1. leht 1-st
K: Mille järgi turbo suurust valida
Postitatud: 01.07.2005 19:07
Postitas Raino
Kysimus siis selles et plaanis Fordi 2.9 cossu mootorile turbod peale aretada, esialgu mootorit ei kavatse ymber teha nii, et mille järgi ma turbo valikut pean arvestama et mootorit laiali ei lase?
ja äkki keegi teaks soovitada mida peale panna?
Postitatud: 01.07.2005 20:10
Postitas Raceboy
Turbo võid valida millise tahes, aga rõhku ei tohi mootorisse liiga palju peale puhuda. Suhteliselt suure töömahuga ja 6 silindrilise tarbeks on vaja küllaltki suure kuumaosaga turbot.
Iseenesest oleks mul olemas K28 kuuma osa ja K26 külma osaga turbo, mida annaks sinu auto puhul edukalt kasutada.
Postitatud: 01.07.2005 20:29
Postitas creese
tegemist on ju V6 mootoriga, et kui tahaks turbot kapoti alla panna, kas siis kahte turbot ei peaks panema vä, kummagile poole üks. Muidugi võib ju ka kuhugile põhja alla panna, aga siis õlitust keerulisem teha
Postitatud: 01.07.2005 21:19
Postitas Raceboy
V6 mootorile saab piisavalt suure kuumaosaga turbo puhul ka ühte kasutada, ja turbo võib paigaldada kuhu tahes. Cross-over toru abil, nagu Porsche 951-l.
Postitatud: 01.07.2005 22:09
Postitas Raino
Cross-over ehk seletaksid lähemalt.
ise mõtlesin muidu kahe turbo peale, siis tuleb ju kolme silindri kohta 1.5l, seega peaks ju täitsa piisama ka väiksemast...
Postitatud: 02.07.2005 10:47
Postitas Raceboy
kahe turbo puhul pead arvestama kahe turbo ostuga, kahe turbo remoga ja suutma normaalselt nad ka seadistada. No point minu meelest, kuna sa suurt rõhku niikuinii ei saa peale lasta.
Cross-over toru on väljalaskekollektorist tulev ja selleks et turbot saaks teisele poole mootorit panna vms.
Postitatud: 02.07.2005 13:17
Postitas Raino
kas sul mingit näidet ei ole kuskilt pildilt näidata.
aga kui panna kaks siis mis turbod näiteks?
Postitatud: 02.07.2005 17:37
Postitas Raceboy
duh, ei ole näidata, ja kahjuks ei oska aidata kahe turboga. Milleks sulle neid vaja, kui sa ei saa selle mootoriga isegi ühe turbo poolt potentsiaali ära kasutada

Postitatud: 02.07.2005 19:06
Postitas Raino
nu kunagi hiljem tekkib niikui nii tahtmine mootor ka seestpoolt ymber teha ja siis poleks vaja enam kõike otsast peale teha. nii et plaan ikka kaks "vilet" panna ja kahe puhul saaks ka väiksemaid turboid kasutada.
Postitatud: 02.07.2005 19:12
Postitas Raceboy
mootori väga kiireks tegemisel on turbote füüsiline lisamine kõige väiksem asi, seadistamine aga kõige raskem. Ma ei viitsi üht ja sama korrutada pidevalt, aga minu meelest lähened sa veidi valest otsast asjale. Sa enne proovi üks turbo korralikult tööle saada, ja siis hakka kahe peale mõtlema, kui sellega hakkama oled saanud.
EDIT: Ja C. Belli "Maximum Boost" on kirjandus, mis peaks läbi loetud olema, enne kui turbotamist ette võtma hakkad. Seal on eraldi peatükk: Choosing the right turbocharger.