1. leht 3-st

Lubatud turbo lõtkud

Postitatud: 16.12.2008 12:11
Postitas Astrona
Plaan on osta kasutatud turbot - uus maksab sama palju kui auto suiseva turboga ise maksab - kasutatud turbod maksavad küll 2-20x vähem, aga siiski üsna palju, ja turbo vahetus pole just küünlavahetus - seega tahaks enne ostu natuke veenduda, et ei pea hakkama järgmine kuu uut ostma.
Vaatan üle, et pragusid ja kriimusid poleks, aga käega katsudes vist vahet ei tee, kas lõtk on 0.1 mm või 0.05mm (ühel juhul sõidab 50000km veel teisel juhul võib kohe suitsema hakata??)?

S13 Service Manualist leidsin ainult lubatud pikilõtku vahemiku:
0.013...0.097mm - noh praktiliselt 0.01...0.1mm.
Aga ristilõtk? Saan aru, et just ristilõtku suurenemisega kipuvad puksidel turbod suitsema hakkama.
Kuskilt lugesin, et lõtke peab mõõtma sooja turboga, aga kui mõõta külmaga, kas siis lõtk on suurem - äkki saab seda külmalt mõõtes arvesse võtta?

Igasugu info on abiks, aga eriti huvitab Garretti T25 ja T28.

Ei leidnud siit foorumist infot, nii tähtsa asja nagu "turbo lõtkude" kohta - sorry, kui liiga vähe otsisin.

Postitatud: 16.12.2008 12:40
Postitas Mihkel
See on selline tunde järgi värk :)
Ideaaljuhul võiks turbo olla soe ja pukside vahel ilusti õlikile ka.

Võta lõtku kui sellist nii, et kui surud õrnalt tiivikut korpuse poole, siis peab tiivik olema veel pööratav.
Pikkilõtk võiks jah pea täiesti puududa.

Postitatud: 16.12.2008 13:25
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Võta lõtku kui sellist nii, et kui surud õrnalt tiivikut korpuse poole, siis peab tiivik olema veel pööratav.
Eelmise, mille ostsin, oligi nii, et lõtk oli tunda, aga korpusesse ei käinud.
Algul suitses natuke peale hullemat kiirendamist, 1000km hiljem juba iga suurema kiirendamisega (rõhku andis veel ilusti - tundus et pareminigi kui enne ;) ) ja 3000km hiljem suitses juba igast asendist, ja tundus, et vaikselt hakkab kahin mühin kõrin sisse tulema ja rõhku enam nii hästi ei taha anda.

Aga kuda sellega on, et kui lükkan puksidel turbol näpuga hoo sisse, siis kauaks ta pöörlema peab jääma - 1sek või 10 sek? Kuullaager gt28'ga pöörles päris pikalt. Noh et kui ei pöörle, siis võibolla liiga kinni keeratud, et lõtke varjata, või kuivalt seisnud, mis võib kah paha teha?

Postitatud: 16.12.2008 13:29
Postitas Mihkel
Olid sul õlitustorud ilusti puhtad ja soovitatavalt uued S13 puhul?
Suitsema hakkab turbo ka liiga kõrge õlirõhu ning viletsa äravoolu tõttu.
See viimane võib olla suurem probleem kui kõrge õlirõhk.

Postitatud: 16.12.2008 15:09
Postitas texas0303
Siia teema alla sobiks minu küsimus ka, et palju turbode taastamine maksta võiks?

Postitatud: 16.12.2008 15:23
Postitas Siim
see Nissan mis RFLi käes nüüd on, selle turbo lõtk oli massive. Ei suitsenud ja puhus rõhku ka nii palju kui ette nähtud. See T28 mis sul silma jäi oli täiesti OK lõtkuga viimati.

Postitatud: 16.12.2008 15:47
Postitas Astrona
Siim kirjutas:see Nissan mis RFLi käes nüüd on, selle turbo lõtk oli massive. Ei suitsenud ja puhus rõhku ka nii palju kui ette nähtud.
Väga lootustandev jutt, aga massiivne on 0.1 või 1mm?

Lähen keeran karteri-tuulutuse lahti ja võtan õhufiltri korra maha - ja vaatan palju ta suitseb. Einoh kui laiali pole võtnud, siis võib olla ka kaanetihend, plokis pragu, plokikaane pragu ja mai tea mis veel.
Aga üldiselt et 30ga sõites 5m kõrge ja 5m lai lont taga oleks ei piisa vist karteri tuulutuse parandamisest :)

Mihkel kirjutas:Olid sul õlitustorud ilusti puhtad ja soovitatavalt uued S13 puhul?
Suitsema hakkab turbo ka liiga kõrge õlirõhu ning viletsa äravoolu tõttu.
See viimane võib olla suurem probleem kui kõrge õlirõhk.
Tänu sellele, et puhtad ei olnud, 1. turbo üldse kokku jooksiski (mingi rauakild oli <1.5mm õlituspõlves sees lisa-takistuseks).

Postitatud: 16.12.2008 17:18
Postitas juss
krt see turbo mis mul rattal peal, sellel on külmast peast sooja poolel lõtk ikka tuntav aga külmal poolel pole tunda. tegemist on siis remonditud tuboga, mis on olnud ainult minu rattapeal peale remontti. Ja selline on ta olnud peale remontimist saati! remont tehti kuskil tartus!
Isenesest ega ku turbo kuum on, siis ei paisu ju puksid, kuna metall rõnga kuumutamisel suureneb deameeter. Kuigi jah eks mingil määral turbo võll ka paisub aga see peaks olema küll minimaalne.
Põhiline, vast jah, et puksidel oleks värske õli vahel, ja lõtku mitte katsuda jõuga vaid ikka "tunnetega"
krt kui turbol juba piki lõtk on siis on ta ikka omadega õhtal!

Postitatud: 16.12.2008 17:31
Postitas RFL
Siim kirjutas:see Nissan mis RFLi käes nüüd on, selle turbo lõtk oli massive. Ei suitsenud ja puhus rõhku ka nii palju kui ette nähtud.
ma kõrvutasin selle tutika kuullaagerturboga ja ei suutnud vahet teha lõtkul külmast peast.

Postitatud: 16.12.2008 20:42
Postitas Siim
RFL kirjutas:
Siim kirjutas:see Nissan mis RFLi käes nüüd on, selle turbo lõtk oli massive. Ei suitsenud ja puhus rõhku ka nii palju kui ette nähtud.
ma kõrvutasin selle tutika kuullaagerturboga ja ei suutnud vahet teha lõtkul külmast peast.
originaal vilest jutt siiski mitte Gt28R-st

Postitatud: 17.12.2008 12:10
Postitas Astrona
Siim kirjutas:
RFL kirjutas:
Siim kirjutas:see Nissan mis RFLi käes nüüd on, selle turbo lõtk oli massive. Ei suitsenud ja puhus rõhku ka nii palju kui ette nähtud.
ma kõrvutasin selle tutika kuullaagerturboga ja ei suutnud vahet teha lõtkul külmast peast.
originaal vilest jutt siiski mitte Gt28R-st
Ega mina kah ei tea palju ta stock turbo suitses või mitte. Aga suitsemisest nii palju, et vahel harva juhtus, et suitses vähem, ja kui siis lajatada, siis ei olnd mitte kohe lont tangant väljas vaid paar sekundit pidi ootama - nagu õli oleks juba enne läbi valgunud ja polnud kõik sumpas ära põlenud. Kui oleks tuulutuse või umbes-filtri probleem, siis käiks kogu õli ka silindrist enne läbi, kus ta võiks ju ära põleda, ja tagant suitseks suht vahetult.

Ma ei saa aru, miks peab võlli üritama õrnalt liigutada. Ega see õli kiht nii paks kah pole, et tugevalt liigutades pressib õli servast välja, ja lõtk kasvab - või on?

Teema kokkuvõtteks võiks öelda, et lõtkud on mingi "tundega värk" - mustmaagia, mida ei taheta või osata seletada :)

Postitatud: 17.12.2008 12:11
Postitas Mihkel
Pigem ei osata seletada, mine logista 10 erinevat turbiini läbi ja saad ka maagiast aimu :-D

Postitatud: 17.12.2008 15:39
Postitas taxu
No näiteks Toyotsi ct20 turbole annab küll manual konkreetsed numbrid lõtkudeks:
Pikilõtk <0,110mm
Ristilõtk <0,136mm
Ja viimast mõõdetakse mitte võlli otsast, vaid õlitusavast, ehk et kahe laagri vahelt.

Postitatud: 17.12.2008 15:41
Postitas Astrona
taxu kirjutas:No näiteks Toyotsi ct20 turbole annab küll manual konkreetsed numbrid lõtkudeks:
Pikilõtk <0,110mm
Ristilõtk <0,136mm
Kas ristilõtk on nagu raadius või nagu diameeter? Eeldan, et diameeter.

Postitatud: 17.12.2008 15:45
Postitas taxu
Pilt