1. leht 2-st
Turbo mõju pidurivõimule
Postitatud: 11.06.2005 3:14
Postitas Priit
Mul tekkis selline huvitav küsimus ükspäev, ja tahan nüüd teada kas mu teooria on õige v ei. Füüsikaseaduste kohaselt peaks turbo suurendama pidurivõimu nö. tugevust, mis te arvate kas mul on õigus v ei?
Postitatud: 11.06.2005 10:52
Postitas creese
minu teada töötab pidurivõim vaakumiga. Kui turbo tekitab sisselaskesse rõhu peaks pidurivõimu töö hoopis halvenema, aga pole asjas kindel

Postitatud: 11.06.2005 12:31
Postitas Simpson
tuleb testida ära sõites

Postitatud: 11.06.2005 14:30
Postitas Priit
no minu koolitarkuse järgi peaks teooria olema nii, et mida suurem/kiirem on õhuvool sisselaskes seda suuremat vaakumit see pidurivõimule toodab ja mida suurem on vaakum pidurivõimus seda suurem on ka pidurivõimu sooritusvõime. Sry kui pange panen aga ma pakun, et mul vägagi õigus:P
Postitatud: 11.06.2005 20:04
Postitas Young Dirty Chinaman
ideepoolest pöörete tõustes pidurivõim saab samamoodi vurtsu juurde.
proovi näiteks vasaku jalaga pidurdada samal ajal gaasiga eri pööretel sõita.
Postitatud: 11.06.2005 20:05
Postitas Young Dirty Chinaman
millest selline küsimus üldse tekkis?
Postitatud: 11.06.2005 23:37
Postitas Priit
lihtsalt täiesti juhuslikult. Ma olen selline imelik inimene et pean oma mõistust koguaeg töös hoidma, kasvõi mõtlema kuidas köögikombain töötab:D
Postitatud: 12.06.2005 19:59
Postitas freddy002
Mõelge hästi järgi mida räägite

Postitatud: 12.06.2005 20:09
Postitas Hylas
oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
Postitatud: 13.06.2005 0:38
Postitas Priit
Hylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult
Postitatud: 18.06.2005 12:12
Postitas Priit
teema on ennast ammendanud vist. LUKKU
Postitatud: 21.06.2005 18:07
Postitas ranz
Priit Tuning kirjutas:Hylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult
Kuna VIST oli mainitud siis jätkaks teemat.
Turbo autol on sisselaskes ju rõhk mitte hõrendus mis annab pidurivõimule tema võimsuse, turbokal on hõrendus ainult tühikäigul kus segusiiber suletud on (mingil määral ka vist nats gaasi andes) kui nüüd täisgaasil lasta on seal rõhk alates 0,5st kuni olenevalt siis masinast väga kõrgele välja. Left foot brakingu puhul kasutatakse ära reservi jäänud vaakum ja peale seda enam vaakumit võtta pole sest miski ju seda juurde ei tooda (sisselaseks on ju turbo poolt surutud rõhk). Minu masinal (küll vabalthingav) on nt jadamisi sisselaske vaakumiga veel vaakumpump (selle mõte seal jääb siiski arusaamatuks, sest suuremalt jaolt võetakse temalt see tõukur tiksumise präast ära ja moto enda vaakumist on küll ja veel) sellisel juhul kui seal oleks nüüd turbo aitaks vaakumpump sind välja. Nt on veel audi 2,2T 20Vdel vaakumreservuaar mis peaks töökorras olekul võimendama ära päris mitu pidurile vajutamist ilma selleta pole ka pidurivõimendist suurt miskit kasu. Kahjuks ma kõikide turbo masinatega kursis küll pole, kuid ma arvan vähemalt et suuremalt jaolt on neilgi see asi suht niimoodi lahendatud, kas siis vaakumpump või miski reservuaar.
Postitatud: 24.06.2005 0:47
Postitas henri
Kõige nutusem seis vaakumiga on diislitel. Et ikka pidurivõim töötaks on neile paigaldatud vaakmpump.
Kas ma eksin rängalt kui arvan et ka WRC-l on vaakumpump kuna jalg gaasipedaalilt tõuseb harva.
Postitatud: 11.08.2005 18:17
Postitas erik
arvan, et WRC`l ei ole üldse piduri võimu. Üle üldse ei ole võidusõidu autodel piduri võime. Neil on pedalbox e. kummagi kontuuri jaoks oma peasilinder ja palju kolbe sadulas.
Postitatud: 11.08.2005 23:03
Postitas Miq
WRC's peaks üldiselt elektriga need asjad käima.