1. leht 1-st
Q: BMW M30 3,5L 155kw
Postitatud: 24.03.2008 13:58
Postitas Mardo
Hetkel väike ehitus pooleli, siis oleks teretulnud väike abi siinsest teadjate
osakonnast, täpsemalt tahaks teada millest teie oleksite alustanud selle
mootori turbostamise puhul ja miks?
Praeguse hetkega selgus, et mootor mille ma laiali lammutasin on alt
pragudega ja paistab et õlita sõitnud. Kuni uue ploki leian ootan teie
mõtteteri siia, olen uurinud ka soomlaste/rootslaste projekte aga neil seal
keskmine föön(HX50/55) hakkab alles 5-6k rpm korralikult puhuma.
Ise väga üle oma varju esialgu ei hüppa ja piirdun HX40'ga arvatavasti.
Sai küll HX50 suure hurraaga ära ostetud aga samal päeval ka tagasi
saadetud sest einar tõi ikkagi mõistuse pähe rääkides raxx'i 3,0'st.
Mootori valisin just selle pärast, et laialdaselt testitud ja proovitud suhteliselt
pommikindel kone. Jõunumbrid kuhu jõuda tahan võiksid jääda sinna 200 ja 300 kw vahele esialgu.
Aga nagu öeldakse, süües kasvab isu!!
kõigepealt aga otsin ülesse selle "Maximum Boost" kapsa ja hakkan otsast peale jällepihta
vabandan modede ees valesse kohta algse teema tegemises!
Postitatud: 26.03.2008 0:49
Postitas SKY
Sa ikka kusi nou jah nende inimeste kaest kes ise pole kunagi uhtegi turbo installi teinud

.Mis minu autosse puutub siis mul oli kasutuses suurem HX50(neid kahte sortti suurem ja vaiksem) ja mootor oli 3,0l,ning asi poolkovas seades ja puudus elektrooniline boost kontroller millega veel ca 500rpm-i oleks spoolupi allapoole saanud.Koigest sellest olenematta saabus mul juba full boost kovasti alla 5-6000rpm-i.Samas pole ka HX40 halb valik koik oleneb millised eesmargid sul on
Koigeparem koht kust infot saada arusaadavas keeles on
www.e30tech.com
sealt vaata alarubriiki nimega Forced Induction ja Project Garage. Kui inglise keel suus peaksid koigile oma kusimustele sealt vastused saama
Postitatud: 26.03.2008 12:32
Postitas Mardo
palju sa lõpuks oma motost HP/Kw välja said?
3,5L mootori peal hakkaks asi madalamalt spoolima?
ma hetkel ise ka eriti elektroonilise boost kontrolleri külge
veel oma kätt ei pane aga tulevikus kindlasti...
põhjanaabrid 3,5L motost 560HP kõvera välja rullinud dynos
mis stock sisuga aga raua kohta rohkem infi nagu polnud
no ja kui juba tegemiseks läheb ja jupid koos, teen oma autost
teema ka siia

Postitatud: 26.03.2008 14:41
Postitas hents99
Stock sisuga ja korraliku seadega pole 560hp mingi probleem.
Kui mootor veel päris pees omadega pole.
Postitatud: 26.03.2008 20:18
Postitas SKY
Tapselt nii,kuid kindlasti mitte HX40 turboga
Postitatud: 26.03.2008 22:26
Postitas einar
hx40s-iga peaks nagu võimalik olema vähemalt põtrade jutu järgi
Postitatud: 26.03.2008 22:59
Postitas SKY
jep hx40-st pigistab ilusti selle 560hp valja kuid kindlasti mitte stock m30 motoga.Ei pea silmas mootori vastupidavust vaid selle disaini(kaane voolavus,klapi suurus,klapide arv silindri kohta jne).Teine suur probleem on see,et m30 max poorded on 7000rpm-i sealt edasi tikub alumine ots laiali lendama
Rootslased peavad uldse m30 moto maksimumiks 650hp sealt edasi on kull voimalik,kuid kordades odavam on siis juba kasutada naiteks e34 m5 mootorit mis teadagi ei ole uldse odav.
Kui tahad suuri numbreid siis best bang for the buck on m50b25(parem varjant on muidugi eelpool mainitud e34 m5 mootor millel pole 1000+hp mingi probleem,kuid see on juba vaga kallis lobu)
Teine suur probleem e30-nel millel on 300 voi rohkem hp on poolteljed ja differ.Eriti suur on see mure veel turbokatel millel turbo juba vaga madalalt jargi tuleb.Parim lahendus oleks jallegi e34 m5 poolteljed ja differ mis on muidugi jalle kallid jupid.
Kui sa nuud ise jutust valja ei lugenud siis suure hp nr.-iga stock bmw mootori ja silla kestvuse uheks votmesonaks ongi see,et full boost saabub koige varem 4000rpm-i ja kui see saabub alla selle siis see on meeletu koormus nii motole kui sillale
Postitatud: 27.03.2008 0:49
Postitas Mardo
hetkel proovin ikka teepeal püsida nende kuni 300kw mida ma alguses plaanin
võimalik et jätan turboplaani äkki üldse metsa kännu otsa ja ostan alustuseks M5 3,6L mootori ja olen vabalthingava konega rahul seni kuni
kuskiltki aega ja raha leiab et seda turboga tutvustada.
M30 jaoks on mul hetkel olemas kõik vajaminev et mootor enamvähem
kõik uued kulupinnad saaks(kett, hammakad, liugpinnad, ketipingutid, kolvirõngad, tihendid, jne jne.)
Postitatud: 27.03.2008 1:27
Postitas ivar
Stock sisuga ja korraliku seadega pole 560hp mingi probleem..
..e34 m5 mootor millel pole 1000+hp mingi probleem..
See kõlab umbes nagu juba süüteküünalde vahetamine:
võta korralik võti, pole mingit probleemi...
Ei usu mina, et need autod esimesest ideest muutmata kujul dünosse läind on.
Postitatud: 27.03.2008 1:47
Postitas SKY
Pidasin silmas rohkem seda,et millise mootoriga mis numbrid korraliku teostuse puhul voimalik saavutada on(ja korraliku teostuse puhul polegi see mingi probleem).
Margin ara ka selle,et stock e34 m5 moto 1000hp ei kannata enne kui moni tahenarija selle kallal ilkuma hakkab

Postitatud: 27.03.2008 11:17
Postitas ivar
Ok, asi selge.
Re: Q: BMW M30 3,5L 155kw
Postitatud: 28.03.2008 17:37
Postitas jeff01
Mardo kirjutas:Praeguse hetkega selgus, et mootor mille ma laiali lammutasin on alt
pragudega ja paistab et õlita sõitnud. Kuni uue ploki leian...
Minu käest leiad väga korraliku ploki, kaan on maas tule ja vaata üle
Re: Q: BMW M30 3,5L 155kw
Postitatud: 28.03.2008 20:49
Postitas Mardo
jeff01 kirjutas:Mardo kirjutas:Praeguse hetkega selgus, et mootor mille ma laiali lammutasin on alt
pragudega ja paistab et õlita sõitnud. Kuni uue ploki leian...
Minu käest leiad väga korraliku ploki, kaan on maas tule ja vaata üle
hetkel pean veel mõtlema, SKY andis natuke mõtteainet mulle ja seega ma veel valin mis mootorit hakata üle laadima
aga viska hind ja asukoht PS võimalik et tulen võtan ära
Postitatud: 08.04.2008 21:08
Postitas jeff01
Oskab keegi aidata m30 mootorile süütetabeli leidmisega
ideaalis siis e28 pealt pärit 160kw m30 või e34 pealt pärit 155kw m30b34 Abi saaks ka teiste töömahtudega m30ne mappidest.
EDIT: Leidsin sellise asja
http://www.msruns.com/viewtopic.php?f=91&t=22478