1. leht 2-st

wrangler ja torud salongis.

Postitatud: 23.04.2007 16:09
Postitas Paap
Et mis vahe on wrangleri torudel salongis ja minu auto torudel!?
Üks täitsa legaalne asi ja minu oma väidetavalt ei tohi olla!
Et mis erinevus neil on?


Pilt
Pilt

Postitatud: 23.04.2007 17:04
Postitas Siim
Teemast mööda küll, aga kas tekkisid probleemid miiltsaga või ülevaatusel?
Ennast huvitab ka, et mis reaktsiooni on oodata riigi poolt kui puur autosse panna

Postitatud: 23.04.2007 17:11
Postitas Kuuno
Siim kirjutas:Teemast mööda küll, aga kas tekkisid probleemid miiltsaga või ülevaatusel?
Ennast huvitab ka, et mis reaktsiooni on oodata riigi poolt kui puur autosse panna
ei ole tekkinud vist veel, aga ongi küsimus selline, et mis nende kahe asja vahe peaks olema...?
ise arvan et vbl nokitakse sellepärast et üks on tehasepoolt, aga se oleks suht alusetu kui on vastavalt reeglitele tehtud...

Postitatud: 23.04.2007 17:15
Postitas Paap
Siim kirjutas:Teemast mööda küll, aga kas tekkisid probleemid miiltsaga või ülevaatusel?
Ennast huvitab ka, et mis reaktsiooni on oodata riigi poolt kui puur autosse panna
Ei ole mingit muret veel tekkinud, küsin ja uurin, et ei tekiks ka!

Ei näe nendes torudes erilist erinevust, polsterdus läheb minu auto torudele ka peale ja kui wrangleril on need torud, et "kere kokku ei vajuks" siis on need minul täpselt samaks asjaks! Mul targa katus.

Postitatud: 23.04.2007 17:43
Postitas hents99
Vahe ongi selles, et ühel nad teahase poolt, teisel mitte. Igasugune ümberehitamine on keelatud, mis siis, et teed kõik nii, et endale õige tundub. Kui ARK`ist vastava paberi saad, kus ümberehitamine lubatud ja ära märgitud ja näidatud, mismoodi, siis pole küsimustki.
Põhimõtteliselt jah ei tohiks probleemi olla, kuid seadusandlus lihtsalt ei luba ise autot turvalisemaks teha, muidugi enda jaoks turvalisemaks, teistele liiklejatele on aga see vähem turvaline oma jäiga konstruktsiooni tõttu.

Postitatud: 23.04.2007 22:59
Postitas Raimo
Porsche GT3 tuleb ju ka tehasest puuriga (täpse mudeliga võin eksida)

Postitatud: 23.04.2007 23:25
Postitas Kuuno
kas seaduses ei peaks olema punkt sees või on, et toruraam võib olla ainult tehase autol?

Postitatud: 24.04.2007 0:24
Postitas henri
Vahe on hetkel selles et wrangleril on torud polsterdatud (kohtadest kuhu vastu võid ennast vigastada) ning see on väga tähtis punkt.

Rohkem millegi üle nuriseda ei saa. Elektroonilisest Riigi Teatajast mina küll midagi ei ole leidnud mis takistaks ülevaatust läbimast. Kuid pole nii põhjalikult otsinud.

Postitatud: 24.04.2007 1:47
Postitas Jesper
Praktikas on ARKi seisukoht et ei lubata midagi, ei puuri ega turvakaart. Ainuke mõistlik variant on EAL-i tehniline kaart.

Inimlikult ma saan neist keelajatest aru, kui mõni GT3 või Wrangleri omanik oma pea vastu toru nagu arbuusi lõhki lööb, siis kehitab ARK õlgu ja ütleb et kehv päev, kirjutage tootjale kiri. Aga kui ARK annab loa mõnda tänavaautot modifitseerida ning siis sama asi juhtub, on "üldsuse" (loe: lapsajakirjanike) esimene küsimus ARKile et mis kuradi nipiga see saan arvele saadi. Seega on lihtsam ära keelata.

Autopedena oleks ma siiski rõõmus, kui lubataks vähemalt 6 punkti turvakaart.

Kui keegi tohutult viitsimist omab, siis võib muidugi "Mootorsõidukitele ja nende varustusele esitatavatest nõuetest" (oli vist sellise nimega õigusakt) interjöörile kehtivad normid kõik välja otsida ning oma puuri neile vastavaks timmida. Ega seal tegelikult mingit otsest puurikeeldu pole, lihtsalt on ette nähtud terve kari asju stiilis "juhi peast kaugusel x peavad kõik asjad olema kumerusraadiusega y ja maksimaalse pinna kõvadusega z". Kui vaadata sellesama GT3 interjööri, siis seal on need pealähedased torud ikka üli-ilusalt ära paigutatud, lisaks veel korralikult polsterdatud. Samas selle ettevõtmise keerukusaste on selline et oluliselt lihtsam on kohe see GT3 osta :)

Postitatud: 24.04.2007 11:07
Postitas henri
Riigiteatajast leidsin ainult ühe kogumiku kus on nõudeid kirjutatud ning seal pole ühtegi § mis keelaks turvapuuri :roll: .

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12756413


Äkki on veel midagi??

Postitatud: 24.04.2007 11:31
Postitas Kuuno
väheke OT aga see on juba jama paljudele:
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);

rääkisin ka ark'iga ja paluti 15min pärast helistada-uuritakse järgi...

Postitatud: 24.04.2007 12:32
Postitas Kuuno
kui kellelgi tahtmist võiks teha päringu arkile ja sealt pidavat saama norm vastuse. Suhtlesin ühe meesterahvaga arki tehn. osakonnast ja v rahulikult ja viisakalt arutlesime kuid päris konkreetset vastust ei saanud. Riigiteatajast anti punkt 616 aga kas kuulsin valesti või oli muu apsakas kuid se on veoautode külgmiste tõkete kohta.
Lühidalt öeldi et kui ei ole tehase poolt siis ei tohi, aga ikkagi peaks se kuskil kirjas olema

Postitatud: 24.04.2007 14:30
Postitas turbobmw
Kuna turvapuur ei ole lubatud, siis...
Kas ülevaatusele ei või minna "hästi kinnitatud pagasiga".
Kui küsitakse, siis vead hästi kinnitatud torusid :)

Postitatud: 24.04.2007 16:31
Postitas hellraiser
Siis nad äkki paluvad sul selle koha peal veel välja võtta :)

Postitatud: 24.04.2007 18:24
Postitas Jesper
henri kirjutas:Riigiteatajast leidsin ainult ühe kogumiku kus on nõudeid kirjutatud ning seal pole ühtegi § mis keelaks turvapuuri :roll: .

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12756413


Äkki on veel midagi??
Selle direktiivi ikka lugesid läbi millele interjööri peatükis viidatakse? http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 07:ET:HTML

Ma küll ei viitsi väga süveneda, aga kui hakata puhtalt seaduste pinnal ujuma, siis mul on tunne et see ei vii väga kaugele. Noh ja ega kõik imeasjad ei peagi seaduses kirjas olema, selleks ongi ARKis eksperdid. Pigem ma üritaks neid eksperte veenda, et turvapuur ei ole nii suur probleem kui nad arvavad, aga ma ausalt öeldes ei kujuta ette kuidas seda teha.

Üldiselt võiks tuuning- ning tuuningjuppe müüvad firmad mingisse ühendusse koonduda ja asuda seadusandjaga dialoogi selle koha pealt, kuidas seadustada kõikvõimalike ümberehituste tegemine, kuidas kontrollida nende ohutust jne. Tegelikult on see faktiliselt täielik metsik lääs mis hetkel toimub, mingit eriti mõistlikku protseduuri muudatuste legaliseerimiseks pole ette nähtud ning ARK võib suvalisel hetkel hakata suvalisi asju ära keelama (seaduse järgi on juba kõik keelatud nii et küsimus on puhtalt faktilises järelevalves). Kui ükskord mõni lollpea laseb oma auto mõnes firmas taevani ära tuunida ning seejärel jommis peaga kiirusel 250 matsu paneb, võttes mõned kõrvalseisjad kaasa, võib mürki võtta et ümber ehitatud autosid hakatakse lapsajakirjanduse kujundatud "üldsuse surve" mõjul igal rindel taga kiusama.