1. leht 1-st

k:tühikäik

Postitatud: 13.09.2008 20:05
Postitas t2g
tere
mõte siis selline ,et panna bmw m20 mootorile siis m21 väljalase koos turbo ja kõige muuga (m21 siis m20 baasil diisel)
kõik varuosad on olemas nagu väljalaske kollektor, turbo, summuti, intercooler mis siis võetud 730 diisli pealt.
vaakum oleks plaanis saada siis nii ,et roolilati vahetus on ees ja vahetan roolilati võimuta lati vastu ja roolivõimu pumba asemel hakkab rihmalt jooksma vaakumpump. varutud on ka pihustid aga esialgu vähemalt jätan kogu kompotti juhtima originaal aju ja süüde jääb tulema jagaja pealt.
mure mis mind vaevab iseenesest on siis selline ,et kuidas ma saan kollektorisse tühikäigu jaoks vajaliku õhu juhtida nii ,et kui boost tuleb ,et ta rõhku tagasi sealt ei lükkaks filtri ja õhulugeja juurde??
kas selleks on loodud mingi eraldi klapp mis laseb õhul liikuda ainult ühes suunas??


jään ootama.

Postitatud: 13.09.2008 21:23
Postitas citizen
Nahhujaa sul seda vaakumpuma sinna üldse vaja on? :roll:

Postitatud: 14.09.2008 15:22
Postitas t2g
citizen kirjutas:Nahhujaa sul seda vaakumpuma sinna üldse vaja on? :roll:
ok jätame vaakumpumba ära...

kust pidurivõim tuleb???

Postitatud: 14.09.2008 15:25
Postitas nael
t2g kirjutas:
citizen kirjutas:Nahhujaa sul seda vaakumpuma sinna üldse vaja on? :roll:
ok jätame vaakumpumba ära...

kust pidurivõim tuleb???
Siiber kinni, siis mootor tekitab vaakumi.

Postitatud: 14.09.2008 20:50
Postitas citizen
nael kirjutas:
t2g kirjutas:
citizen kirjutas:Nahhujaa sul seda vaakumpuma sinna üldse vaja on? :roll:
ok jätame vaakumpumba ära...

kust pidurivõim tuleb???
Siiber kinni, siis mootor tekitab vaakumi.
Ja sinna pidurivõimu toru vahele käib ka üks klapp, et boosti pidurivõimu ei surutaks.

Postitatud: 14.09.2008 23:51
Postitas Astrona
Lihtne: tühikäigu võtu-voolikut ei panegi õhulugeja juurde vaid boosti torusse.

Postitatud: 15.09.2008 0:08
Postitas citizen
Astrona kirjutas:Lihtne: tühikäigu võtu-voolikut ei panegi õhulugeja juurde vaid boosti torusse.
Lisaks sellele peaks ju tühikäigu klapp sellel ajal kinni juba olmea kui boost tuleb :roll:

Postitatud: 15.09.2008 8:48
Postitas Astrona
Vanad boschi bimetall klapid automaatselt momentaalselt ju kinni ei käi. Aga jah, kui see klapp lahti, siis mootori tervise huvides on ta veel liiga jahe, et pressida võiks. Ja suletuna peaks nad olema piisavalt tihked, kuna NA peal näeb see klapp juba 0.9bar suuruseid rõhuvahesid.

Postitatud: 15.09.2008 10:01
Postitas t2g
Astrona kirjutas:Lihtne: tühikäigu võtu-voolikut ei panegi õhulugeja juurde vaid boosti torusse.
no aga see õhk peab ju ka lugejast läbi käima...

Postitatud: 15.09.2008 10:05
Postitas Mihkel
Kui sa võtad tühikäiguklapi ühe otsa vahetult enne segusiibrit ja teise otsa paned sisselaskesse, siis mis õhuga on sinu arvates tegemist?

Postitatud: 15.09.2008 10:47
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Kui sa võtad tühikäiguklapi ühe otsa vahetult enne segusiibrit ja teise otsa paned sisselaskesse, siis mis õhuga on sinu arvates tegemist?
Rääkides NA'st siis oleneb siibri asendist:
* Kinnise siibriga @8000RPM korralikul mootori peaks tekkima ju ca 0.9bar vaakum (10KPa abs rõhk vms).
* Avatud siibriga on rõhu-vahe muidugi 0.001-0.05 baari olenevalt siibri takistusest ja pööretest.

Boostiga on oleneb juba bov'i olemasolust jne, aga rõhu vahe võib olla päris mitu bari. 3 cm2 suuruse ava puhul suruks selle klapi peale kuni kümneid kilosid :) Aga samas kui ta on see bimetalliga siiber, siis see rõhk teda avama ei hakka - pigem vastupidi.

Postitatud: 15.09.2008 10:53
Postitas Mihkel
Ma pidasin siin silmas vastusena MÕÕDETUD õhku.

Mulle tundub, et inimene otsib pseudoprobleeme.

Soovitan veidi sügavamalt antud teemasse süüvida ja alustuseks turbotamise aabitsa Maximum Boost läbi lugeda.
Väga paljud küsimused saavad sealt vastuse.

Postitatud: 15.09.2008 12:53
Postitas Astrona
aaa, sorry, ma lugesin, et rõhku mitte õhku :lol:
Lugeda tasub jah, muidu tuleb välja nagu mingi humoorikas ilukirjandus "Kuidas me Petsi pemmile turbot panime" :lol: