1. leht 3-st

BMW 335i aasta aega hiljem :)

Postitatud: 26.07.2007 17:35
Postitas Taavi
Tuuninguturg 335i-le on arenenud juba päris kaugele ühe aastaga.

Nagu paljudest dynotulemustest selgunud on, siis BMW antud 3.0TT (N54)mootorit tugevalt alahinnanud enda ametlikes andmetes :) Paljude mõõtmistulemuste keskmine on ca 330hj ja 450Nm mootorist. Tehaseandmed siis 306hj ja 400Nm.

Paar videot ka, mis näitavad hästi 335i potentsiaali, 335i (100% stock) vs E46 M3:

http://www.youtube.com/watch?v=RLs3xZ10gPE

http://www.youtube.com/watch?v=bqvkfrbh9YQ


Tarkvara modifikatsioonide osas parim pakkumine hetkel vast on antud USA putka kätetöö:

http://www.vishnutuning.com/bmw_1_v380.htm (Procede 1.47, hind 1300 USD)

Tänavarehvi ja ainult 1.47 chipiga sõidavad sellist aega: My best time is 12.8 but I can't get any better than 2.1 60ft. Ran 112mph (180kmh) trap.

Ja Drag Radial'iga (samuti ainult 1.47 chip) 12.56 @ 108.8

Car and Driver mõõtis uuel E93 M3-l stock rehviga 1/4 in 12.8 at 111.

Procede 1.47 Dyno results: 391hj ja 570Nm mootorist.
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... light=1.47

Lisaks on juba saada parema disainiga ja jämedamaid downpipe'e ja väiksema takistusega katalüsaatoreid, ning muidgi catback süsteeme. Võib ainult oletada kuhu see hj numbri viib.

Samuti on valmimas samadelt tegijatelt v2.0:

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... ght=376whp

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=70626

Chip + kattidest edasi väljalase: rattast 376whp 406lbft, e. siis mootorist ca 430hj ja 630Nm.

N54 mootorist pikemalt:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=38856

335i International Racing Debut in Bathurst (Osalevad 335i-d kasutasid sama USA putka softi)
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=55235

Väga huvitavatele reeglitele vastavad tänavaautod (just uue (performance)auto ostja seisukohast) ja huvitavad klassid: http://www.bathurstmotorfestival.com.au/latest_news.asp
Antud sõidu tulemused: http://www.bathurstmotorfestival.com.au ... Pagecat=50

Postitatud: 31.07.2007 0:30
Postitas mell
üks tore modifikatsioon selle mootoriga on BMW 135 (3,0 TT): http://www.rsportscars.com/eng/cars/bmw_135i.asp

Postitatud: 01.08.2007 12:46
Postitas Taavi
Car and Driver'i rinkatestis 335i sõitis parema aja kui uus Audi RS4.

http://www.caranddriver.com/assets/down ... esults.pdf
(SECTOR 1 all on ka kogu ringi aeg olemas)

http://www.caranddriver.com/features/13 ... -2007.html

1-seeria ca 200kg kergema kerega see mootor on ikka väga hull kombinatsioon :)

Postitatud: 01.08.2007 13:56
Postitas peepp
Taavi kirjutas:Car and Driver'i rinkatestis 335i sõitis parema aja kui uus Audi RS4.
Audil oli ilmselt kässar peale jäänud, seniste testide põhjal võib nende kahe ringiaegade vahet mõõta kalendriga, n. Sport-Auto Ringi aegade erinevus on 19 sek. ja Hockenheim'il 2,4 sekundit. Pole ise 335'ga sõitnud aga üldiselt uuemate BMW'ga rajakogemust on ja B7 RS4 sõidab kõigel, mis pole CSL (või uus M3) peeglid küljest nii objektiivselt kui subjektiivselt (sportlikku feelingu koha pealt). 335 on rohkem S4'ga võrreldav.

Postitatud: 01.08.2007 14:53
Postitas Taavi
Ei tea tõesti mis C&D selle Audiga tegi, et sellise tulemuse sai. Aga sellegipoolest varakamale sportlikumat sõidustiili harrastavale autoentusiastile on raske paremat igapäevaautot 335i-st leida (olgu ta siis ix või rwd sedaan või rwd kupee), eriti kui plaanis väike tarkvaramodifikatsioon teha :) Hinnavõrdluses S4 B7 on vist ca 200.000 EEK kallim 335i-st. Kuidas nad rajal ja sirgel võrreldavad on, seda ei tea. Veebist otseseid võrdlusteste ei leia.

Postitatud: 01.08.2007 15:03
Postitas Jõuvanker
Ka Audit annab "näppida", nüüdsest juba turu liikvel kompressorkit RS4/B7-le. :-D
Stock vs stock seljatab Audi buumeri.

Postitatud: 01.08.2007 16:07
Postitas Taavi
Õunasid võiks õuntega võrrelda. MTM kompressori peale "näppimine" maksab 26.000 USD (kolmandik auto hinnast) ja sellega kaob sul ka garantii. http://www.autoblog.com/2007/06/12/more ... -audi-rs4/

Procede piggyback maksab 20x vähem e. siis 1300 USD. Installatsiooni aeg ca 1-2h ja paigaldamiseks vajalik oskus novice. Samapalju kulub ka vidina eemaldamiseks ja tehase seade taastamiseks.

Mõtle ise palju sõidab meil chipiga uusi turbodiisleid ja kui palju uusi NA mootoriga masinaid millele paigaldatud custom tööna valminud kompressor.

Postitatud: 01.08.2007 16:14
Postitas turbobmw
Eks igaüks kiida oma , aga....
Audi S4: 5,6s 0-100, keskmine kütusekulu: 13,3l, Hind: 871 700
BMW 335i: 5,5s 0-100, keskmine kütusekulu 9,5l, Hind 674 900(ja mis kõige tähtsam, tagavedu ning rohkerm standardvarustust 8) )
Nürburgring Audi S4 - 8:42.
Nürburgring BMW 335i M-Sport(originaal sportvedrustus) - 7:49
Jõuvanker kirjutas:Ka Audit annab "näppida", nüüdsest juba turu liikvel kompressorkit RS4/B7-le. :-D
Stock vs stock seljatab Audi buumeri.

Postitatud: 01.08.2007 16:21
Postitas Taavi
Nürburgring BMW 335i M-Sport(originaal sportvedrustus) - 7:49
335i kupeel tuleb tõesti sportvedrustus ja ka sportistmed juba standardvarustuses(674 900.-). 335i bang for the buck on otseste konkurentidega võrreldes löömatu :) Kui veel lisada siia otsa modimise hj/raha/lihtsuse suhte siis muutuvad asjad veel eriti rõõmsaks :) Kuigi paistab, et Nürburgring'i ajaga sa eksid. E46 M3 CSL on sõitnud aja 7:50. Ma leidsin ajad S4 B7 vs 335i - 8.29 vs 8.26, mõlemad ajakirja Sport Auto sõidetud.

Postitatud: 02.08.2007 0:17
Postitas peepp
Taavi poolt pakutud ajad on korrektsed, jääb veel lisada, et S4 selles testis oli Avant. 7.49 on ka ühe BMW'ga sõidetud aga see oli X5...tõsi natuke tuunitud, velg & bodykit ja nipet-näpet kapoti all.:D

Postitatud: 08.08.2007 0:26
Postitas Siim
http://www.youtube.com/watch?v=F69F9nT9Hg4

LSD järele lausa karjub see auto juba stock seades,
Ning seda ei pidavat ka saama tehasest, ainult aftermarket kraam.

Postitatud: 14.08.2007 13:08
Postitas Taavi
Ja veel. Momendigraafik on sellel mootoril enneolematu. Maksimaalset momenti 400Nm hoiab mootor 1300-5000rpm. Seega max moment tuleb madalamalt kui ükskõik millisel moodsal diiselmootoril ja väga palju madalamalt kui suurtel V8-tel. Hoiab mootor seda väänet ca 2500rpm kauem kui uued superdislad ja ca 1500rpm kauem kui veekaheksad.

Postitatud: 14.08.2007 14:30
Postitas Raivo
Taavi kirjutas:Ja veel. Momendigraafik on sellel mootoril enneolematu. Maksimaalset momenti 400Nm hoiab mootor 1300-5000rpm. Seega max moment tuleb madalamalt kui ükskõik millisel moodsal diiselmootoril ja väga palju madalamalt kui suurtel V8-tel. Hoiab mootor seda väänet ca 2500rpm kauem kui uued superdislad ja ca 1500rpm kauem kui veekaheksad.
Pead vist mees poodi minema... :badgrin:

Postitatud: 14.08.2007 14:47
Postitas Taavi
:) Huvitav on veel see, et 335d max moment on 1750-2250rpm, iseenesest superhea maasturi mootor, aga autoajakirjanikud peavad millegipärast 335d paremaks valikuks kui 335i-d. Diislihaibi silmaklapid. Sportkupeega tahaks ikka pöördelembelist mootorit mis isuga 7k-ni käib ja boonusena ülipikas vahemikus tugevalt väänab, mitte ainult massiivset väänet ja jõudu samas pööretevahemikus Scania linnaliini bussidega.

Postitatud: 14.08.2007 15:02
Postitas Silwer
Siin siis ühe standard BMW 335Ci Aut -07 (225 kW) dünotesti tulemus: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=647

* Rototesti tulemused on päris usaldusväärsed - tegemist ei ole ka tavalise rullikutega veermikudünoga vaid seal keeratakse autol rattad alt ja seadmed lähevad rataste asemel poltidega rummude külge.