ja väikse gaasiga on vait. 100% deto.
Mehaanika kiliseks ja koliseks iga pöördega ja igast asendist.

Postitatud: 15.01.2009 10:58
Postitas Mihkel
Miks ta peaks tühikäigul detoneerima, kui koormust taga pole?
Detonatsioon ikka siiani olnud koormuse all tekkiv nähtus mitte tühikäigul.

Postitatud: 15.01.2009 11:06
Postitas juss
Krt oma lolli peaga arvan, et saale kolks peaks olema ikka kuulda juba tühikäigul.
Aga kõige kindlam on kuhugi kanali peale ajada ja siis saab mõni täpsema kõrvaga selle kuulata kust tuleb, kas mootori alumisest või ülemisest otsast, või hoopis mujalt!

Postitatud: 15.01.2009 11:53
Postitas junx
Ise lõhkusin just eile ühe Sti mootori laiali, millel olid täpselt samad tunnused. Soojast peast tühikäigul täitsa vaikne, aga u 3k-4k pööretel julm kolin sees. Kui karter alt ära sai, siis olid seal päris korralikud "trei laastud" sees ja saale läind.

Postitatud: 15.01.2009 12:20
Postitas taxu
Mihkel kirjutas:Miks ta peaks tühikäigul detoneerima, kui koormust taga pole?
Detonatsioon ikka siiani olnud koormuse all tekkiv nähtus mitte tühikäigul.
Sõltub mis põhjuseks on. Endal eelmisel masinal näiteks jäi hammasrihma vahetusel üks polt pingutamata, see kukkus rihma vahele sõites ja lõi viimase 2 hamba võrra paigast ära. Ja väga ilusti detos siis ka tühijooksul. Pealegi, kui mootorit kiirendad, siis pole see tühijooks- ta kulutab energiat enda massi käima lükkamiseks.
Juhtus oma eelmise masinaga ka selline asi, et lõi kahe silindri vahelt kaane tihendi ära. Siis detos ka julmalt isegi tühijooksul.
Sellest videost on veel kuulda, et tühijooksul tiksudes töötab ebaühtlaselt- viitaks ka nagu gaasijaotuse veale- hammasrihm paigast.

Postitatud: 15.01.2009 12:27
Postitas RFL
lühivastus: võta lahti ja vaata, mis seal seda kõrinat teeb

Postitatud: 15.01.2009 13:20
Postitas Mihkel
Noh endal pole juhust, vähemalt kiire mälus tuhnimisega, veel koormuseta detonatsiooni kuulda olnud.
Siis peab ikka midagi väga möödas olema. Kui korra piirajasse laskmisega rihma asend muutub näitab see ebakvaliteetset tööd rihma paigaldusel.
Sõbra Polo-l oli sama keiss, auto sõitis ilusti, hakkas õlivahetust tegema, mõtles et laseb enne korra pöördesse mootori (ärge küsige miks see hea peaks olema) ja hetk hiljem oli õlirõhk kadunud ning saale ringi.
Põhjuseks jällegi ebakvaliteetne töö karteritihendi vahetusel (vale silikoon), mille tõttu õlisöötur ära ummistus.

Ei tasu lihtsalt liiga optimistlik ka olla motoori suhtes millel üheksal juhul kümmnest käivad saaled ringi ;)

Postitatud: 15.01.2009 13:48
Postitas uzzac
mu CA tegi 2x sama häält....100% saale kolks...pakuks isegi et teine keps:D

Postitatud: 15.01.2009 14:33
Postitas taxu
Kui seal saaled nii nõrk koht on, siis pole muidugi paha neid vaadata enivei, olenemata mis kolksu tegelik põhjus on. Kui aga saale ringi lendab, siis ei pääse vist ka kepsu vahetusest- vaevalt ta vigastusteta jäi.
Miks aga saale üldse ringi peaks käima- esmalt vast puudulik jahutus, mille tulemusel babiit vända külge sulab. Puudulik jahutus tuleb aga vähesest õlikogusest, viimane jälle madalast rõhust või õlijahuti ebaadekvaatsusest. Ehk et kui keeratakse mootorile väänet märgatavalt peale, saalepindade jahutust aga ei parandata, siis jõuame tõesti sinna, et üheksal juhul kümnest ei pea asi vastu.

Postitatud: 15.01.2009 15:47
Postitas Mihkel
Põhjus väga lihtne, puudulik hooldus.
Kasutatakse mingeid odavaid õlisid, antakse rämedalt talda, ei jahutata hiljem mootorit jne.
Põhiprobleem ilmselt selles, et ei vahetata õli iga 5-8k km tagant nagu tehas on ette näinud.
Oli vist stiilis 5000km õlivahetusvälp CA-l?

Impreza-del on ka viimasel ajal samad hädad ma vaatan.
Ka Imprezal on vist auto sihtotstarbelise kasutamise puhul tehase poolt õlivahetusvälbaks ~10k km märgitud.