1. leht 1-st
Katalüsaator
Postitatud: 15.05.2007 16:00
Postitas kasparius
Asi selline, et mu turbomootoriga aparaadil on kaks katalüsaatorit.
1on kohe peale väljalaskekollet. Lambda ennem kat-i ja kohe peale kat-i.
siis pool meetrit toru ja jälle kat.teisel kat-il pole andureid.
Kuna kat annab veakoodi kohati, siis tahaks ta vahetada. Auto tundub, et pole päris oma standardvõimsuse juures ka. Uut kat ei jaksa osta(20K) Aga millist kat-i sinna saab asemele paigaldada? Päris ära ei saa vist võtta(ja tavaline toru asemele panna), sest siis Check Engine ja muud prognoosimatud kalad... või ei ole? See esimene kat on selline lapiku kujuga. Kohe cooleri ja mootoriploki vahel. Jube kitsas seal iseenesest.
Teise kat-i asendan toruga, sest sel pole andureid.
Olen kuulnud universaalsetest ja igasugustest vahelekeevitatavatest, aga samas vist universaalse puhul peaks võimsusega ka arvestama. ca 175kw
Millist kat-i lahendust soovitate?
Või oskate soovitada kohta, kus oleks adekvaatseid minu probleemile hinnangut andma.
Ette tänades
kasparius
Postitatud: 15.05.2007 16:42
Postitas Mihkel
Pane esimese asemele sport/metallkatalüsaator, millel ei ole kärge sees, see tekitab tunduvalt vähem takistust.
Hind vist ~4k tuuris tutikana.
Postitatud: 15.05.2007 17:25
Postitas kasparius
Mihkel kirjutas:Pane esimese asemele sport/metallkatalüsaator, millel ei ole kärge sees, see tekitab tunduvalt vähem takistust.
Hind vist ~4k tuuris tutikana.
Tean jah et hind selline. Ei taha nii kallist lahendust.

Postitatud: 15.05.2007 17:37
Postitas Mihkel
Aga tasuta lõunaid ei ole ka olemas!

Kui iga asi kole kallis on, siis milelks üldse autot ehitada.
Kuigi praegu käib jutt hoopis auto hooldamisest (ehk siis seda enam).
Postitatud: 15.05.2007 18:02
Postitas wa666ou
ES-Tuningus müüakse ka universaalseid sportkatte (300 cpi). Oli vist u 1600.-
Mul on lambda enne ja pärast katti, nii et ei pääse ka CEL.
Kuid, kuidagi ikka saab.
Postitatud: 15.05.2007 18:18
Postitas kasparius
siis peab CEL-iga sõitma? kui see paremini voolav kat all?
Muidugi pole tasuta lõunaid olemas. Variant ongi kas osta see universaalne odav kat, või midagi muud. Selge see, et kat-i peab ostma.
Postitatud: 15.05.2007 18:34
Postitas Mihkel
Kui sul cat vahel , miks siis CEL peaks põlema?
Kat-i korrasolekut peaks kontrollitama WB lambdaga. Vähemalt uuematel autodel.
Kui CEL põleb on ka mootor ilmselt avariireziimis ehk vähendatud võimsusega.
Postitatud: 15.05.2007 20:56
Postitas kasparius
Saabil pole nagu täheldanud, et mooorivõimsust kärbitakse kui tuluke põleb. Aga mis muu tuluke siis ikka põlema peaks hakkama. Eraldi on veel "limp home"- s.o. avariireshiim kui auto üle 50km tunnis ei liigu. Igaljuhul peab mingi kati ära proovima ja siis vaatame mis tuli põleb

Kui kati korrasolekut kontrollib WB Lambda ja ta saab infot, mis ei ole temameelest normaalne, siis ongi kartus et CE läheb põlema. Muud tulukest pole.
Ennem on seda muret juba olnud CE lambiga. diagnostimasin näitas "catalytic converter" ja kustutati pirnikene ära. Kas selles ES tuningu omal on siis lambdad või ei...samas peaks andurikohad saama sinna keevitada ka ju....
Postitatud: 15.05.2007 23:30
Postitas Mihkel
Anduri koha pead ikka ise peale cat-i tegema.
Ja katalusaatori eesmärk peaks ikka üks ja sama olema, seega ei tohiks andur vahet teha kas sul on metall cat või tavaline.
Postitatud: 16.05.2007 14:04
Postitas wa666ou
jah, selle univ. katiga ei tohiks probleemi tekkida.
Kuid CEL põleb siis, kui katt üldse ära võtta ja asendada toruga.
Postitatud: 16.05.2007 14:18
Postitas Ar21
www.lakiauto.ee/templates/catmu.htm?ArtID=139&KatID=101
3200 krooni väga väärt sportmetallkatalüsaator 2000-4000 kupsistele mootoritele. Kui on 2,0T siis peaks arvestama, et sellel peaks olema vähemalt 3-3,5-se vabalthingava mootori katalüsaator.
Seal on ka odavamat metallelemendiga katalüsaatorit, aga see mõeldud 1100-2500 kupsistele mootoritele ja jääb 2,0T vist veidi väikeseks. Ilmselt ajab mõne aja ka asja ära, aga vastu peab kindlasti vähem, kui suuremale mootorile mõeldud kat.
Katalüsaatori sisend ja väljund peavad samuti olema sobiva jämedusega ehk kindlasti mitte kitsamad, kui orginaalil.
Samuti peab keraamilise elemendiga vähem vastu.
Postitatud: 16.05.2007 17:45
Postitas kasparius
Kahjuks see 3200eek-ine ei sobi, sest ümargune. Ruumi pole. Heal juhul sobib see keraamiline ja ovaalne, kolmetonnine. Aretamist jätkub... sest ruumi on kapoti all vähe. Niiet arvate, et need odavama otsa katid ei voola pisavalt läbi? Kui väidetakse, et kat on loos lambda ühendusega, siis pean teise lambda jaoks ikkagi mutri keevitama.
EDIT:Ma ohmu, ei tulnud praegu selle peale, et esimese cati võin tavaliseks toruks teha(kui vähegi selline toru leida, mis sinna sobib) ja selle ümmarguse cat-i auto alla sättida ja sinna andurid külge.

Samas ma pole absoluutselt kursis kuidas andurid mis on kapoti all saavad auto põhja alla. Kuidas need juhtmed üldse on lambdaanduritel ja kuhu nad jooksevad?
Postitatud: 17.05.2007 21:27
Postitas kasparius
Esimene kat jäi. Teise eemaldasin. Vabakäik kuidagi yhtlasem. Varsti esimene kat ka paremini voolavaks(sport).
Ilus pikk toru on küll põhja all praegu.
reso
Postitatud: 11.07.2007 17:09
Postitas kasparius
Milline oleks parim koht resokale turboautol?
Väljalase ise on algusest peale 2,5", mõlemad kat-id lännu ,summutipütid originaalid.
Kas oleks mõistlik panna reso ennem tagasilda, kus on praegu esimene originaalpütt? Vist tuleks arvestada gaaside liikumise temp, aa ei tea sellest miskit
