1. leht 3-st

Pisut velgedest

Postitatud: 22.05.2008 8:22
Postitas Turbopassat
Tekkis mõte uued veljed soetada lähitulevikus aga tuleb välja et velgede puhul palju näitajaid olemas. Esmatähtis on muidugi kindlasti auguvahe ja mutrite arv kuid liskas veel paar arvu mis mulle segaseks jäid. Näite ühest netipoest kus velge kirjeldatakse selliste suurustega: 7.5x17, 5x112 ET: 47. Samas jäi silma ka kusagilt sellie mõiste nagu offset ?

Postitatud: 22.05.2008 8:53
Postitas ivar
Kiire otsing.

Google abiks.

Postitatud: 22.05.2008 9:40
Postitas puna
ET ja offset on sama asi.
Lihtsalt näitab palju velge väljapoole toob.

Postitatud: 22.05.2008 12:49
Postitas rookierice
ega muud teadma ei pea kui laius, diameeter, keskauk, offset ja backspacing. backspacing siis peaks minu teada olema kogu velje kohta nihutus, offset on ainult keskkoha nihutus. Ehk siis autol millel all 7.0 lai -50ET velg siis ilmselt 12.0 lai -50ET sinna alla enam ei lähe pigem +40

Postitatud: 22.05.2008 14:25
Postitas ranz
rookierice kirjutas:ega muud teadma ei pea kui laius, diameeter, keskauk, offset ja backspacing. backspacing siis peaks minu teada olema kogu velje kohta nihutus, offset on ainult keskkoha nihutus. Ehk siis autol millel all 7.0 lai -50ET velg siis ilmselt 12.0 lai -50ET sinna alla enam ei lähe pigem +40
Natuke segaseks kipud asja ajama. Sellisest asjast nagu backspacing kuulen mina nt esimest korda ning sinu postitusest ma küll täpselt välja nagu ei lugenudki missasi too siis on?
ET on üks kindel number ilma miinuse ja plussita tema ees, sest ET on keskkoha nihutus mm-tes velje tsentrist ning seda alati väljapoole (vähemalt ei ole ma vastupidist küll kohanud) ning loomulikult velje tsenter väljapoole mitte velg ise.

Postitatud: 22.05.2008 15:40
Postitas Mihkel
Mida suurem ET number seda rohkem koopas on ratas kui originaal velje ET-ga võrrelda.
Peaks hea lihtne seletus olema.
Vaatama pead seda, et rehv väljast vastu tiivaserva ja seestpoolt vastu vedrustuse detaile käima ei hakkaks.

On olemas ka - nihutusega velgi.
Näiteks vahetatud rantidega BBS RS veljed.

Postitatud: 22.05.2008 17:31
Postitas Turbopassat
Mida suurem ET seda rohkem koopas ? :roll: Kui ET on nihutus väljapoole siis peaks ju olema vastupidi ? Pigem tahaks, et velg ikka väheke külje alt välja roniks

Postitatud: 22.05.2008 18:32
Postitas rosco
Tsentri nihutus veljest ;) Mitte vastupidi.

Postitatud: 23.05.2008 8:52
Postitas ranz
Turbopassat kirjutas:Mida suurem ET seda rohkem koopas ? :roll: Kui ET on nihutus väljapoole siis peaks ju olema vastupidi ? Pigem tahaks, et velg ikka väheke külje alt välja roniks
Tsentri nihutus jah velje keskpunktis, ehk siis mida väiksem ta on, seda rohkem on velg koopast väljas ja mida suurem ta on, seda rohkem on velg koopas sees.
Pisikene otsing tegi ka mind targemaks, on olemas ka negatiivse offsetiga velgi ning kasutatakse ka nimetust backspacing, antud joonisel kõik ilusti selgeks tehtud:

Pilt

Postitatud: 23.05.2008 9:05
Postitas Turbopassat
Tänks, asi selgem nüüd ;)

Postitatud: 23.05.2008 12:13
Postitas h4rz
Passati puhul asjad sedaviisi:

Auguvahe - 5x112
ET - 35 - 45
Keskava - 57

Mul enda velgedel ET 60, kuid ees on 25mm flants (seega siis ees ET 35?) ja taga 45mm flants (tagumine ET 15 ?)

Postitatud: 23.05.2008 12:34
Postitas Mihkel
h4rz kirjutas:Mul enda velgedel ET 60, kuid ees on 25mm flants (seega siis ees ET 35?) ja taga 45mm flants (tagumine ET 15 ?)
Oled asjast õigesti aru saanud!

Postitatud: 23.05.2008 12:35
Postitas mustS14
ET sobivus oleneb ikka velje laiusest, ta on ju kinnituskoha nihutus velje tsentrist. Näiteks 10" lai velg ET 35 ei istu koopa suhtes sama kaugel kui 7" ET35.

Postitatud: 23.05.2008 12:50
Postitas Mihkel
Seal tulebki see back spacing mängu.

Postitatud: 23.05.2008 14:46
Postitas Turbopassat
to h4rz: aga kas vasta koobast ei hakka käima kui taga ET kõigest 15? :roll: Mitme tollised veljed muidu?