1. leht 1-st
Postitatud: 29.05.2007 12:14
Postitas xjan
parm kirjutas:eclipse kirjutas:misasi on xenon-halogen? ja kes on Jaanus?

H4-2 on xenon-halogen, ehk siis lähituli on xenon ja kaugtuli halogen.
PS! Need H4-2 on Eestis keelatud!
Postitatud: 29.05.2007 13:59
Postitas M-Tuning
xjan kirjutas:PS! Need H4-2 on Eestis keelatud!
Miks nii?
Postitatud: 29.05.2007 14:47
Postitas parm
tere,
Paluksin intelligentsem ja argumenteeritud väide esitada, mitte suhtuda foorumi kasutajatesse nagu lollidesse ning selgitada , mis on keelatud, kas nende müük, paigaldus või kasutamine. Samuti paluksin viidata normatiivaktidele, mille vastu on eksitud.
Kui antud väide kinnitust ei leia, siis ma arvan,et võikste oma kibestumist mujal välja elada.
olavi
Postitatud: 29.05.2007 15:51
Postitas Ar21
Niipalju kui mina aru saan on tegelikult kõik auto tehase sõidutuledesse isepaigaldatud xenonid illegaalsed, sest neil puudub automaatne tule kõrguse reguleerimine.
Ühelgi halogeenpirniga tulel seda pole.
Lisatuledes pole probleemi.
Postitatud: 29.05.2007 17:26
Postitas hellraiser
Seaduse järgi siis:
Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
Ehk siis kui auto tuledel pole automaatset kõrguse reguleerimist, siis ei tohi neid kasutada.
Postitatud: 29.05.2007 17:27
Postitas sada1000
Ja summutisysteemi ei tohi ise muuta ja turbot lisada jne jne jne...

Postitatud: 29.05.2007 17:29
Postitas hellraiser
sada1000 kirjutas:Ja summutisysteemi ei tohi ise muuta ja turbot lisada jne jne jne...

Ei tohi lisada omavoliliselt, s.t. kui sa selle registreerid ning ARK nõus on, lisa terviseks. Auto peab lihtsalt pärast vastama tehnonõuetele.
Sellega on aga see väike konks, et turbo lisamist või summuti ümberehitust politseinik ei näe tänaval. Sinakaid või lumivalgeid ksenoone aga eristab küll silmaga ning kui auto on suht vana, siis on tõenäoline, et see on illegaalne ümberehitus.
Postitatud: 29.05.2007 17:33
Postitas sada1000
Valju h22lt tegev summuti on sama.. ja ma arvan et 99% pole oma uue v2ljalaskega ARKis k2inud. L6ppude l6puks on siiski savi mis tuled sul on, peaasi et p6levad
Aga keegi ei pea neid ostma ju omale kui ei taha!
Postitatud: 29.05.2007 20:37
Postitas Mihkel
Mina paneks kõigile südamele, et reguleerige oma Xenonid korralikult ära, nii et nad teisi ei pimestaks.
Siis on ehk probleeme ka vähem.
Eestis pole peaaegu ükski muudatus autol seaduslik.
Spoilerite paigaldus omavoliliselt on ka tegelikult keelatud, kuna te muudate auto gabariite!
Postitatud: 29.05.2007 22:01
Postitas puna
Keelatud ei ole kindlasti nende müük.
Postitatud: 30.05.2007 9:09
Postitas Raivo
Kui tõesti neil aftermarket xenonimeestel ka tuled
õigesti reguleeritud oleks, siis nad mind ei häiriks. Kuna aga miskipärast enamusel näitavad need vastusõitjale silma...siis kohati tekib küll tunne, et inimesed oma ninaesisest kaugemale ei näe
Asi on otseselt kinni kaasliiklejate ohutuses.
Postitatud: 30.05.2007 9:47
Postitas erik
Kindlasti pimestavad rohkem H4 Bi xenonid, kuna liigutatavas reflektoris on ava, kust pääseb valgus vale nurga all reflektorisse ja paistab natuke vastutulijale silma. Sai endale sellised paigaldatud ja olen suht pettunud, reguleerimisega asja paremaks eriti ei saanud. Pealekauba on neil vist komme aegajalt mitte süttida.
Postitatud: 30.05.2007 14:56
Postitas erikred
Raivo kirjutas:Kui tõesti neil aftermarket xenonimeestel ka tuled
õigesti reguleeritud oleks, siis nad mind ei häiriks. Kuna aga miskipärast enamusel näitavad need vastusõitjale silma...siis kohati tekib küll tunne, et inimesed oma ninaesisest kaugemale ei näe
Asi on otseselt kinni kaasliiklejate ohutuses.
Millegipärast tuleb alati tallinna-tartu vahel õhtul sõites vastu vähemalt 15 reguleerimata tavatuledega isendit, hea on kui selle aja jooksul üks vastutulev xenon tuledega auto natukene pimestab.
terv
erich