1. leht 3-st

Toyota Celica GT-Four, 94a (ST205), Taxu

Postitatud: 06.03.2008 1:15
Postitas taxu
Tere.
Sai siis eelmise aasta septembris selline masin soetatud. Olin teist juba ammu piilunud, aga hammas ei hakanud peale. Eriti kuna siinmail neid pea üldse ei liigu ja tuli välismaalt tuua. Konkreetne tükk siis Itaaliast pärit. Mina ostsin küll Saksast, aga ta oli sinna müüki toodud.
Seisukord oli tal enam vähem rahuldav. Kuigi mõningast pornotuuningut oli harrastatud ja hooldusele vähemalt viimasel ajal väga tähelepanu ei pööratud.
Ise olen siiani teinud niipalju et kõik mahlad muidugi uued ja hammasrihm. Turbo wastegate klapp oli vähe lagunenud, seepärast madalatel pööretel ei liikunud hästi. Õnneks andis teist remontida. Väljalaske panin täies pikkuses uue, kuna tagapütt oli mingil põhjusel ära lõigatud ja katt tühjaks pekstud. Mongoose toodang sai nüüd alla. Kollektor ainult veel malm. Aga ka selle asemele uue tegemine lähema aja plaanis.
Ka süüdet on vähe varasemaks keeratud. Aga seda pole praegu väga tõsiselt ette võtnud, kuna plaanis vee sissepritse paigaldada. Siis vaatab seda kruttimise asja täpsemalt ja dyno järgi.

Mõned pildid ka siis:

Pilt


Liigutab see aparaat end siis praegu nii:

Pilt

Madalamad jooned on võetud üsna kohe peale toomist. Kõrgemad hiljuti peale eelpool nimetatud remonte ja muudatusi.

Postitatud: 06.03.2008 10:44
Postitas Taavi
Kas ainult downpipe on uus või vahetasid turbo õla ka jämedama vastu?

Enne Nissani ostu ma mõtlesin ka sellele autole. Olin isegi kirjavahetuses UK parimate 3S-GTE spetsialistidega (Fensport).

Väljalaske kollektorit sul küll mõtet esialgu vahetada ei ole.

Kunagi saatsin Fensporti sellise kirja:

What kind of parts shoud I buy from you to reach 300bhp? Electronic boost controller to reach 1bar boost pressure, induction kit with cone air filter, higher flowing fuel pump and free flow exhaust? Is the factory intercooler capable of handling 1bar and 300bhp? Is the factory clutch capable of handling 300bhp?

Vastus: You have listed all the right parts, the clutch will not be happy at 300 hp, but will last a little while depending on how you drive, would suggest one of the following - siis tuli rida sidurikettaid, kõige odavam toona oli ca £300.

Auto on ise kihvt . Terve ring 315x30 kettad, jurakad supportid, tehase pihustid 550cc jne.

Velg on ainult praegu näotu sellise auto alla. Hõbedasele 205-le läheks kenasti mõni tumedam Speedline või OZ raja/ralli velg.

http://youtube.com/watch?v=zKYK4yefz1E :)

Ehk huvitab ka list, mis on vahe gen2 ja gen3 3S-GTE mootoril.

http://www.celicatech.com/forums/showthread.php?t=7934

Postitatud: 06.03.2008 11:22
Postitas taxu
Taavi kirjutas:Kas ainult downpipe on uus või vahetasid turbo õla ka jämedama vastu?
Missasi on turbo õlg?
Mis kollektori vahetusse puutub, siis ei osta teist vaid teen ise. Saab üsna odavalt, kuna tööjuures vajalikud vahendid olemas. A et see ära ei tasu, sellega nõus pole. Eks muidugi tegelik tulemus ole näha ikka alles tulemustest. Aga üldiselt nii sisse- kui väljalasketorustiku muudatused on esimesed mis võimsuse tõstmisel ette võetakse. Ise nad suurt küll juurde ei anna, aga avavad tee selleks. Pole mõtet lihtsalt rõhku kruttida vmt, kui väljalasekest läbi ei mahu.

Postitatud: 06.03.2008 11:45
Postitas Taavi
Esimene osa väljalaskest e. siis see tükk mis kinnitub turbo külge.

Tehase omad on sellised:

Pilt

Postitatud: 06.03.2008 14:00
Postitas Audiophile
Turbo outlet vms inglise keeles siis

Pilt
http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1593

Postitatud: 06.03.2008 16:38
Postitas taxu
Peale turbot ikka kõik torud uued. Ehk et raske malmikolaka kaotamine oli just asja üks mõte.

Pilt

Postitatud: 06.03.2008 17:04
Postitas Taavi
Fensport UK tüübid rääkisid, et Gen3 3S-GTE malmkolle on väga ok kuni 400hp, sealt edasi saab portimisega ka veel hakkama, ainult täieliku mootori ümber ehitamisega ja suure vilega oleks torukollektorit vaja.

Postitatud: 06.03.2008 17:29
Postitas taxu
Värk selles et tahan parandada gaaside turbosse sisenemise nurkasid et ehk tõuseb nats madalatel pööretel vääne. See on alas, kus turbo alles alustab löömist- 2000...2500p/min. Praegusel malmil on paaril pordil need sisenemisnurgad üsna vastu turbo pöörlemise suunda. Aga eks näis muidugi kas ka praktikas midagi paremat suudan teha.
Ja teiseks, ma ei otsi seda, et tingimata suurt võimsust mootorist välja pigistada, vaid pigem kuidas praegu kasutatavat kütuse hulka optimaalsemalt tarvitada.

Postitatud: 31.08.2008 19:48
Postitas taxu
Lõpetas siis mootor mingi kuu aega tagasi töö. Nüüd avanes võimalus lõpuks laiali kiskuda. Pilt üsna karm. Õnneks silinder pole siiski viga saanud. Aga kolb nii puruks, et kui ma poleks üsna kohe seisma jätnud, oleks suure tõenäosusega varsti kepsu välja löönud. Pildid siis järgmised:


Pilt


Pilt


Pilt


Kolb altpoolt:

Pilt



Isegi kepsu ülemise otsa hülss on kahest kohast puruks läinud!

Pilt


Õnneks silindril on seintel vaid õrnad jäljed millele piisab hoonimisest.

Pilt

Nonii motodoktorid, kes tahab põhjuseid pakkuda? Infoks niipalju, et juhtus see 2 käiguga põhjagaasiga kiirendades. Ehk et läksin veepritset häälestama ja võtsin kõigepealt kontrolljoont üles. Kohe algusest oli tunda et jätab päris palju vahele kui täiega anda. Aga siis töötasid ikka veel kõik silindrid ja veeprits oli välja lülitatud. Mõtlesin et ehk detoneerib ja tegin järgmise tõmbe juba veepritsiga. Vahele jättis ikka sama moodi, aga peale seisma jäämist oli kuulda et üks silinder enam ei tööta. Mõtlesin et ehk on viga süütes. Võtsin küünlad maha- kolmanda oma oli täitsa märg- ehk et lõpus enam põlemist ei toimunud. Teistes silindrites olid küünlad ilusad. Panin siis prooviks kolmandasse ühe kuivadest küünaldest ja käivitasin. Juba paari sekundi pärast oli näha suitsu mootori kõrvalt tõusmas. Lülitasin seepeale kohe välja ja enam ei käivitanud. Õlikorki avades tuli sealt paksu suitsu. (no muidugi, kolvist paistab ju lausa valgus läbi prao)
Rohkem mootorit käivitada ei üritanud, ära tulin sealt juba sleppis.

Postitatud: 31.08.2008 21:00
Postitas Raceboy
Selged detoneerimisjäljed.

Postitatud: 31.08.2008 21:26
Postitas JustMe
Kolvi serv on ära sulanud ehk detonatsioon on sealt üle käinud. Kas nüüd juhtus detonatsioon enne kolvi lagunemist või pärast. Ehk keegi teab, et kas detonatsioonist võib lüüa niimoodi kolvi puruks?

Kas mootoritemperatuur oli normis sel hetkel?

Postitatud: 31.08.2008 22:18
Postitas Raceboy
Kolvist lööbki detonatsioon tükke nii et tolmab. Lisaks suurele kuumusele on detonatsiooni korral mootoris u. tuhat korda suurem rõhk.

Postitatud: 01.09.2008 11:20
Postitas taxu
Huvitav, sellel masinal on olemas det-andur. Aga see kes mootori lahti võttis, märkas tõesti et tolle juhe on halvasti- võimalik siis et ei andnud ühendust. Ja kuna süüdet oli varasemaks keeratud, siis...

Postitatud: 01.09.2008 22:37
Postitas JANN
:( Mnjaa,kahju...

Postitatud: 02.09.2008 10:27
Postitas taxu
Tea, mina ütleks et tegu oli positiivse õnnetusega. Oli nimelt niikuinii plaanis moto lahti võtta ja ka uut sisu olin plaaninud. Nüüd siis tekkis piisav motivatsioon selleks. Enne lükkasin kogu aeg edasi.