1. leht 2-st

VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 17.07.2008 21:56
Postitas jeff01
Olen ma asjast õigesti aru saanud, et kõik boschi wideband andurid on kalibreeritud nende pistikusse lisatud takisti abil ja edaspidist kalibreerimist ei tehta :roll: St et andur töötab oma paarsada tundi ära ja kui umbluud näitab viskad minema ja ostad uue? (1000h ideaal tingimustes aga olgem ausad, mis ideaal tingimusi ta seadistades näeb :) )

Nimelt tegin 6-7 sõitu rekordides megatune dataloggeriga ja ühel sõidul on reaalne segu, paaril sõidul muutub AFR samade pöörete ja MAPiga cruisedes 3-4 ühikut, paaril sõidul vaid üksikud AFR spaigid, ühel aga konstantne kriips ja kellal pole enam numbreid (Justkui andurit poleks taga)

Postitatud: 18.07.2008 0:14
Postitas veider
Siis ei ole minu anduri lõpp ka kaugelt paista.

Postitatud: 18.07.2008 9:13
Postitas Fos
Ideaal tingimustega on silmas peetud lambda 1v väärtusi.
VEMS'il wb'd ei kalibreerita, ainult EGT'd. 3-4 ühikut tähendab siis mida? pärast koma ühikuid ma loodan? :roll: Ehk siis näiteks 11.6 - 12.0 ?

AFR kõigub erineva ilma ja erineva kütusega pisut, aga pmst wot peaks olema ikka enamvähem sama. Ehk oled sattunud vigase VEMS'i otsa. Mul on sarnane kogemus olemas. Õnneks oli viga visuaalselt näha, numbrid olid hieroglüüfid, samas vahepeal töötas normlaaselt. :roll:

Postitatud: 18.07.2008 14:21
Postitas jeff01
uus andur olemas.....vana kõriseb seest nii et midagi ikka päris katki. Muidu olen tööeaga rahul aga pidi just siis katki minema kui raha pole :p
Minu käes oli kokku 3 aastat vist, millest üle poole aja kokku välja oli laenatud, kuna oma autol polnud pidevalt midagi seadistada. Andurilt võib armide järgi välja lugeda, et teda on kasutatud mutri kinni keevitamise juures, teda on keeratud väiksemasse auku kui ette nähtud ja ühte nurka on saanud sellist kuumust mis kolbe sulatab :-D

Postitatud: 16.11.2009 14:12
Postitas JustMe
Et siis VEMSi lambdat ei kalibreerita aga palju maksab uus andur?
Ja mille järgi ma nüüd ütlen, et anduri aeg on möödas?

Postitatud: 16.11.2009 15:49
Postitas Mihkel
Uus andur on ~1500.- eek olenevalt kust ostad, mõnisada eek siia sinna.
Kui asi viskab mingi lambdaanduri ERROR koodi ette või hakkab kahtlaseid näite näitama, siis võib oletada, et on andur tuksis.
Aga muidugi ei pruugi alati anduri viga olla, võib ka kella enda viga olla.
Andurit saab iseenesest Innovate WB controllerite taga testida, kuna need on kalibreeritavad ja näitavad täpsemaid veakoode.

Postitatud: 16.11.2009 17:40
Postitas Ragnar
Meil andurid kohapeal olemas 1247.- EEK/tk

Heale kliendile saab hinda paremaks teha :)

Postitatud: 16.11.2009 18:31
Postitas JustMe
Ragnar kirjutas:Meil andurid kohapeal olemas 1247.- EEK/tk

Heale kliendile saab hinda paremaks teha :)
Aga kuidas ma siiski vana ära testin, et kas toimib või mitte või peangi ehku peale uue ostma? :)

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 14.09.2010 21:50
Postitas Miq
Sain maina enamvähem seadesse, kui nüüd WB näitab 14.5 .. 14.8 igas asendis. Peale üles soojenemist nagu natuke aega töötab ja siis näit tardub. Kas on karta, et anduril tunnid täis saanud?

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 14.09.2010 22:13
Postitas murjam
Miq kirjutas:Sain maina enamvähem seadesse, kui nüüd WB näitab 14.5 .. 14.8 igas asendis. Peale üles soojenemist nagu natuke aega töötab ja siis näit tardub. Kas on karta, et anduril tunnid täis saanud?
Mul suri andur täpselt samamoodi ära. Külmalt näit nagu natuke toimetas, aga soojalt vajus kuskile väga lahja segu alasse ning ei liikunud. Kui gaasiga palju mängisin, siis hetkeks võis hüpata isegi õiges suunas näit, aga vajus jälle lahjasse alasse tagasi. Tegelik segu oli endine.

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 15.09.2010 0:41
Postitas Mihkel
Karta on, et andur suremas.

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 15.09.2010 16:28
Postitas taxu
Innovate manualis igatahes regulaarne kalibreerimine kohe nõudena ära mainitud (tavaline Bosch-i andur ju kaasas). Isegi veel kirjas, millise kasutuse juures kui tihti. Mälu järgi vabalthingavatel kord aastas, turbokatel 2x aastas ja võistlusmasinatel peale igat võistlust.
Mis sellesse 1000h elueasse puutub, siis tänapäeval paigaldatakse ju WB-sid ka tehasemasinatele. Ei tahaks uskuda, et neid tuleb siis iga paari aasta järel vahetada. Ehk hoopis tuleb paigalduskoht hoolikamalt valida jmt, et mitte ära kõrvetada. Pannakse neile ju vajadusel ka radikaid.

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 15.09.2010 21:46
Postitas Astrona
taxu kirjutas:Innovate manualis igatahes regulaarne kalibreerimine kohe nõudena ära mainitud (tavaline Bosch-i andur ju kaasas). Isegi veel kirjas, millise kasutuse juures kui tihti. Mälu järgi vabalthingavatel kord aastas, turbokatel 2x aastas ja võistlusmasinatel peale igat võistlust.
Mis sellesse 1000h elueasse puutub, siis tänapäeval paigaldatakse ju WB-sid ka tehasemasinatele. Ei tahaks uskuda, et neid tuleb siis iga paari aasta järel vahetada. Ehk hoopis tuleb paigalduskoht hoolikamalt valida jmt, et mitte ära kõrvetada. Pannakse neile ju vajadusel ka radikaid.
Olen aru saanud, et arenenud maades vahetatakse ka NB lambda 100k km tagant, profülaktika mõttes, mis on vast 2000h.

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 15.09.2010 22:02
Postitas Mihkel
Stock autod ei sõida ka väga rikka seguga ning ka nende põlemisjäägid on ilmselt paremini kontrollitud, kui suvalisel ise tehtud projektil.
Karta on, et selle tõttu peavad ka need andurid rohkem vastu. Õli on üks asi mis päris kiirelt WB lambda ära tapab.
Stock auto puhul ei pruugi see veidi imelik näit ka ajule silma jääda kohe, enne kui see päris teibaid näitab.
Tihti kasutatakse seda WB-d ka peale katti andurina, kus ta elu ilmselt lihtsam on.

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitatud: 17.09.2010 23:27
Postitas Miq
huvitav variant.
Kruisisin täna maanteed ja WB tõmbas õiged näidud ette. Panin tähele, et kui temp on ühtlaselt üle 800 kraadi, siis nagu töötab. Nagu oleks küttekeha perse läinud või selle juhtimine, sest peale üles soojendamist on ka näidud normaalsed.