1. leht 1-st

kuidas mõõta õhu liikumist

Postitatud: 10.12.2008 9:08
Postitas silver7
Tere.
Kuidas mõõta jahutusõhu liikumist õhu kanalis mis läheb eeljahutisse.
Kuna õhu võtmine külgedelt,siis vaja teada kuidas õhk liigub ja siis vastavalt ehitada õhuvõtjaid ,suunajaid
Silver.
Pilt

Postitatud: 10.12.2008 11:25
Postitas SharkRider
Arvutiga on näiteks võimalik seda simuleerida, teha CAD mudel ja juba lihtsam CFD-analüüs näitab ära, kuidas õhk liigub. Aga ei oska öelda, kust sa leiad spetsialisti, kellel vahendid ja oskused seda proffessionaalsel tasemel teha :) (lihtsamatel juhtudel võin küll mina ka aidata). Kui midagi reaalselt katsetamiseks valmis teha, siis saab lihtsamalt kontrollida ka nt. vedelik-manomeetriga mõõta erinevates punktides rõhku.

Postitatud: 10.12.2008 15:42
Postitas KaroK
Võimalus ka otsida netist erinevate autode tuuletunneli pilte, kus on üldjoontes näha, millistes piirkondades ümber auto on suurem ja millistes väiksem rõhk. Nende järgi peaks saama mingil määral kanalite algus ja lõpppunktid teada.
Aga muidu on õhu liikumise modelleerimine lõplike elementide meetodil ikkagi päris töömahukas ettevõtmine.

Postitatud: 10.12.2008 16:53
Postitas juss
MR2 mootor taga ja radikas seega külje, üüri kuidas tollel sinna õhk peale saadud. oli endal plaan panne just mr2 mootori muhule, aga see selleks!
Kui ikka kanal on ja see hermeetiline, siis pole õhul sealt kuhugi minna. Väidetavalt 2006a yamaha R1 kiirusel 200+ pidi mootor töötama 0.6bar-se ülerõhu all. Ja ega nood õhu sissevõtud pole just kõige suuremad

Postitatud: 10.12.2008 19:22
Postitas Laisu
juss kirjutas:MR2 mootor taga ja radikas seega külje
kust sa võtad sellise asja? mr2-l on radikas ees, täpselt samamoodi nagu tavalistel autodel!

Postitatud: 10.12.2008 20:00
Postitas juss
oma silmaga olen näinud. tegemist oli 95a masinaga.

Postitatud: 10.12.2008 21:43
Postitas Fog
MR2-l on jahutusradikas tõepoolest ees, nagu ka Fierol. IC kohta ei tea öelda. Minu Fierol on IC igatahes tehtud vee vahendusel ning selle radikas on samuti ette viidud kondiradika asemele.

Mis aga õhuvoolu puudutab, siis auto küljel on õhuvool samasuur või nõks suurem kui auto kiirus. Seda siis lamedal pinnal. Keeriseid jmt peab juba modelleerima.

Mina võtaks ikkagi rusikareeglid abiks. Kui auto ees radikas on 30x50 ja sellest poolt piirab stange, siis õhuvool on 15x50cm peale. Vähemalt samapalju peaks siis kokku ka auto kõrval scoopide pinda olema.