1. leht 3-st

Küsimus Turboasjus palju maksaks ja kes teeks ???

Postitatud: 09.10.2008 19:28
Postitas Tartlan
tere foorumlased,oleks siis siuke küsimus,et oleks plaanis e34 535-ele turbo peale panna,kuid mind huvitaks kus turbo saaks ja palju see maksab,siis kindlasti kõik muud jubinad ja asjad,mis sinna juurde veel kuuluvad et see mootor ka töötaks mitte peale esimest päeva laiali ei lendaks,no et ühesõnaga kestaks :P palju see raha nõuab ja kes seda teostaks-ette tänades Marko

Postitatud: 09.10.2008 19:48
Postitas Raceboy
Kaua võib seda korrata? Kasuta otsingut ja vii ennast ise teemaga kurssi enne kui küsima hakkad.

Postitatud: 09.10.2008 20:02
Postitas puna
Raha läheb sinna ikka kõvasti.
Rohkem ikka kui su auto hetkel väärt on.

Postitatud: 09.10.2008 20:32
Postitas E28-535
Kui juba selline teema tehti, siis küsiks ka, et milline turbo oleks kõige sobilikum antud mootorile kuni 450hj. Kas Viljari poolt pakutav gt30 on sobilik, kirjas on garreti lehel, et kuni 3l, aga bemmil kubatuur natuke suurem.

Postitatud: 09.10.2008 21:06
Postitas Tartlan
nagu näha siis ma olen uustulnuk turbomaailmas,pole kohe mõtet rapsima hakata exole,mõtlesin praegu konkreetselt mingit vastust saada,et äkki leidub kuskil mõni inimene kes on targem sellel alal kui mina ehk siis võiks vaadata asjad üle kas on mõtet ja kuidas :badgrin: et äkki keegi teab mis turbo sinna sobib ja veel parem kui keegi teaks kus mõne saada võiks :P ja kõik muu sellega seoses,mis tuleb veel vahetada ja tugevam kangem panna et see koos seisaks ja et ära kohe ei laguneks.Kas ma olen piisavalt selgelt ennast väljendanud,et rohkem mingeid lolle küsimusi ei esitata et mine loe ja mida veel ?

Postitatud: 09.10.2008 21:13
Postitas Raceboy
Jah, uuri siit foorumist, kuidas asjad töötavad ja siis saadki ise järgi uurida, millised asjad sulle vajalikud on.

Võiks ise ka veidi vaeva näha, kogu info on siin foorumis olemas, kas arutelude või projektide näol.

Postitatud: 09.10.2008 21:49
Postitas veider
Minupoolsed soojad soovitused on ka lugeda natuke foorumit ja siis kui veel on mingeid spetsiifilisi küsimusi (mida tegelikult ei tohiks olla enam) küsida. Lugemine ja vastava materjaali otsimine on küll üks maru tüütu tegevus, kuid kui huvi on siis ei aita kahjuks midagi muud kui lugeda, lugeda ja veelkord lugeda. Siin on kahjuks iga teine või kolmas teema taoline ning väga paljudes on ka ära toodud nimekiri mida pead vahetama ja mida muutma, et asi korralikult ja vastupidavalt tööle saada! Mida vahetad ja mille arvelt tahad kokku hoida, selles pead ise selguse jõudma. Ning selle nimekirja alusel saad ka vastavate jubinate tarnijate käest uurida täpselt mis kui palju maksab!

Edu sulle! :)

Postitatud: 09.10.2008 22:02
Postitas Tartlan
tänx ;) olen juba tiba targem ja loen siin turbo paigaldamisest,kui küsimusi tekib siis küsib :p kiitoos

Postitatud: 09.10.2008 22:10
Postitas crisp
kuna lihtsalt igav siis panen mõned punktid kirja:

Mootor korda (põhiliselt korraline hooldus: küünlad filtrid vajalikud tihendid regullid jne jne) kui on keskmine eesti bmw siis arvesta 6-7000 kui ise ei tee siis + tööraha

Väljalaskekollektor
TURBO
Downpipe
Intercooler
Torustik turbost--->cooler---->sisselase + lõdvikud
Turbo õlitus (stutsid flansid jne)
Jõuülekanne üle vaadata (äkki nõrk sidur mis vajab vahetust vms)
Mingit tüüpi ülerõhuklapp bov vs bypass

Mehaanilise osaga peaks olema enam vähem purgis siis.......
........ jääb veel elektroonika

Aju
Pihustid
Lamda
+ veel igasugu andureid (olenevalt ajust siis mida täpselt juurde vaja)
Mingi vend kes sul selle käima ka paneb kui ise matsu ei jaga

Elektroonika osaga peaks siis kah jokk olema.

Kui ise tegija oled siis arvesta sinna juurde nüüd: töötunnid, õlle pudelid sõpradele, õhtused pitsad endale ja sõpradele, vajalikud puksiirimised ja mingite kell 1 öösel spets junnide välja ajamine... tuleb summa suht suur


Kui ise tegija ei ole siis tuuning kohtades on töötund ca 400 eeki. 400 korda x arv tunde = suht suurest summast veel suurem summa.


VALIK ON SINU

Postitatud: 10.10.2008 15:18
Postitas Tartlan
tänx crisp selle toreda postituse eest :D ma ootasingi sellist vastutulemist ja mõistmist.Tähendab mootori tihenditega ja siduriga ehk ei peagi midagi tegema esialgu sest sidur on uus ja mootor nagu hetkel õli kuskilt konkreetselt välja ei aja,aga kui vaja siis vahetada tuleks ikka ära.
Ja siis siuke küsimus oleks ka,et kas kolvidega ei pea midagi tegema tugevamaks või midagi et see kompott seal ikka vastu ka peaks ???
Ma arvan et ma ikka tahaks ise ka vaeva näha asja kallal,muidu nagu puudub asjal iva.Pole nii suuresplaanis ise kunagi valmis teinud aga mõtlesin et nüüd on see aeg :-D

Postitatud: 10.10.2008 16:33
Postitas Mihkel
Mida see sul aitab, et sul see sidur on uus?
Sama nõrk nagu originaal on ta ikka ja 99% olen kindel, et sa ei lasknud ka hooratta tööpinda taastada (kuluvad koonusesse), mis teeb selle originaal sidurist veel nõrgemaks.

Kolbide, kepsude tugevdamise ja surveastme madaldamise asemel ostke kõigepealt normaalne aju, siis hakkate ehk ka katsetamise käigus aru saama mida ja mis juhul vaja vahetada on.

Ideaalset listi ei suuda sulle ilmselt keegi pakkuda, kuna neid pisidetaile on lihtsalt nii palju mis asjatundjale on iseenesestmõistetavad aga kui kellelegi midagi seletama pead, siis ei tule elementaarsed asjad meeldegi.

Postitatud: 10.10.2008 20:26
Postitas sada1000
Ma just kirjutasin siin pika jutu kokku kuidas on vist õigem osta juba tehasest turboga auto, jääb ära palju peavalu jne.. ootasin, kustutasin ära :idea:
Siis mõtlesin, et f***, aga seda sama oleks võinud ju kirjutada näiteks kuuno tiburoni või mihkli E30 threadi :-D

Üldjuhul siiski, et saada oma E34 korralikult tööle läheb selleks vaja päris palju raha. Arvesta nii suurusjärku 150k.
Raha läheb palju vähem kui sa plaanid sõita väikese rõhuga. Sellel aga pole mõtet sest tüdined sellest väga kiiresti ning kokkuvõttes hakkad siiski tervet mootorit ringi ehitama. Kogemuste mõttes on see 5+, rahaliselt aga pointless 2x jalgratast leiutada.
Siin on üks 3seeria BMW hetkel aktuaalne. Proovi omanikult nõu pärida ja saad kindlasti palju targemaks :)

PS! Esimese asjana kisu mootor lahti ja käi kõik üle. Ma ei käinud. Läks ***** :(

Postitatud: 10.10.2008 20:57
Postitas jeff01
Prügikasti projektiks sobib umbes selline lahendus:
Mootorit ei ava ja lepid sellega et pikka pidu pole aga susinat kuuled ikka :-D Pingutad kaanepoldid 10-20 NMi tuhevamalt üle (Samal mootoril olen alati 110nega kinni tõmmanud) Sel mootoril surveaste paras ja kolbe madaldada ja paksu kaanetihendit otsida pole mõtet. Ostad mindi turbokäki kasutatud peast mida arvad umbkaudu töömahuga sobivat.
Kahe originaal malmkäraka otsa teed vahetüki turbo ühendamiseks (väga õiget mõõtu ja odavad põlved selleks saad FEBist) ...ilmselt pead loobuma mõnest kolast kapoti all, et selleks ruumi teha)
Ostad odava hiina intercooleri ja wastegate kui seda turbos sees juba pole (Võid ka kasutatud peast need asjad leida) mahutad kuidagi kapoti alt auto alla ka downpipe ja teed mingi sumpsi... Mustast materjalist õhu torustik töötab kah. Odav replica BOV kah vahele (Ei saa ära unustada, et hääl ilmselt põhiline sõpradele promomisel) Õlitorud lased hydroscandis või dunlop hiflexis teha. Timmid turborõhu 0,6 bari kanti ja krutid õhulugejast segu rikkaks....kuna wideband komplekt eelarvesse ei mahu siis küünalde ja sumpast tuleva järgi ilmselt.

Originaal aga kapitaalremondi läbinud mootoril oleks progetava ajuga reaalne tulemus 400-500 hp vahel kui asi on normaalselt seadistatud ja komponendid valitud mõistusega aga kuna nad kõik 400 000 kanti sõitnud siis kolvid loksuvad juba liiga palju et sellest midagi head loota ja mootori kapitaalremondiks võib kuluda 20-25000.- kui se ise teha

Kui õnnestub ei jää su vanal mootoril õlisurvest puudu ja kestab mitmeid tuhandeid kui inimlikult käituda. Saad 10-15k eest ehk üle 200kw
Kui ei siis saad ehk lahti turbost, kolbidest, sidurist, väntvõllist (õlitusprobleemid) või kasvõi kõigest nimetatust + veel midagi

Kui raha rohkem ja plaan tõsisem alusta progetavast ajust ja võid kokkuvõtteks nii mõndagi säästa.

Postitatud: 11.10.2008 12:27
Postitas Tartlan
selge selge,no ega seda raha ka niipalju pole et sadu tonne alla laduda :D mõte oli rohkem siuke paugutamis pill teha :-D hirmutate mu huvitava mõtte oma numbritega ära :P aga sellest pole midagi ehk proovin leida teisi lahendusi asjale kui see nii keeruline protsess on,samas autoga vaja liikuda ja ei soovi kuidagi aastaks ajaks autot seisma jätta :D aga eks payday-l me hakkame neid asju kaaluma kuidas mis ja kuhu aga seniks kõvat turbotamist kõigile 8)

Postitatud: 15.10.2008 19:59
Postitas Toivoku
Tartlan kirjutas:selge selge,no ega seda raha ka niipalju pole et sadu tonne alla laduda :D mõte oli rohkem siuke paugutamis pill teha :-D hirmutate mu huvitava mõtte oma numbritega ära :P aga sellest pole midagi ehk proovin leida teisi lahendusi asjale kui see nii keeruline protsess on,samas autoga vaja liikuda ja ei soovi kuidagi aastaks ajaks autot seisma jätta :D aga eks payday-l me hakkame neid asju kaaluma kuidas mis ja kuhu aga seniks kõvat turbotamist kõigile 8)
kui tahad prügikasti masinat siis 10-20k kui vastupidavat siis suurusjärk 50-200k muidugi sa ei pea kõike seda korraga välja käima. Osta parem omal 540i ;) seal juba 210kw ja minekut ikka mõnusalt.