1. leht 3-st
Civicu install
Postitatud: 29.07.2005 14:10
Postitas must
Hei! Uuriks ka tiba turbotamise kohta. Olen algaja.
Mul on civicu mootor D16A6:
Sohc, 16 klappi, 1590cc, 80kw@6000 rpm, surveaste 9.1:1, PGM-FI pritse.
Kui ma tahaksin talle fööni peale panna, siis kas see surveaste on okei või liiga kõrge? Mida arvab sellest elektroonika? Peab muutma või saab väikse rõhuga ka ilma modimata sõita? Milline oleks üldse mõeldav rõhk, et süsteem ka esialgu mootorit näppimata kenasti toimiks? Mida olulist ma veel silmas peaks pidama? Milline turbo sinna sobiks? Väga madalalt puhuma ei pea, sest kui piitsa anda, siis civicul niikuinii suht suured pöörded. Alates 3000 rpm oleks okei? Ja lõpetuseks, see on küll klassikaline loll küsimus

, aga millist hp gain-i sealt oodata oleks?
Tänud !!!
Postitatud: 03.08.2005 12:01
Postitas Priit
surveastme peaksid saama kuskil 8.5 peale hetke oma on liiga kõrge turbo jaoks, miski ei pea vastu lihtsalt ja hp gain on väiksem,siis oleks sul vaja sepistatud kolbe, mina soovitan mahle't, igalt poolt on selle kohta ainult häid sõnu tuld. ilma et mootoris midagi tegema peaksid ei ole see turbotamine eriti mõtekas, surveastme pead kindlalt alla saama. turbo kohta niipalju et oleks mõtet vaadata kuskilt vana nissan 200sx'i turbo, mingi 1.8 mootori pealt nt. turbo rõhu kohta ei tea täpselt rääkida aga minu arust peaks ikka kuskil 0,6 bar'i peal hakkama saama ilma piggy pack'ita, ainus probleem mis võib tekkida on see et segu jääb lahjaks.
Edu ehitamisel!
Priit
Postitatud: 03.08.2005 12:56
Postitas devilc
Ei pea selle surveastmega midagi tegema - turbo jaoks on 9:1 täitsa OK. Need ajad on möödas, kui turbomootoritel 7:1 surveastmed olid.
Postitatud: 03.08.2005 13:15
Postitas Samvel
enamus japsi turbokaid 8.5:1, opeli turbomootor on tehasest 9.0:1, WRC masinad üle 10:1.
Postitatud: 03.08.2005 20:07
Postitas Mihkel
Eesti küte on lihtsalt solk. Madala surveastmega on detonatsioonioht väiksem.
Postitatud: 04.08.2005 0:02
Postitas Silwer
Audi 5cil 20v on surveaste 9,3 ja lajatatakse päris suurte rõhkudega...

Postitatud: 04.08.2005 4:01
Postitas Mihkel
Eks detonatsiooniandurite, progetavate ajude jne. tehniliste lahendustega saab muidugi kõrge surveastmega ka ilusti sõita aga
ma pidasin rohkem silmas suvalisele vabalthingavale turbo selga viskamist ning originaal ajuga sõitmist.
Postitatud: 04.08.2005 8:58
Postitas Raceboy
See, kui kõrge surveastmega, kui varajase süüte ja mis rõhuga sõidad, sõltub esimesena põlemiskambrist.
Postitatud: 07.08.2005 9:12
Postitas jeff01
0,6 bari saab jah ilma elektroonikata võimalik olema aga usun et see on juba surm su kaanetihendile. seega stock mootorile soovitaks 0,4 et asi ka veidi kestaks. kui mootor korras ja segu paigas, siis ehk 40 lisajõudu

Postitatud: 15.08.2005 15:14
Postitas Kpt. Trumm
Mis kaane tihendit sinna siis panna, et üle 0.6 saaks minna? Kas Mahle teeb üldse sepistatud kolbe Hondale? Mismoodi aitab detonatsiooni andur sõita kõrgema surveastmega? Mismoodi on kõrgema surveastmega hj tõus väiksem kui madalama surveastmega?
Honda mootor toodab rohkem jõudu kui ükskõik mis muu mootor sama rõhuga. (tõestatud fakt)
Postitatud: 15.08.2005 16:04
Postitas jk
Kpt. Trumm kirjutas:
Honda mootor toodab rohkem jõudu kui ükskõik mis muu mootor sama rõhuga. (tõestatud fakt)
Aga, kas Honda mootori standardsisu suudab taluda ka kõige rohkem rõhku, kui ükskõik mis muu standardsisuga mootor? Ja kas standarsisuga Honda mootorist saab võtta rohkem jõudu kui ükskõik, mis muust mootorist ?

Postitatud: 15.08.2005 16:32
Postitas Kpt. Trumm
Absurdsed küsiused!
Postitatud: 16.08.2005 0:36
Postitas Miq
mootorid on võibolla head, aga raisk veavad neil kõikidel valed sillad.
ps! ühesillaveolistest rääkides..

Postitatud: 17.08.2005 12:42
Postitas must
Nonii, tagasi arvuti taga.....
Tänud kaasa mõtlemast. Ehk siis laias laastus nissani turbo, kuni 0.6 bari stock ajuga. Kuskil 0.4 peaks siis turvaline olema ehk, nagu arvati. Mootor muidu väga heas korras. Kolbide ja tihendi vahetamist esialgu ei plaani, sest see oleks niisama pühapäeva projekt. Ei ole erilist tahtmist ja finantsi nii vanasse masinasse suurt raha sisse taguda, kuna suva 2.5 l bmw on ikka kiirem

. Vaja läheks siis kolle, turbo, voolikud ja segukell?
Kuskilt veebist leidsin mingi usa tüübi stock sisuga sama mootori projekti, aga enam kahjuks ei leia. Ladus stock konele turbo peale ja kiitis, et "selja-dyno" oli väga rahul. Samas, minumeelest oli tal ajuga ka midagi tehtud.
Postitatud: 17.08.2005 18:13
Postitas devilc
'Stock ajuga' ei tähenda, et kütuse/süütega tegelema ei pea. Kui 0,4 bari sisse puhud, peab kuskilt ka lisakütust tulema ja ka süüdet tuleb tõenäoliselt tagasi keerata. Väikeste rõhkude puhul on reeglina võimalik teatud kompromisside hinnaga seda odavalt teha (AFPR + süüdet kogu ulatuses N kraadi tagasi näiteks).