1. leht 1-st

Suurem throttle body

Postitatud: 25.04.2007 11:09
Postitas OKS
Küsimus siis selline, et kui panna originaalis oleva 50mm TB asemele 60mm TB kas on sellest turboga autol tehaseseades kasu või pigem kahju? Kas segu võib minna lahjaks ?

Postitatud: 25.04.2007 12:10
Postitas Silwer
Pigem kasu. Segu sellest lahjaks küll ei lähe.

Postitatud: 25.04.2007 12:26
Postitas Kuuno
samas mulle on ka räägitud, et 4sil mootori puhul on enamasti olemasolev ava piisav sest siis säilib gaasitunnetus kogu TPS alas
suure TB'ga võib tekkida olukord kus 90% või 100% vajutades ei ole minekus vahet...

Postitatud: 25.04.2007 12:35
Postitas OKS
Mul on see hetkel küljes ja tagumiku järgi tundub nagu oleks kõrgematel pööretel minek ühtlasem ja parem aga see võib ka tunduda ainult nii. Turbo vilin ja sisselaske hääl suurenesid selle vahetusega.

Postitatud: 27.04.2007 14:47
Postitas Fos
Kuuno kirjutas:samas mulle on ka räägitud, et 4sil mootori puhul on enamasti olemasolev ava piisav sest siis säilib gaasitunnetus kogu TPS alas
suure TB'ga võib tekkida olukord kus 90% või 100% vajutades ei ole minekus vahet...
Sellisel juhul on ta piisav, kui auto on tehase seadetes. Suurema rõhuga on ta ikkagi üheks pudelikaelaks. Ainuke asi on see, et madalatel pööretel kaob pisut tunnetus ära.

Postitatud: 27.04.2007 15:09
Postitas Mihkel
Olen kuulnud ka sellist juttu, et suurel TB-l pole mõtet, kuna sisselaskeklapp on enivei väiksem tunudvalt.
Ja boosti all olevasse mootorisse surutakse õhk jõuga sisse.

Suur TB on siis ilmselt õhu voolavuse ühtlustamiseks.

Postitatud: 27.04.2007 17:08
Postitas henri
Mihkel kirjutas:Olen kuulnud ka sellist juttu, et suurel TB-l pole mõtet, kuna sisselaskeklapp on enivei väiksem tunudvalt.
Ja boosti all olevasse mootorisse surutakse õhk jõuga sisse.

Suur TB on siis ilmselt õhu voolavuse ühtlustamiseks.

Ma ei tea kui väikesed teistel autodel on sisselaske klapid aga sr20det sisselaske klapi diameeter on 34.15mm.

Kogu sisselaskaklappide pindala oleks siis (34.15/2)^2 * 3.14 * 8 = 7323,8773mm^2

Ning stock TB pindala oleks siis (50/2)^2 * 3.14 = 1962,5mm^2

Muidugi sisselaske klapi efektiivne pindala on väiksem kuid sisselaske klapi mõõtu ei ei saa piiravaks nimetada.

Imo 60mm TB-st on kasu kui ta on hetkel kogu su süsteemi pudelikael, ehk siis kogu IC torustik on vähemalt 60mm torust, ning sõidad mingi 1.2-1.5 bariga. Vastasel korral jääd ainult gaasipedaali lineaarsusest(sellest vähesestki mis sul on) ilma ning midagi kasulikku juurde ei saa. NB! viimane tuleb eriti kasuks kui sa sõidad tihti linnavahel ja oled stock hooratta võssa juba visanud.

EDIT: grammatika

Postitatud: 20.08.2007 18:20
Postitas rookierice
Aga üks küsimus siis, et kui suurt segusiibrit on vaja 450hj saavutamiseks ütleme 1barise ülerõhuga.
Mootori suurus ja pöörded ju siinjuures rolli ei mängi kuna selle võimsuse saavutamiseks on vajalik ära põletada kindel hulk õhku (ja vastav kogus kütust). Turborõhk küll mängib rolli, sest mida suurem rõhk seda väiksemast TB-st jätkub. :roll:


60mm on väike?
aga 70?
80 overkill?

Postitatud: 20.08.2007 18:33
Postitas Raceboy
60mm on piisav, aga see on ka alumise piiri lähedal.

Postitatud: 20.08.2007 19:41
Postitas rookierice
Mul originaalis just 60mm ongi, mõtlesin et 3kilo pole ka väike raha (80mm-lise hind)

Aga kas siis muud torud peaks ka peale intercoolerit juba väiksemad panema (kuna peale coolerit ta nii ehk naa enam ei jahtu ainult maht on suurem kogu süsteemil :roll:

Coolerid ilmselt saaks suht standardsed siis 2.5" sisse ja 2.5" välja, 2tk. Kuidas oleks kõige mõtekam sealt üleminek teha 60mm TB-ni

Tänud

Postitatud: 20.08.2007 21:09
Postitas Moss
henri kirjutas:Kogu sisselaskaklappide pindala oleks siis (34.15/2)^2 * 3.14 * 8 = 7323,8773mm^2
Kõik sisselaske klapid ei ole korraga lahti.

Postitatud: 20.08.2007 21:36
Postitas henri
Õige märkus, ei tulnudki selle peale :? .

Ning kui aus olla siis on isegi need vähesed klapidki väga lühiajaliselt lahti. Korraga on ainult 2 klappi lahti.

Seega 7323,8773 / 4 = 1830,9693

Ehk siis umbes 50mm tb pindala.