Oil restrictor
Postitatud: 13.12.2007 12:00
Huvitaks paljud kasutavad enda turbodel oil restrictorit?
Küsimus ajendatud sellest, et puksidel turbole pole enamusjuhtudel restrictorit vaja aga
näiteks Impreza 2.0 Turbo mootoril on juba puksidel turbole originaalis ~1.0mm restrictor.
Hetkel kasutan kuullaagritel turbot 0.8mm restrictoriga ja mulle tundub, et õlirõhk võib liiga kõrge olla.
Tagant tuleb nagu veidi valget auru soojast peast, kuigi arvestades praeguseid ilmasid on see ilmselt normaalne.
Aga ei ole soovi ka 20k investeeringuga huupi katsetada.
Subarul õlirõhk plokis, sealt kus ka turbo õlitus võetakse, 2k rpm ja üles kella järgi pea 7bar (AM UltraLite rõhukell põhjas enamus ajast).
Suvalisel Audil, VW-l jne üldiselt õlirõhk põhjagaasiga üle 4-ja 5-e bar-i ei lähe.
Vähemalt selline kogemus on mul vabalthingavate mootoritega.
Kui sinna lisada veel turbo õlitus kaanest kus on rõhk madalam, siis ei ole neil autodel eriti probleemi.
Reaalselt ei saa seda ilmselt enne teada kui pole rõhku mõõtnud (vaja üks vidin selleks tellida).
Bemmile sai Subaru originaal turbiin ja seal õlitus ilma restrictorita ning kaanest võetud (ainuke olemasolev koht M10 mootoril).
Sain ka Subaru originaal ~1mm restrictoriga banjopoldi kätte aga külge vist ei julge seda keerata, arvestades, et bemmi mootoril vast mingi max 3bar õlirõhk põhjagaasiga kaanest.
Tuleb ka bemmil ilmselt õlirõhk eraldi ära mõõta.
Polole sai installitud ka puksidel turbiin aga Subaru originaal ~1mm restrictorpoldiga.
Põhjus lihtne, nimelt antud M10 banjopoldi keere ebastandartne.
Bemmile keermestasin olude sunnil standardmõõtu keerme üle SUbarule vastavaks, õnneks jäi pidama.
Õlitus Polol samuti kaanest, mootori õlirõhku veel mõõtnud ei ole.
Paar tuhat kilomeetrit Polo vast sõitis sellisena ja viimati katsudes tundusid turbo puksid veel korras olevat, järelikult õlitus oli piisav.
Samas samuti huupi katsetada ei taha, seega vaja ilmselt reaalset ära mõõta õlirõhk.
Jõuan lõpuks ka teema poindini.
Kas on keegi ka katsetanud eri restrictoreid mingi mootori pea ja võrrelnud õlirõhku?
Või omanud kogemust mis hetkel on turbo suitsenud ja mis restrictoriga probleem kõrvaldatud?
2mm restrictor peaks vast tava mootoril safe olema, et turbo nälga ei jääks ja tagant ei suitseks?
Tahan asjad endale lihtsalt 100% kindlaks teha mitte oletada, nagu enamus inimesed.
Küsimus ajendatud sellest, et puksidel turbole pole enamusjuhtudel restrictorit vaja aga
näiteks Impreza 2.0 Turbo mootoril on juba puksidel turbole originaalis ~1.0mm restrictor.
Hetkel kasutan kuullaagritel turbot 0.8mm restrictoriga ja mulle tundub, et õlirõhk võib liiga kõrge olla.
Tagant tuleb nagu veidi valget auru soojast peast, kuigi arvestades praeguseid ilmasid on see ilmselt normaalne.
Aga ei ole soovi ka 20k investeeringuga huupi katsetada.
Subarul õlirõhk plokis, sealt kus ka turbo õlitus võetakse, 2k rpm ja üles kella järgi pea 7bar (AM UltraLite rõhukell põhjas enamus ajast).
Suvalisel Audil, VW-l jne üldiselt õlirõhk põhjagaasiga üle 4-ja 5-e bar-i ei lähe.
Vähemalt selline kogemus on mul vabalthingavate mootoritega.
Kui sinna lisada veel turbo õlitus kaanest kus on rõhk madalam, siis ei ole neil autodel eriti probleemi.
Reaalselt ei saa seda ilmselt enne teada kui pole rõhku mõõtnud (vaja üks vidin selleks tellida).
Bemmile sai Subaru originaal turbiin ja seal õlitus ilma restrictorita ning kaanest võetud (ainuke olemasolev koht M10 mootoril).
Sain ka Subaru originaal ~1mm restrictoriga banjopoldi kätte aga külge vist ei julge seda keerata, arvestades, et bemmi mootoril vast mingi max 3bar õlirõhk põhjagaasiga kaanest.
Tuleb ka bemmil ilmselt õlirõhk eraldi ära mõõta.
Polole sai installitud ka puksidel turbiin aga Subaru originaal ~1mm restrictorpoldiga.
Põhjus lihtne, nimelt antud M10 banjopoldi keere ebastandartne.
Bemmile keermestasin olude sunnil standardmõõtu keerme üle SUbarule vastavaks, õnneks jäi pidama.
Õlitus Polol samuti kaanest, mootori õlirõhku veel mõõtnud ei ole.
Paar tuhat kilomeetrit Polo vast sõitis sellisena ja viimati katsudes tundusid turbo puksid veel korras olevat, järelikult õlitus oli piisav.
Samas samuti huupi katsetada ei taha, seega vaja ilmselt reaalset ära mõõta õlirõhk.
Jõuan lõpuks ka teema poindini.
Kas on keegi ka katsetanud eri restrictoreid mingi mootori pea ja võrrelnud õlirõhku?
Või omanud kogemust mis hetkel on turbo suitsenud ja mis restrictoriga probleem kõrvaldatud?
2mm restrictor peaks vast tava mootoril safe olema, et turbo nälga ei jääks ja tagant ei suitseks?
Tahan asjad endale lihtsalt 100% kindlaks teha mitte oletada, nagu enamus inimesed.