1. leht 1-st

Lisakellade asukoht

Postitatud: 15.03.2007 1:15
Postitas Toomas
Kuna endal on varsti plaanis mõned lisanäidikud installida siis huvitaks, et kuhu teil need pandud on.
Teadagi pannakse enamalt jaolt need a- pilarisse. Aga kas neid sealt ringrajal või stripil sõites raske jägida ei ole?
Missugune näidik oleks kõige tähtsam, et ta ka kõige paremini näha oleks?

Endal siis plaanis turborõhu, õlirõhu ja segu kell.

Re: Lisakellade asukoht

Postitatud: 15.03.2007 11:42
Postitas Marko
Toomas kirjutas:Kuna endal on varsti plaanis mõned lisanäidikud installida siis huvitaks, et kuhu teil need pandud on.
Teadagi pannakse enamalt jaolt need a- pilarisse. Aga kas neid sealt ringrajal või stripil sõites raske jägida ei ole?
Missugune näidik oleks kõige tähtsam, et ta ka kõige paremini näha oleks?

Endal siis plaanis turborõhu, õlirõhu ja segu kell.
kui tehase seades masin siis nendest kelladest suurt kasu küll ei ole. turborõhku muidugi hea vaadata ja õli rõhk ja temp ka suht vajalikud - pole õli on mootor varsti koos. kui sul tugevam soov ehitada siis mina soovitaks seda VEMS-i segu ja väljalaskegaaside temp kella.
kuhu näidikud paigutad on täiesti maitse asi ;) sest sõidu ajal sa neid eriti nagunii ei jälgi.

Postitatud: 15.03.2007 12:18
Postitas Ragnar
NB segukell on küll täiesti mõttetu asi. Kella pealt näed punast alles siis kui liiga hilja on ja mingit seadistamist sellega teha on küll täiesti võimatu/mõttetu, sest põhimõtteliselt ei näita ta ju mitte midagi.

Postitatud: 15.03.2007 14:44
Postitas Toomas
Aga miks siis üldse segukella paigaldatakse?
Esialgu plaanis küll tehnilise poole pealt stock`i jätta, vähemalt see hooaeg kindlasti. Kui siis ainult kerge chip.
Nii, et siis hea variant oleks panna mõlemad rõhud ja õli temp?

Postitatud: 15.03.2007 15:00
Postitas Marko
Toomas kirjutas:Aga miks siis üldse segukella paigaldatakse?
Esialgu plaanis küll tehnilise poole pealt stock`i jätta, vähemalt see hooaeg kindlasti. Kui siis ainult kerge chip.
Nii, et siis hea variant oleks panna mõlemad rõhud ja õli temp?
siis ei ole vajadust midagi panna kuna suuri muutusi ju ei tehta, eeldusel et chip on ikka testidut jne.
mina paneksin boost, õlirõhk ja http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AFreshTiny siis nagu üldpilt ees ;) aga vajadust neile EI OLE

Postitatud: 15.03.2007 22:59
Postitas peepp
Stockilähedasel autol pole tõesti lisanäidikuid vaja ja tegelikult ka tugevalt modifitseeritud autol omavad võistlusolukorras reaalselt toimet vaid märgutuled, mis mingi parameetri kriitilise piiri saabumisel süttivad.

Samas, mulle endale meeldib kui on palju näidikuid.:) Õlitemperatuuri soovitaks, ringrajal läheb õli kiirelt väga kuumaks, kuigi jahutusvedelik on normis ja see pole hea näitaja.

Postitatud: 16.03.2007 2:20
Postitas Mihkel
Mina leian, et lisakelladest on väga palju abi just vea kiirel diagnoosimisel, kui sõidu ajal peaks midagi juhtuma.
Jälgida paugutamise ajal neid eriti ei jõua, vähemalt mitte rallis/ringrajal, kus sa pead teed vaatama.
Linnavahel otse paugutades isegi on aega neid vahtida.

Rinka ja ralli puhul jah märgutuled ja viled ainukesed, mis suudavad tähelepanud tõmmata suures sõiduhoos.

Postitatud: 16.03.2007 9:03
Postitas Raceboy
Oma kogemustest võin öelda, et lisakelladest on ka rajal kasu ja nende jälgimine peab saama harjumuseks. Mõistagi pole see kerge ja märgutuled on head, aga näidikuid saab harjutada aegajalt jälgima. Igal rajal mõistagi oma koht, kus seda teha.

Kõige tähtsamad asjad rajal sõites on õlirõhk ja õli temperatuur. Kurviõidul kukub enamikul tehaseautodest õlirõhk suure külgkiirendusega kurvides kolinal sest õlivõttur jääb kuivaks.
Seda on raske uskuda, aga installige õlirõhu näidik ja tehke paar kiiret ringi. Vasturohi: õlipüüdja karteris ehk crank scraper. Parem lahendus on veel kas oil baffle või veel parem: kuivkarter ($$$).

Nagu Peep mainis, õlitemperatuur on reaalne mootori temperatuuri parameeter, mitte veetemperatuur. Vee puudumisest mootoril midagi ei juhtu, liiga kuuma ja vedela (ja hoidku jumal selle eest, kui puuduva) õli tõttu aga küll.

Segu näidikut saab kenasti jälgida, sest puudused tulevad kõige ehedamalt välja just sirgetel suurtel koormustel ja seal on aega jälgida küll.

Postitatud: 30.06.2007 22:59
Postitas rookierice
crank scraper-ist saan aru ja tundub nagu täitsa hea asi olevat, mismoodi oil baffle töötab ja parem on? Mingil crank scraperi tehnilisel lehel oli juttu, et oil baffle on hea asi aga mitte nii hea, seal lõhnas muu ka reklaami järgi muidu. :roll: