1. leht 6-st

Blow-off / by-pass klapid

Postitatud: 02.12.2004 0:22
Postitas rait008
selline huvitav küsimus et mis imeloom see BOV (Blow-Off-Valve) on,
ja mida kõike ta teha oskab peale vilistamise? Kusagilt topicust lugesin et olemas nii ühe- kui ka kahe kambrilisi?

Postitatud: 02.12.2004 1:06
Postitas Kpt. Trumm
BOV laseb pärast turbot sisselaske torustikust rõhu välja vältimaks turbo seiskumist segusiibri sulgemisel

Postitatud: 02.12.2004 1:09
Postitas Kpt. Trumm
APexi Kahekambrilise saaksin ma sulle tuua 2600.-

Kahjuks ei viitsi tõlkida aga tekst on siin:

A good blow off valve is an absolute necessity for high performance turbo systems. A well-engineered blow off valve prevents turbine damage by quickly relieving excess boost pressure without sacrificing boost response. Conventional blow off valve designs require choosing between flow capacity and boost response - blow off valves with high flow capacity generally have poor boost response, while blow off valves with good boost response are not able to handle high flow capacity. A'PEX engineers have developed a solution to this dilemma by creating the Twin Chamber Blow Off Valve.

The Twin Chamber Blow Off Valve is an adjustable, high-response unit for use on a wide range of applications. Rather than relying on the vacuum chamber alone, the Twin Chamber Blow Off Valve harnesses boost pressure in a second chamber to assist in opening the relief valve. This design allows the use of a unique flat-valve design, which provides excellent valve response under both low and high boost conditions without sacrificing flow capacity. Valve reaction is adjusted by tightening or loosening the spring tensioning screw on top of the unit. Blow off sound can be adjusted by turning the red collar at the base of the unit. With its innovative design and adjustment features, the Twin Chamber Blow Off Valve is flexible enough for use on street cars as well as racecars.

Pilt

Või siis Greddy omasid samas hinnas

Pilt

Postitatud: 02.12.2004 2:18
Postitas mell
tervist ! Mul oleks selline küsimus et kas autole millel on orginaalis by-pass tüüpi BOV on võimalik ka selline peale panna mis laseb rõhu atmosfääri. Kui see vahetus eriti tark tegu ei ole siis kas ja mis hinnaga oleks võimalik saada mingisugust aftermarket by-pass tüüpi BOVi. Autoks muidu S2 (ABY , 20v , 169kw)
Tänud !

Postitatud: 02.12.2004 2:45
Postitas Ragnar
mell kirjutas:tervist ! Mul oleks selline küsimus et kas autole millel on orginaalis by-pass tüüpi BOV on võimalik ka selline peale panna mis laseb rõhu atmosfääri. Kui see vahetus eriti tark tegu ei ole siis kas ja mis hinnaga oleks võimalik saada mingisugust aftermarket by-pass tüüpi BOVi. Autoks muidu S2 (ABY , 20v , 169kw)
Tänud !
lihtsalt täpsustuseks: by-pass laseb õhu tagasi ringlusse, blow-off nö. atmosfääri. jah väga ilusti saab by-pass'i asemele bov'i installida.

Postitatud: 02.12.2004 9:10
Postitas wilddog
See on 2 otsaga asi...by-passist tulev suru-õhk küll jaheneb, sest ta hõreneb, ning on otstarbekas suunata seda intercooleri ette (nii ta peakski originaalis olema), kuid see "jahutus" ei pruugi jahutus olla, sest tihti muudab blow-off sisselaskes olevat suruõhku külmemaks võrreldes bypassiga. Ning koos blow-offiga on ilus susinka, pluss blow-offigon paremate omadustega (avamised/sulgemised/reageerimine jne...)

Postitatud: 02.12.2004 17:34
Postitas Kpt. Trumm
Plumb Back

For the serious enthusiast NOT wanting to be noticed, the Plumb back BOV allows all pressure to be vented back into the intake system. Supplied with a 24mm, 32mm or 38mm outlet to suit your application.

Features: maximum flow without the noise, adjustment via the unique Quick Wrist action (no spanners required), supplied with a 38mm weld-on adapter to suit stainless or steel piping, and supported by our Multi-Fit adapters.

Pilt

Postitatud: 15.12.2004 22:50
Postitas Jõuvanker
Näiteks konkreetsele S2-le, mis eelpool mainit, ei sobi kõik blow-off klapid, kuna alarõhu korral sisselasketraktis on mingil määral avatud ka stock ( originaal ) by-pass klapp, seega hakkaks blow-off klapp atmosfäärist õhku imema.. Kuid konkreetsel S2-l on by-pass peale õhumõõdikut, seega hakkab tühikäik segast peksma, järsul tallamisel pole probleemi, kui gaas maha lasta, laseb rõhu ilusti atmosfääri ilusa "d¹hahh" soundi saatel.
Seega alternatiiv on reguleeritava vedru jäikusega blow-off! ;)
Jõuvanker@läbitud etapp!

Postitatud: 16.12.2004 13:53
Postitas Kuuno
sama asi on ilmselt ka siis kui BOV'i kasutada rõhu reguleerijana:) endal on õhulugeja kohe filtri juures kust saab siis koguse õhku mis sisse tõmmatakse aga kui bov hakkab just enne sisselaset õhku välja laskma siis loeatkse rohkem õhku kui tegelikult läheb kollektorisse aga ma arvan et kuna mul on MAP siis see peaks selle vea korrekteerima...

Postitatud: 16.12.2004 19:11
Postitas Jõuvanker
panter kirjutas:sama asi on ilmselt ka siis kui BOV'i kasutada rõhu reguleerijana:) endal on õhulugeja kohe filtri juures kust saab siis koguse õhku mis sisse tõmmatakse aga kui bov hakkab just enne sisselaset õhku välja laskma siis loeatkse rohkem õhku kui tegelikult läheb kollektorisse aga ma arvan et kuna mul on MAP siis see peaks selle vea korrekteerima...
Ma ei saa hästi aru, blow-offi ja rõhu reguleerimiseks?
Miks paigaldatakse üldse by-pass või blow-off klappe?
Just selleks, et gaasi mahalastes saaks ülelaaderõhu sisselake traktist eemaldada, kas uuesti turbo imipoolde või otse atmosfääri. Blow.off ja by-pass klappide tööpõhimõte on üks: gaasi mahalastes tekib hõrendus drosselklapist mootori pool sisselaskekollektoris, sealt on veetud voolik nüüd konkreetsesse klappi, kas by-pass või blow-offi ja selle hõrenduse mõjul avatakse vastava klapi membraan ning ülelaaderõhk lastakse välja, kas siis jällegi turbo imipoolde või atmosfääri. Reguleerida saab selle klapiga ainult piiri, mis maalt vaakumiga suudetakse avada klappi, ülelaaderõhu korral ei saa reguleerida, need klapid töötavad siiski vaakumiga! ;)

Postitatud: 16.12.2004 19:48
Postitas Kpt. Trumm
point on selles et liiga suure rõhupuhul ta lihtsalt surub BOV klapi lahti. Ilma vaakumita.

Ja mis jutt on see, et hakkab imema BOV-st õhku sisse. BOV ei tohi avaneda ainult sisselaske kollektori vaakumiga vaid avanema koos enne segusiibrit oleva rõhuga. Ja kui see rõhk on välja lastud siis on ka BOV kinni. Kui ta lahtisest BOV-st peaks sisse imema siis on vedru ikka põhjendamatult nõrk.

Postitatud: 16.12.2004 21:35
Postitas Jõuvanker
Kpt. Trumm kirjutas:point on selles et liiga suure rõhupuhul ta lihtsalt surub BOV klapi lahti. Ilma vaakumita.

Ja mis jutt on see, et hakkab imema BOV-st õhku sisse. BOV ei tohi avaneda ainult sisselaske kollektori vaakumiga vaid avanema koos enne segusiibrit oleva rõhuga. Ja kui see rõhk on välja lastud siis on ka BOV kinni. Kui ta lahtisest BOV-st peaks sisse imema siis on vedru ikka põhjendamatult nõrk.
Vaatan, rääkisin mõlemast nii by-passist kui ka blow-offist. Audi 2.2T 20V-de puhul on stock by-pass avatud ka vaakumi korral st ühtlasel sõidul. Iga blow-off ei tööta eelpool nimetatud mootori peal, seda siis stock õhumõõdiku puhul. seda, et blow-offi kasutatakse ka ülerõhuklapina st asendus WG-le...hmmm :roll: kui on mõeldud mitme asja jaoks ei kõlba ta millekski!
Olgu ikkagi blow-off ja täitku enda ülesannet nagu ettenähtud! Ülerõhu reguleerimiseks on ikkagi WG!
Mõttetu on aretada, kui on eesmärk korralikku mootorit ehitada siis iga detail täpselt täitma temale ettenähtud ülesannet!

Postitatud: 16.12.2004 22:40
Postitas Kpt. Trumm
seda minagi aga kui on tahtmist siis miks mitte. Ja veel on olemas BOV/by-pass ühes (ST laseb osa vileks atm. ja ülejäänud ikka tagsi ringlusesse. Ja kui panna BOV siis ikka BY goes by-by) igal ühel oma lõbud. Ise eelistan ikka ehitada korralikult ja ühe korraga

Postitatud: 16.12.2004 23:42
Postitas Jõuvanker
Just!
Ma ei poolda klappi, kui sellel on mitu otstarvet, olgu ikkagi ühe otstarbrline!
:)

Postitatud: 16.12.2004 23:44
Postitas Silwer
Audi puhul ei saa originaal ajuga kasutada BOV kuna aju on juba selle õhu MAF-i kaudu ära lugenud. Kui käiguvahetusel ventileeritakse osa loetud õhust atmosfääri siis kütust sellele ikkagi arvestatakse ja hetkeliselt töötab mootor peale käiguvahetust liiga rikka seguga.