1. leht 1-st

sisselaske valmistamine

Postitatud: 30.06.2005 22:00
Postitas creese
Ehk oskab keegi midagi tarka sisselaske kollektorite kohta rääkida. Endal on mingid valemid olemas ja nende järgi arvutades sain primaarkanali pikkuseks 42,5 cm. Originaal kollektor ongi umbes nii pikkade torudega, aga kas need liiga pikad ei ole ja kui oluline on ültse turbo mootoriga autol sisselasketorude pikkus. http://www.to4r.com/media/peterblach_sept04_06.jpg sellel pildil on üks supra millel on 1132 HP-d ja primaar kanalid on suhteliselt lühikesed ja sekundaar kanal jälle hästi suur. Sisselaske torud on kõik 100mm.
Kui pikad ja jämedad peaks ma tegema primaarkanalid?
Kui suure mahuga peaks olema sekundaar kanal?
Sisselaske torud peaks vist piisama 76mm kui turbo tuleb kah 76 mm siseavaga

Postitatud: 30.06.2005 23:10
Postitas xjan
mõnevõrra on selle kohta juttu ka C. Belli max boost raamatus. Loe esmalt sealt

Postitatud: 01.07.2005 8:41
Postitas Raceboy
Belli raamatus on kõik vajalik olemas, kuigi mõned nipid ja soovitused on ta jätnud lihtsuse huvides rääkimata.

EDIT: log-style sisselase on lihtne ja kindla peale minek, kuigi suurema rõhu ja eriti staged-pihustite puhul annab oluliselt parema tulemuse difuusoriga sisselaskekollektor.

Postitatud: 01.07.2005 13:18
Postitas riceboy
Aga kui originaal kolle veel ei ole takistuseks arvestades auto võimsust?

Võiks sealt siis kohe hobuseid juurde oodata? Või on asi ikkagi mõtekas siis kui võimsust on liiga palju juba originaal kolle läbilaskvuse jaoks...

Postitatud: 01.07.2005 16:25
Postitas creese
Kas seda Belli raamatut tõlgitud kujul ei ole, või äkki keegi tõlgiks selle osa ära ja siis paneks kuhugile ülesse.
Milline näeb välja log-style sisselase?
mis asi on difuusoriga sisselaske kollektor?

Postitatud: 01.07.2005 19:59
Postitas Raceboy
Peaaegu ALATI on originaalkollektor kui mitte otseseks takistuseks, siis edasisel modifitseerimisel hakkab pidurdama. Jah, võimsust saab juurde, kui turbo rõhku tõsta, kuid sama võimsus tuleks ka väiksema rõhuga kui korralik sisselase olemas.
Difuusoriga sisselaskekollektor on selline, kus rõhu teekond plenum'isse sisenemisel ühtlustatakse (et nt 1 silinder ei saaks rohkem/varem/vähem rõhku kui teised.

Postitatud: 01.07.2005 20:25
Postitas creese
oskad äkki siis ka kollektori ise valmistamise kohta midagi tarka rääkida. Kui pikad ja jämedad ma primaarkanalid pean siis tegema ja kui suure mahuga sekundaar kanal peab olema.

Postitatud: 01.07.2005 21:21
Postitas Raceboy
Ohh, kle kui sa tahad konkreetselt mingile mootorile tegema, siis loe enn natuke kirjandust (nt seesama C. Bell'i "Maximum Boost") ja sealt saad teadmisi kuidas ja mis. Minu seletamisest poleks eriti kasu ka, kuna pole kogemusi Nissaniga ja runnerite pikkust-läbimõõtu soovitada ei oska.

Postitatud: 01.07.2005 21:24
Postitas creese
ega nissan eriti ei huvitagi. Supra kohta huvitaks rohkem