1. leht 1-st

K14 TD 2,3 l.Opelilt Subaru EJ20 peale.

Postitatud: 14.10.2007 19:17
Postitas carsec
Tere!
Probleem siis järgmine... Olemas K14 (K14 903 25169) turbo koos vajalike torudega,intercooleriga. Tahan teda paigaldada siis EJ20 mootorile.Olen arvestanud sellega et vaja tugevdatud kepse, ilmselt teisi kolbe,pihusteid,ECU-t ja ilmselt ka suurema tootlikusega pumpa. Ja ega mind ei huvitagi niivõrd see lisavõimsus mida turbo võimaldab,kui just mootori võimsuse kadu hõredama õhu puhul. Mootor läheb lennukile.
Niisiis küsimused:
Olen kaevanud foorumites ja selget vastust polegi saanud. Diisli väljaheitegaasid on madalama temp. kui bensiinimootori omad.Kas diisli turboga on mul üldse mõtet jamama hakata? Annab äkki otsad?
Kuidas on lood mootori mahu ja turbo tootlikkusega? Kindlasti on ka siin mingid rusikareeglid millest kinni peab pidama.
Äkki on targematel meestel soovitusi-nõuandeid,mida ma PEAKS teadma.Samuti hoiatusi,mida TEHA EI TOHI. Üldjoontes ma muidugi tean,mis turbo on ja kuidas ta töötab,kuid põhjalikumad teadmised puuduvad.
Mootor:
EJ20 sissepritse, 16 Valve
Turbo:
K14 90325169
90 042 2152
5314 970 6404
Pärit 2,3 l. turbo diisel Opel Omegalt(oli vist ikka Omega)
Ette tänulik olles...Carsec
P.S. Ärge soovitage kasutada otsingut,olen seda oksendamiseni teinud kuid vastust pole saanud.Sestap ka see teema siin....

Postitatud: 14.10.2007 20:15
Postitas jeff01
se kaheliitrine on surveastmega 9,5 ja kui tõesti nii vähe lisa ootad, et vaid vaakumist välja puhuks, siis julgen pakkuda et korras mootori puhul ta uusi kepse ja kolbe ei vaja. Samuti saaks hakkama ka originaal ajuga :roll:
Turbo valikul on ilmselt oluline mis on nö tööpöörded sel mootoril :roll:
Ilmselt mingite pööreteni se 2,3se diisli turbo saaks hakkama ja puhuks varakult aga eks ta lõpupoole järjest suuremaks takistuseks muutub. Kui ikka lennukile ja kolbide/kepsudega oled arvestanud, siis vaataksin mina pigem uut turbot, kuna ei kujuta ette mis saab kui vana turbo ükskord sul mootoriõli sisse/väljalaskesse laseb......

Postitatud: 14.10.2007 21:25
Postitas altz
Üldse see lennuki mootori tuunimine on kahtlane äri, põhimõtteliselt ruumi eksimusteks ju ei jää ja kui miskit valesti siis laiali ei lenda mitte ainult mootor.... :roll:

Postitatud: 14.10.2007 22:05
Postitas carsec
Tänud vastajatele,arvamused,ettepanekud ja eriti head ideed endiselt oodatud.
Selgituseks,et turbolt ei oota kiiret rakendumist,suurim koormus on stardis (4500-5200 rpm) ja seda lühiajaliselt. Marsruutlennul jäävad ikka 3200-3800 vahele.
Huvitaks ikka,kui kõrge on K14 töölagi.
Ja veel....see pole mingi eriline tuunimine.Üritan lihtsalt saavutada seda,et 2000 m. ja kõrgemal mul mootor liiga rikka segu pärast maha ei kärvaks. ;)

Postitatud: 14.10.2007 22:34
Postitas Mihkel
K14 on kaheliitrisele mootorile imo väga väike.
Bensukale siis. Vaata parem mõni EJ20T originaalturbiin, need peaks selleks otstarbeks väga head olema.

Postitatud: 14.10.2007 23:18
Postitas Marko
kui mootor käib nn 3200rpm-i ja stabiilselt siis ei ole sul turbost ju vähimatki abi... turbo eeldab koormust- > piisavas koguses heitgaase, et turbiin kiiremini pöörleks. ma muidugi ei kujuta ettegi mis koormust mootor saab kui mingeid tiivikuid ainult ringi ajab :oops:

"maanteel sõiduautoga cruisides on turbo effektiivsus 0" samas kui lennukil peal siis on kohe see merepinnast ülevalpool, ehk siis peaks juba loogika kohaselt rõhke olema :roll: need odavad ja väikesed turbod pakun et koolevad ära selliste pikaldaste töötundide juures

Postitatud: 14.10.2007 23:26
Postitas SubLeg
soomes subaru mootoreid päris paljud kasutavad lennukitel ja turbod yldjuhul väiksed sest tõesti pöördeid palju ei ole, aga mootori sisu soovitaks kyll ära vahetada ja muidugi kõik täpselt tasakaalu