1. leht 1-st

reaalne võimsuse kasv?

Postitatud: 11.04.2007 23:23
Postitas Kuuno
tekkis arutelu ühe võikese mõtte üle ja mõtlesin et uurin kuidas siin sellest arvatakse
nimelt kunagi hooratta teemas ütles Miq(loodan et ei pahanda tsiteerimist :) )
"Tooks korra tähelepanu sellele, et meil mõistete kasutamisel tekib tihtipeale erimeelsused. Tihtipeale tänapäeva-tuuning maailmas räägitakse jõu kasvust nii-ja-nii palju hj või %. Tegelikult igasugused koonusfiltrid, CAI'd, sportsummutid ja hoorattad ei anna jõudu juurde. Nad vähendavad kadusid!"

enne tuleks selgeks teha et ma mõtlen siin jõudu moootorist mitte rattast..

selline näide kah
kui tehas annab autole ntx 114kw siis suure tõenäosusega peale koonuse paigaldamist on tal rohkem võimsust kuna õhk pääseb paremini mootorisse, aga samas tundub se pigem nagu takistuse eemaldamine...
ja kui auto ei kompenseeriks suuremat õhku kytusega siis ei tohiks oluliselt midagi muutuda samuti...

loodan et tuleb mõni vastus koos hunnikute valemitega..ise uurisin aga midagi päris head ei leidnud...

Postitatud: 12.04.2007 0:30
Postitas ivar
Mootori poolt arendatav jõud (pöördemoment) peaks olema juba arvestatud igasuguste takistavate jõududega. Ehk kui vähendad mõnda takistust, suureneb jõud.

Näiteks mingisugusel mootoril annavad kolvid läbi kepsude väntvõllile 200nm pöördemomenti. Kui sinna juurde lisada nukkvõlli ajam, õlipump, veepump, generaator jpm, + hõõrdumisest tekkinud kaod, siis jääb järgi 150nm, ja seda mõõdetakse pärast väntvõllilt.

Ja kui õhk pääseb paremini mootorisse, siis viib see suurema täiteasteni, mis tähendab suuremat rõhku silindris, mis omakorda tähendab suuremat jõudu kolvile ja lõppkokkuvõttes suuremat pöördemomenti väntvõllilt.

Need siis minu mõtted asjast.

Re: reaalne võimsuse kasv?

Postitatud: 12.04.2007 0:36
Postitas Silwer
Kuuno kirjutas:kui tehas annab autole ntx 114kw siis suure tõenäosusega peale koonuse paigaldamist on tal rohkem võimsust
Jah, tuunimist mille tulemusena säilis vähemalt 90% eelnevast võimsusest võib üldjoontes heaks lugeda... :)

Postitatud: 12.04.2007 8:19
Postitas Kuuno
ma eile õhtul sain ise kah aru et ajan suht valet asja taga kuna lõpptulemus on küll jõu suurenemine.
Ei tea miks aga ma ajasin taga midagi sellist et reaalne jõu suurendamine on see kui füüsiliselt lisad mootorisse õhku või teed töö ala suuremaks et sinna mahuks rohkem õhku. Koonus on filter mis midagi vabamaks teeb aga otseselt "juurde" ei anna kuigi võimsuse kasv on.
Ma ise aru saanud et ma vist ainult oma peas saan aru mida ma täpselt mõtlen aga hea seegi :)