1. leht 2-st
CA18DET TPS jälle...
Postitatud: 17.09.2008 11:26
Postitas Astrona
Alles ma vahetasin S13 TPSi.
Jamamine seisneb selles, et teatud asendis jätab mootor vahele - segud süüted ja isegi ATM kast lähvad lolliks.
Eelmist ilma avamata oli juba näha, et õli jookseb sealt välja.
Kas gaasisiibril käib sel TPSi vahel ka mingi tihend? Võibolla see läbi, et pressib sisselaskest õli TPSsi?
Võibolla on üldse liiga palju õli sisselaskes - mul std kaane breather'i majandus.
Keegi teab, mis uus TPS maksab?
Postitatud: 17.09.2008 14:23
Postitas Fos
kui sul sisselaskes nii palju õli on, et see kuskilt välja pressib, siis ma usun, et tead ise, mille üle mõtlema pead.
TPS'ssi sisselaskest peaks eraldama vask pinnaga tihend, sama asi, mis hoiab drosselklapi võlli ja klapi kere vahelt boosti lekkimast.
Postitatud: 17.09.2008 16:24
Postitas Astrona
Fos kirjutas:kui sul sisselaskes nii palju õli on, et see kuskilt välja pressib, siis ma usun, et tead ise, mille üle mõtlema pead.
Ei tea

Kui sa turbo vahetust mõtlesid - siis turbo on uus. Rõngad tõesti pole uued, arvatavasti stock 190Kkm sõitnud rõngad - mõnikord külmast peast natuke paistab peeglist sinine. Hullult õli ei söö, ülevaatuselt tuli puhtalt läbi, ja sellepärast mootorit laiali ei hakka kiskuma. Et mis teen siis? Oil catch tank

?
Õli ei juhi elektri-voolu ja ühest tilgast peaks teoorias piisama mingi 1000 TPS anduri söeraja mingil määral isoleerimiseks, ja väike kirme SL kollektori sisepinnal ei tapa veel ju.
Vaatan võibolla täna üle sellle eelmise anduri, et mis seal sees täpselt on. Võibolla annab seda natuke puhastada ja tihendada vms.
Eks see võll või too vasktihend ole siis kulunud, mis muud. Aga mis poest üldse siukseid tihendeid saab?
Postitatud: 17.09.2008 18:55
Postitas Fos
otsisin talonile päris pikalt, lõpuks tellisin teiselt mandrilt. Proovisin ka igasugu laternatiive, aga kui pole õige tihend, siis kas lekib või teine variant on see, et poob võlli kinni.
Mõistatuseks jääb see, et kust kohast see õli sulle sinna tuleb, kui turbo uus.
Ega see, et rõngad või klapisääred vms väsinud võivad olla ei too õli sisselaskesse vaid väljalaskesse. Ka karteri tuulutus läheb sisselaske kollektorisse, kust ta enam TPS'i ei tohiks sattuda.
Äkki võtad cooleri maha ja pesed korralikult bensiiniga läbi. Ehk vana turbo kummitab sealt kaudu sind.
Postitatud: 18.09.2008 9:33
Postitas Astrona
Fos kirjutas:Ka karteri tuulutus läheb sisselaske kollektorisse, kust ta enam TPS'i ei tohiks sattuda.
Äkki võtad cooleri maha ja pesed korralikult bensiiniga läbi. Ehk vana turbo kummitab sealt kaudu sind.
Karterituulutus läheb vist ikka ka enne turbot, muidu boosti ajal ju ei tuulutakski.
Aga eks jah peab cooleri maha kraapima, enivei tal mingi klamber vist lõdva ja sisistab mõnikord täis boosti ajal, aga kruvvariga otse ligi ei saa muidu kui natuke aega seal lammutada.
Lõhkusin eile vana TPSi laiali, tõesti mingi 1-2 tilka õli oli sees ja söe rada õline. Takistust mõõtes oli 10K ja siis keerates läks 4.8K'ni, ja ülejäänd 1/3 käigust juba lõpmatu takistus.
Postitatud: 18.09.2008 10:03
Postitas Fos
Astrona kirjutas:
Karterituulutus läheb vist ikka ka enne turbot, muidu boosti ajal ju ei tuulutakski.
Minu viga, mul pisut teist moodi, 1 tuulutus one-way klapiga sisselaske koldes ja teine breather lihtsalt.
Huvitav probleem igatahes

Postitatud: 18.09.2008 11:01
Postitas Astrona
Fos kirjutas:Huvitav probleem igatahes

Huvitav on sõita kah nii...
1 variant on muidugi panna tpsile seibid alla, et TB'st eemale jääks, ja siis veel mingi kummirõngas võlli peale, et õli ei valguks TPS'si vaid sealt ilusti SL kollektori peale

Postitatud: 18.09.2008 11:08
Postitas Astrona
Muidugi 1 variant on see, et puurid sinna 2 väikest auku; 1 peale teine alla, ja siis perioodilselt lasta ülevalt seda eeter-baasil vms puhastusvahend aerosooli
Uut Taketist öeldi, et saab ainult esindusest...
Postitatud: 18.09.2008 11:21
Postitas Fos
õige oleks üles leida probleem, miks pärast see õli sinna üldse satub.
Pole mõtet aretada endale tps'i, mis vajab iga natukese aja tagant hooldust.
Pane näiteks karteri tuulutusele ~10 eeq'ne läbipaistev bensiini filter vahele, näed kohe, kuidas ja kas õli liigub seda kaudu.
Ma eeldan, et boost leak testi pole sa samuti teinud, muidu oleksid juba varem leidnud, et TB võlli tihendid on õhtul. Vaheta need ka ära. Pärast õli lekkiva turbo välja vahetust tuleks kõik torud, mitte ainult cooler ära pesta, nende pinnale jääb paks ja kuivanud roka kiht, aga see oleks vist juba liig pingutus eesti mastaabis

Re: CA18DET TPS jälle...
Postitatud: 18.09.2008 12:34
Postitas ASSA
Astrona kirjutas:
Keegi teab, mis uus TPS maksab?
Faktos maksis 1.5a tagasi ~1400.-
Postitatud: 18.09.2008 12:42
Postitas Astrona
Fos kirjutas:õige oleks üles leida probleem, miks pärast see õli sinna üldse satub.
Pole mõtet aretada endale tps'i, mis vajab iga natukese aja tagant hooldust.
Pane näiteks karteri tuulutusele ~10 eeq'ne läbipaistev bensiini filter vahele, näed kohe, kuidas ja kas õli liigub seda kaudu.
Ma eeldan, et boost leak testi pole sa samuti teinud, muidu oleksid juba varem leidnud, et TB võlli tihendid on õhtul. Vaheta need ka ära. Pärast õli lekkiva turbo välja vahetust tuleks kõik torud, mitte ainult cooler ära pesta, nende pinnale jääb paks ja kuivanud roka kiht, aga see oleks vist juba liig pingutus eesti mastaabis

Boost lekib mul momendil cooleri juurest ja mingi asi seal radika pealt jooksvas sisselaske torus susiseb kohe kui gaasi natukenegi liigutan.
( Võlli vahelt on rohkem nagu vaakumi leke

, kuna ta võib muuta 30KPa vaakumi näiteks 33KPa vaakumiks, aga 170KPa rõhku ta 10% ei kõiguta

) Peale selle on vaja pihusti tihendid vahetada - tegemist on.
Kas stokk turbo õlitus ei peagi sisselaskesse lekkima? Sain aru, et kui pole kuulaager turbo ja puksidele antakse täis õlirõhk peale, siis sealt ikka natuke tuleb.
Need võlli tihendid ongi need, mida sa üle maailma taga ajasid? Ei viitsiks nagu selle probleemile oma vabast ajast rohkem kui 1-2h (aastas)kulutada. Kui peaksin 10min tegelema puurimisega + näiteks perioodiliselt 6x aastas 5min tegelema TPS puhastusega, oleks ok.
Asja teeb keeruliseks kõigerohkem see, et ma ei fänna väga remontimist

, pigem projekti-masina ehitamist, aga kahjuks antud masin pole mu "projektikas".
Kokkuvõtvalt:
* Mõõdan TPSi, Puurin TPSi augud

ja puhastan, mõõdan uuesti.
* IC puhastus + sealt boosti-lekke kaotamine.
* Vaatan üle kui õline SL kolle on - kui ikka õline, siis teen breather süsteemi ümber - eriti kui MAFist turbosse torud on juba õlised.
Postitatud: 18.09.2008 12:45
Postitas mart154
osadel mootoritel on kusjuures turboõlitusel restricktor vahel.
see on seal põlves, mis plokist välja tuleb ja kuhu külge õlitoru kinnitub
seda olen küll leidnud ainult mõnedel mootoritel sellest hunnikust, mille lammutanud olen

Postitatud: 18.09.2008 12:56
Postitas Astrona
mart154 kirjutas:osadel mootoritel on kusjuures turboõlitusel restricktor vahel.see on seal põlves, mis plokist välja tuleb ja kuhu külge õlitoru kinnitub
seda olen küll leidnud ainult mõnedel mootoritel sellest hunnikust, mille lammutanud olen

Mu teisel S13'el oli kah, aga ei tea kas sellel ongi. Ja too on seal mingi 2mm auk vms, võrreldes kuullaagerturbode 0.8mm auguga ehk 6x suurem.
Postitatud: 18.09.2008 14:27
Postitas mart154
2mm?? ühel, millel ma mõõtsin, oli 1.1mm
Puksidel turbole võibki väidetavalt suti rohkem rõhku anda...
Postitatud: 18.09.2008 16:49
Postitas Fos
no kuule, see ei ole lahendus kui sa tps'i augud puurid, et sealt õli välja saada, see toob uusi probleeme juurde, niiskus läheb sisse, rajad hakkavad oksüdeerima, mustus läheb sisse... ole normaalne. See on selline munaga radika parandaja suhtumine, "mis seal ikka järgmine nädal viskan uue muna sisse". Endal parem tunne pole, kui asi korralikult tehtud saaks?