1. leht 1-st

Bensu pump

Postitatud: 18.03.2007 0:39
Postitas madisl
Selline küsimus, et kui suur peaks olema autol bensu pumba pinge? Kas maksimaalne mis akult tuleb? Mul on 3000gt ja sellel on mingi relee vahel, mis lükkab tühikäigul pinge 7.5V - 8.5V vahele ja kiirendades on pinge max 11.5V. Kuid rahulikult kiirendades jääb pinge samaks mis on tühikäigul.

Oskab keegi äkki komenteerida?

Postitatud: 18.03.2007 1:00
Postitas Raceboy
Võimalik, et tegu on nn dead-head kütusesüsteemiga, kus tagasivoolu pole ja pump annab kütust täpselt niipalju, kui aju "soovib".

Postitatud: 18.03.2007 3:35
Postitas madisl
kahtlen...sest igalpool kus kirjutab sellest räägitakse, et tuua uus juhe ja releega tööle panna ehk siis koguaeg oleks 12V peal kui auto töötab. Kuid siinkohal tekibki mul arusaamatu koht, et kui võiks koguaeg 12V peal olla siis miks on tehase poolt tehtud selline relee, mis juhib tühikäigul eraldi.

Postitatud: 18.03.2007 22:08
Postitas patrik
olen asjaga kokku puutunud ja juhet mööda autot taga ajanud. relee asub ees paremal pool kapoti all. kokku umbes 10-12m 1-1,5mm2 juhet akust benapumbani. mõttetu ja masendav

Postitatud: 18.03.2007 22:13
Postitas patrik
tegin samamoodi nagu sulle soovitati, töötab küll. arvatavasti tehti selline lahendus kuna mingil põhjusel või tingimustel ei jõua läbi tagasivoolu paaki minna rõhuregulaatorist väljuv kütus tühikäigul ( liiga väike tagasivool?)
samas vanal autol tõesti ei piisa stock juhtmestikuga kohale jõudvast voolust, eriti kui tehakse mingeid upgrade

Postitatud: 19.03.2007 10:59
Postitas madisl
Ma leidsin lõpuks ühe parema variandi, et uued juhtmed vean küll, aga jääb töösse ka tühikäigu takisti!

Kui kedagi huvitab siis...
http://www.supercar-engineering.com/rub ... index.html

Postitatud: 19.03.2007 12:31
Postitas Mihkel
Ära ainult neid krimbitavaid ühendusi kasuta vaid jooda ilusti juhtmed.
Nn. krimbitavad ühendused on kapotiall porno ja oksüdeeruvad niiskusega päris kiiresti.

Originaal releele vea uus peavool peale ja mõlemad relee ja pumba vahelised juhtmed ka uued.
Nii saad stock confis asja parendatud versiooni.

Postitatud: 19.03.2007 15:15
Postitas madisl
Mulle jääb arusaamatuks, et miks on vaja sinna relee lisaks vahele panna veel...kui vedada kõik uued juhtmed siis annab ju täpselt sama välja.
Ehk siis sinna üles vasakusse nurka (#7) tooks aku pealt otse uue juhtme ja vahelt vahetaks juhtmed ja olekski ju ok...või saan ma millestki valesti aru?

http://www.supercar-engineering.com/rub ... Rewire.gif
siin on siis skeem millest räägin

Postitatud: 19.03.2007 17:06
Postitas Mihkel
Seal pildil on asi lahendatud nii, et ei peaks eestpoolt juhtmeid välja vahetama.
Vaid vahetamist vajab reaalselt ainult kütusepumba toite kaabel mitte ülejäänud elektroonika (releed ja muud plokid, mis võivad samas + ahelas olla) toite kaabel.
Idee on skeemil päris hea. Korralik relee koos pistikuga on ~100.- eeki poes.
Hea on veel see, et originaal releedelt kaob suur "load" pealt ära ja jäävad vaid uue relee ergutusahelat juhtima

Postitatud: 20.03.2007 10:10
Postitas Fos
miks see hea peaks olema releele, kui talt koormus ära kaob kontaktori pealt? Mõttetu on panna ühe relee kontaktor juhtima teise relee mähist, mille kontaktor omakorda kommuteerib koormus ahelat.

Kui sa pumpa välja ei vaheta sellise vastu, mis tunduvalt rohkem tarbib, kui originaal, siis ei pea sa originaal releel mingit koormust ära kaotama ja sellega tekitama omale rohkem potensiaalseid õnnetuse kohti. Nii või naa, kui originaal relee mähisega midagi juhtub, siis jääb süsteem seisma, olenemata koormusest kontaktidel.

Üldiselt nii palju sellest mitsu pena süsteemist, et eclipse'l on sama jama. Üli peenikese ristlõikega juhe pumbale, pinge lang on samuti 1-2 V. Endal sai nii tehtud, et see originaal juhe juhib nüüd releed, toite juhe tuleb aga otse akult.

Seda juttu ma ka ei usu hästi, et tagasivool on liiga väike. Võimalik, et selle süsteemiga on üritatud pikendada pumba eluiga, kui ta pidevalt täiega ei pumpa.

Postitatud: 20.03.2007 10:26
Postitas Mihkel
No lisareleega saad näiteks mõnel juhul lühendada uue juhtme teekonda ja sellega ei riku sa originaal juhtmestiku eriti ära erinevalt originaalrelee juhtmete vahetamisega.
Mulle isiklikult meeldib, kui originaal asja on võimalikult vähe muudetud.
Ka ei tea sa originaal pumba relee amperaaži reitingut.
Kokkuvõttes tegelikult suurt vahet pole, lisareleega on lõikumist vähem.

Postitatud: 20.03.2007 12:06
Postitas madisl
Fos, aga kui teha nii nagu sina tegid siis kaob ära mõte tühikäigu takistil!

Otse juhe tähendab lihtsamat lahendust, aga teine variant nõuab natuke rohkem tööd, aga pump töötab nii nagu ette nähtud, sest pumbal on 2 erinevat reziimi töö jaoks olemas üks on kuni 12V ja teine on alates 12Vst.

Postitatud: 21.03.2007 9:54
Postitas Fos
jah, kui nii teha nagu mul, siis küll. Sinu puhul ma pidasin silmas rohkem kahte varianti: 1) paned uue relee ja vana relee juhtima uut ja uuele releele uue juhtme, vana jääb alles, nagu Mihkel mainis, 2) vahetad vanad juhtmed kangemate vastu ja eemaldad vana juhtme, mida mina soovitan.

Lõppude lõpuks on ikkagi sinu enda valik, kuidas teed.

edit:typo

Postitatud: 21.03.2007 10:47
Postitas madisl
eks ikka jah teen nagu soovin, aga ma ootangi siin teiste ideid kaa ja mida suurem vaidlus seda suurem tõde tuleb ka välja:)


Ma ise mõtlesin ka selle uue juhtme vedamise peale ja ei paneks uut releed, aga ma ei saa aru, miks seal teisiti soovitab, et kas mingi relee ei lase siis piisavalt pinget läbi või mis?

Postitatud: 21.03.2007 18:24
Postitas patrik
võta tester kätte ja mõõda ära, kus pingelang on.kas on juhtme ristlõige väike või on relee kontaktid vanad või hoopis halb mass.
siin anti juhised kuidas kõige lihtsam lahendus on. edasi otsusta ise mis sinu jaoks parem on: kas mõõdad ära ja vahetad kehvad detailid või teed kohe uue süsteemi. kui poogid vana külge, pead arvestama et kui vana edasi logiseb, võib ka uus süsteem jukerdama hakata kuna kui releele ei tule toidet peale siis ta ei lülita.

simpel