1. leht 2-st

Roolivõimendi cut-out

Postitatud: 25.01.2008 1:53
Postitas Mihkel
Kummitab mu E30-et selline probleem, et kõrgemal pöördel kaob roolivõim mingitel hetkedel tagant ära.
Täna panin teise roolivõimupumba ja tundub, et asi läks pigem hullemaks.
Tühikäigul läks rool vast veidi kergemaks aga kurvides on asi hetkel hullem kui vana pumbaga.

Tavasõidus ei saagi sellest aru aga just lumega driftides ei ole eriti meeldiv, kui üks hetk rool 5x raskem on kui arvestatud.

Mõlema pumbaga on see jama olnud, et peale paigaldust nad undavad ja vinguvad mingi aja.
On see normaalne? Õhk ei saa igalt poolt välja kohe?
Eelmine pump tegi algul seahäält aga peale 10km läbimist jäi nagu vaikseks.
Pool aastat hiljem tuli mingi õrn kolin pumbale sisse soojast peast ja tundus et roolikeeramine läks aina raskemaks.
Praegune pump ka algul undas aga tunduvalt vähem ja peale 5km sõitu on nüüd tühikäigul vait.
Lastes pöörded ~4k ja rooli keerates on tunda, et võim kaob vahepeal peaaegu täitsa tagant ära ja pump teeb seahäält.
Vana pumbaga ei tulnud selle peale,e t kohapeal pööret hoida ja keerata proovida.

RPM tundlikud vast need vanakooli roolivõimu pumbad pole?

Postitatud: 25.01.2008 9:42
Postitas patrik
vaheta topsik ära, seal sees on filter

Postitatud: 25.01.2008 11:05
Postitas Mihkel
Poleks ise selle peale tulnudki, et seal topsi põhjas plaadi all võib filter olla.
Mõtlesin, et see plaat lihtsalt selleks, et tagasivoolu õli laiali ei lendaks.
Soetasin topsiku Igorilt. Oleks teadnud, et seal mingi filter sees, oleks uue ostnud.

UM-is isegi 2tk sees ma vaatan.

On sul endal ka sama probleemi mõnel autol esinenud?
625.- eek ei tahaks ehku peale maha visata nagu pumba rahaga põhimõtteliselt tegin.

Pumpa ära ei riku see suhteliselt lühiajaline undamine (õhk sees?)?
Õli oli enne proovisõitu ilus puhas (panin uue ju) aga peale proovisõitu tundus asi tunduvalt pruunim, kuigi ma eelmise pumbaga seda 2x vahetasin.
Ju siis peseb mingit rokka sealt filtrist lahti.

Postitatud: 25.01.2008 20:33
Postitas Mihkel
Tutikas paak küljes kasu ei miskit.
Pump undab ikka sama moodi edasi, kui 3k rpm pöörded jõuavad.
Kiirelt rooli väänates kaob hetkeks vahepeal nagu võim täiesti tagant ära ja pump teeb samal ajal seahäält.
Seda proovisin siis kohapeal seistes, vahet ju sõiduga ei ole, kuna võim käib mootori pöörete järgi.

Kas tõesti uus pump ka sama vigane?

Vana paagi lammutasin laiali, filter on hoopis tagasivoolu ees, mitte pealevoolu ees.

Postitatud: 25.01.2008 21:32
Postitas xTc
Mihkel kirjutas:Tutikas paak küljes kasu ei miskit.
Pump undab ikka sama moodi edasi, kui 3k rpm pöörded jõuavad.
Kiirelt rooli väänates kaob hetkeks vahepeal nagu võim täiesti tagant ära ja pump teeb samal ajal seahäält.
Seda proovisin siis kohapeal seistes, vahet ju sõiduga ei ole, kuna võim käib mootori pöörete järgi.

Kas tõesti uus pump ka sama vigane?

Vana paagi lammutasin laiali, filter on hoopis tagasivoolu ees, mitte pealevoolu ees.
Pumpa saad ju kontrollida seda lahti võttes. Seal ei ole midagi keerulist sees.
Vaata kas pumba kaante pinnad korras ja labad ilma sälkudeta. teine asi on et pumba sees on migni klapp. kontrolli selle o-rõngad. kui pump korras sisi arvatavasti latt tuksis.

Postitatud: 26.01.2008 9:31
Postitas einar
e30tel kipuvad aegajalt rooligardaanid mingil hetkel kinni kiiluma ja pärast rõõmsalt edasi töötama.

Postitatud: 26.01.2008 10:08
Postitas patrik
viimast asuks tõesti kontrollida, kuigi kui pump kinnikiilumisel häält teeb siis ei tohiks selles ju olla. mine tea

Postitatud: 26.01.2008 16:09
Postitas Mihkel
Rooligardaan sai koos E36 latiga võimuga varaindi oma pandud ja vahetamise hetkel tundus küll rooligardaan nagu uus, mingeid lõtke polnud ja liikus ilusti.

Kinnikiilumist ei saa ju eriti ise oma suva järgi esile kutsuda.
Rooli raskeks minemist saan ma ise pööretega esile kutsuda.
Tühikäigul võin lapata rooli niipalju kui kulub, ei tundu küll keeramises mingit vahet.
Vähemalt mälu järgi, eks proovin üle.

Kisun vast eelmise pumba juppideks huvi pärast ja vaatan mis sees on.

Postitatud: 26.01.2008 21:27
Postitas ork
Mina arvan et sul on süsteemis ikkagi õhk sees. Proovi nii teha et mootor töötab tühi käigul ja keerad lati külge mineva vooliku natuke lahti, ettevaatust, võid õliga näkku saada aga on proovitud ja aitab.

Postitatud: 27.01.2008 16:10
Postitas Lauri_s
lihtsalt kiire mõttevälgatus - kuidas rihmarattad on ja rihm ise? ehk on nii, et see seahääl on libiseva rihma hääl ja see seletaks ka ära, miks roolivõim ära kaob!? :)

Postitatud: 27.01.2008 23:26
Postitas Mihkel
No üks asi on rihma vilin, teine asi on roolivõimu urin.
Asi teeb täpselt sellist häält nagu oleks õhk sees süsteemis.

Miks see õhk survega välja siis ei tule potsikusse?
Õhk peaks ju kõige kõrgemasse punkti tulema, selleks on antud juhul õlitopsik.

Postitatud: 19.05.2008 23:29
Postitas jannuhellu
mul sama lugu..undab hullult just sai õlitorustik vahetatud lasin uued hüdrovoolikud teha ja ka arvatavasti õhk sees olen juba 200 km sõitnud aga ikka undab ju tuleb siis õli näkku lasta nagu siin õpetati ehk aitab :D

Postitatud: 20.05.2008 1:27
Postitas Moss
jannuhellu kirjutas:mul sama lugu..undab hullult just sai õlitorustik vahetatud lasin uued hüdrovoolikud teha ja ka arvatavasti õhk sees olen juba 200 km sõitnud aga ikka undab ju tuleb siis õli näkku lasta nagu siin õpetati ehk aitab :D
Vaata vahepeal, kas õlitase langenud pole.

Postitatud: 20.05.2008 10:47
Postitas jannuhellu
olen vaaadanud ikka aga ei ole langenud ehk isegi törtsuke palju on seda õli seal sees...see vist ei tohiks mõjutada?

Postitatud: 20.05.2008 10:49
Postitas jeff01
Kulunud roolivõimu pumbaga sellist asja esinenud. Ju pole siis surve enam piisav.