1. leht 1-st
K:Karburaatorturbomootor
Postitatud: 06.11.2008 3:13
Postitas prt18
Tere. Oman siis ühte Renault Fuego Turbot,millel karburaatorturbomootor ja mitte ideaalses seisukorras mootoriosaga, et kui lahti võtta ja hiljem kokku panna, sooviks võimalikult palju ära teha. Küsimus olekski,et kui palju võimsust on võimalik sealt mootorist kätte saada ning kui palju umbkaudu selleks teha vaja. Kirutakse neid karpaturbosid, et rocket science ja erilist modimis ruumi ei ole.Utoopilisi näitajaid taga ei ajagi, aga ütleme stock 97kw kuhugi 150kw+ saada oleks kui reaalne??Keegi ehk oskab midagi asjakohast rääkida?? Tänud.
Re: K:Karburaatorturbomootor
Postitatud: 06.11.2008 9:21
Postitas Fog
prt18 kirjutas:Tere. Oman siis ühte Renault Fuego Turbot,millel karburaatorturbomootor ja mitte ideaalses seisukorras mootoriosaga, et kui lahti võtta ja hiljem kokku panna, sooviks võimalikult palju ära teha. Küsimus olekski,et kui palju võimsust on võimalik sealt mootorist kätte saada ning kui palju umbkaudu selleks teha vaja. Kirutakse neid karpaturbosid, et rocket science ja erilist modimis ruumi ei ole.Utoopilisi näitajaid taga ei ajagi, aga ütleme stock 97kw kuhugi 150kw+ saada oleks kui reaalne??Keegi ehk oskab midagi asjakohast rääkida?? Tänud.
Eks ikka otsingumootorid abiks. Ma ei mäleta palju tfr oma mootori juures tegi, aga ühe fuego loo leiad
siit ja pildid
siit
Ega rohkem vist eestis fuegodest ei teata kah ma arvan.
Postitatud: 06.11.2008 15:54
Postitas ivar
Ma arvan, et enne lahtivõtmist võiks katsetada rõhu tõstmisega. Saab teada detonatsioonipiiri, võibolla ka turbo võimekuse, või mõne muu puudujäägi, millega hiljem arvestada.
Seljuhul muidugi tasub lambdaga heitgaase kontrollida. Pole kindel, mis see karpa seguga teeb, kui ta normaalsest tööpiirkonnast välja viia.
Korralik vahejahuti oleks ka hea kõrgemate rõhkude tarbeks.
Postitatud: 06.11.2008 22:19
Postitas Astrona
ivar kirjutas:enne lahtivõtmist võiks katsetada rõhu tõstmisega. Saab teada detonatsioonipiiri, võibolla ka turbo võimekuse, või mõne muu puudujäägi, millega hiljem arvestada.
"muu puudujäägi"

kolvirõngad, kaanetihend, kolvid, kepsud, käigukast jne

Hea kui kõik korraga laiali lendaks, poleks vaja mitu korda remontida.
Ma ei tea küll karpadest midagi, aga arvan, et ka seal on düüsidel mingi koguse piirid kus need veel pihustavad, ja +50% ei pruugi seal varu olla.
Postitatud: 06.11.2008 22:36
Postitas ivar
Mootoris peaks +50% jaoks vast tugevusvaru küll olema.
Postitatud: 07.11.2008 19:12
Postitas juss
ivar kirjutas:Mootoris peaks +50% jaoks vast tugevusvaru küll olema.
´
Tõsi, et 50% ikka peab aga seda korras mootoriga,mitte, et tuli käib rõngastest läbi!
kindel mis puudu jääb suuremal rõhul on kütus, kui just pole 1:1 kütuserõhuregulaatorit.
Loogilisel võttes ei tohiks tüüsid olla takistavaks faktoriks kui kütterõhku tõstetakse, vähemalt teatud piirini.
Õige oleks jah vast motole remont teha (kui hind sobiv) ja siis sellest midagi pigistama hakata. Aga kui motost väga ei hooli ,siis aga segukell peale ja hakka aga motole rõhku lajatama ja kui isu on siis ka saad katsetada cooleri efekti.
Postitatud: 07.11.2008 19:53
Postitas jeff01
Kas karburaatori juurde jäämine on eesmärk omaette või säästu eesmärgil see mõte?
Arvan, et kui sellele autole korralik sisselaske kollektor keevitada, sinna vastavad pihustid paigaldada ja kasvõi odavam progetav aju panna on tulemuseks rohkem hobujõude juba sama rõhu korral

loomulikult maksab se kõik kokku 5 kohalise summa.
Samas oleks se mootorile ka igati turvalisem kui plaan rõhku tõsta ja jõudu juurde saada kuna praegune süütesüsteem pole sellel autol vist kusagilt otsast reguleeritav?

Postitatud: 09.11.2008 19:17
Postitas prt18
Nii,täname kõiki vastajaid. Vaatame mis teha annab. hetkel näiteks käigukasti padi,vist probleemne,kogu kupatus liigub käiguvahetusel, eriti vajutada ei julge. Aga nii palju sai testitud, et 1. käiguga turbo tuleb taha kuidagi hilja, kusagil 5000pööret tablood uskudes, samas peab turbo korra maha võtma ja vaatama mis seisus ta on ka.Asub turbo vähemalt kergesti ligipääsetavas kohas, ei pea ala ronima ja x võtmeid kasutama, võit seegi. Samasplaan oleks just karpa peale jääda, originaalsuse tõttu, üsna imelik kooslus,ning miks mitte. eks peab kunagi tegema teema lugejate autodesse ja kõik täpselt kirja.
Postitatud: 09.11.2008 19:31
Postitas jeff01
prt18 kirjutas:Nii,täname kõiki vastajaid. Vaatame mis teha annab. hetkel näiteks käigukasti padi,vist probleemne,kogu kupatus liigub käiguvahetusel, eriti vajutada ei julge. Aga nii palju sai testitud, et 1. käiguga turbo tuleb taha kuidagi hilja, kusagil 5000pööret tablood uskudes, samas peab turbo korra maha võtma ja vaatama mis seisus ta on ka.Asub turbo vähemalt kergesti ligipääsetavas kohas, ei pea ala ronima ja x võtmeid kasutama, võit seegi. Samasplaan oleks just karpa peale jääda, originaalsuse tõttu, üsna imelik kooslus,ning miks mitte. eks peab kunagi tegema teema lugejate autodesse ja kõik täpselt kirja.
Kui karpa siis karpa, ei olegi kohustuslik muud kasutada.
Siis muretse endale wideband lambda komplekt (Kui võimalik siis kasuta ka dataloggingut..... kuigi kellale rpm signaali andmine pole vist nii lihtne

) Mõõda huvi pärast ära segu originaal rõhu korral (Kui saad siis ka EGT) Meisterda endale võimaliku detonatsiooni kuulamiseks klapid ja hakka tasapisi rõhku tõstma ja sõida ning kiirenda jälgides segu /küünlaid/egt-d ja oma sisetunnet
Usun et süüte reguleerimise võimaluseta sa üle 0,3 bari rõhku tõsta ei saa ilma et detoneeriks
