1. leht 2-st

Sportfilter ja tavaline filter- müüdimurdmine

Postitatud: 14.03.2007 18:14
Postitas illukas
Kuna juba ammust ajast idanes arutelu selle üle kas sportfiltrist on võimalik kätte saada lisa hobujõude. Pikk arutelu viis täna reaalse tulemuseni, et mitte kui midagi vahet pole (ok 0,5hp kuid seda sa reaalselt ei tunneta).
Autoks 85kw (täna, stendis andis välja 88kW) Opel Calibra aastast 94 lõpp, mootoriruumis kõik originaal.

Sai Liguri juures stendis käidud ning proovitud uut originaalfiltrit, ning K&N sportpaneelfiltrit. Kokku tehti neli jooksu.

Graafiku peal on tumedam joon sport-paneel filtri ja heledam originaalfiltri oma

PS! neli jooksu moodustavad X tähe, mitte ei ole sport ja tavalise oma.

Teemaarendus
http://calibraklubi.ee/viewtopic.php?t=107

Graafik originaalsuuruses
http://ilvar.pri.ee/calibra/foorumisse/dyno_suur.jpg

Pilt

Postitatud: 14.03.2007 18:18
Postitas Ragnar
et siis ühesõnaga liguris saab nüüd graafiku ka ?

Postitatud: 14.03.2007 18:22
Postitas illukas
Ragnar kirjutas:et siis ühesõnaga liguris saab nüüd graafiku ka ?
Kui sa hästi räägid siis vast ikka ;)
tegelikult tal mingi uued lullad seal, sellega andis välja printida...

Postitatud: 14.03.2007 18:38
Postitas ejay
ma arvan et nn sport filter hakkab rohkem kasu andma, kui kasutada ka free flow summutit.

Postitatud: 14.03.2007 19:21
Postitas illukas
selles katses olid mõlemad filtrid identsetes tingimustes, ehk ei muudetud midagi kahe katse vahel
kui kasutada ka free flow summutit.
ma ise ei kipu seda uskuma, sest praegusel juhul olid ka mõlemal katsel täiesti võrdsed tingimused... aga kurat seda teab...

Postitatud: 14.03.2007 20:05
Postitas temp
vabalthingaval vast see vahe jah ei ole eriti tuntav, aga kõva vahe on turbo autol!

Postitatud: 14.03.2007 20:27
Postitas Reims
väga kallis filter oli jah :lol: ,see selleks,ise mõõtsin oma Mazda6 gt-l Lakis kunagi(vabalt hingav)ja filtriga ning ilma ja graafik oli selline
143,8 PS(105,7Kw)/6719 1/min(172 km/h) 183,3 Nm/3876 1/min
ja sai ka filter eemaldatud ja mõõdetud siis
146,1 PS(107,4Kw)/6567 1/min(168km/h) 189,1Nm/4337 1/min
Pilt

Postitatud: 14.03.2007 20:52
Postitas Laisu
illukas kirjutas:selles katses olid mõlemad filtrid identsetes tingimustes, ehk ei muudetud midagi kahe katse vahel
kui kasutada ka free flow summutit.
ma ise ei kipu seda uskuma, sest praegusel juhul olid ka mõlemal katsel täiesti võrdsed tingimused... aga kurat seda teab...

no ei ole ju mõtet nö eestpool tuunida ja asja parandada, kuid tagantpoolt asi ikka välja ei saa. Ja üleüldse on vabalthindav asi mida ei ole mõtet ehitada.

Postitatud: 14.03.2007 21:15
Postitas illukas
Laisu kirjutas:no ei ole ju mõtet nö eestpool tuunida ja asja parandada, kuid tagantpoolt asi ikka välja ei saa.
seda'nt küll
filtriga 143,8 PS(105,7Kw)
ilma filtrita 146,1 PS(107,4Kw)
kui ma nüüd õieti aru saan siis on vahe ilma filtrita ja filtriga mõõtmisel 1,7kw ehk see müüt 4-7 kw on teoreetiliselt võimatu, kuna saab parandada ainult 1,7kw (mida ta teoreetiliselt ei saa, kuna ka sportfilter takistab õhu liikumist)
kas tegu oli mingi sportfiltriga?

Meil läks meelest ära seal ilma filtrita proovida
Ps filtri hinda ma täpselt ei tea, kuid jäi kõrvu et 700 kanti ning kui võrrelda seda ligi 100 krooni maksva originaalfiltriga siis on sportfilter ikka 7 korda kallim, eriti kui temast 7 korra eest tolku ei ole ;)

Postitatud: 14.03.2007 21:37
Postitas erik
Laisu kirjutas: Ja üleüldse on vabalthindav asi mida ei ole mõtet ehitada.
Varsti tuleb Silwer ja lööb sulle oma uue kange NA nukaga vastu pead :lol:

Postitatud: 14.03.2007 22:50
Postitas Laisu
erik kirjutas:
Laisu kirjutas: Ja üleüldse on vabalthindav asi mida ei ole mõtet ehitada.
Varsti tuleb Silwer ja lööb sulle oma uue kange NA nukaga vastu pead :lol:
no las ta siis lööb. Mina nii arvan ja jään kindlaks oma arvamusele. Ma ei ütle et vabalthingavad autod on kehvad, vastupidi, osad on väga head ja vabalthingaval ka see hea omadus et jõud tuleb ühtlaselt ning varem, ei ole mingit lag-i, kuid kui jõunumbreid hakata mootorist taga ajama, siis vabalthingav ei saa kohe mitte kuidagimoodi ülelaadega mootori vastu. Need tulemused mis saad vabalthingavaga saavutad kordades lihtsama vaevaga ning kordades väiksemate summade eest ülelaadega mootori korral. Aga see ei ole üldse antud teema kontekst niiet ei hakka seda teemat pikemalt arendama. Igaüks ehitab seda mis talle meeldib ja teised ei tohiks üldse iniseda, sest maitsed, soovid ja eesmärgid on igal inimesel erinevad. The End.

Postitatud: 14.03.2007 22:50
Postitas Silwer
erik kirjutas:
Laisu kirjutas: Ja üleüldse on vabalthindav asi mida ei ole mõtet ehitada.
Varsti tuleb Silwer ja lööb sulle oma uue kange NA nukaga vastu pead :lol:
Tegelikult on Laisul õigus - tõesti ei ole mõtet ehitada. Ja üldse ei ole midagi mõtet ehitada kui on nii palju raha et kohe osta asi mida saab juba tehaseseades piisavalt ägedana... 8)

Postitatud: 14.03.2007 22:51
Postitas Laisu
Silwer kirjutas:
erik kirjutas:
Laisu kirjutas: Ja üleüldse on vabalthindav asi mida ei ole mõtet ehitada.
Varsti tuleb Silwer ja lööb sulle oma uue kange NA nukaga vastu pead :lol:
Tegelikult on Laisul õigus - tõesti ei ole mõtet ehitada. Ja üldse ei ole midagi mõtet ehitada kui on nii palju raha et kohe osta asi mida saab juba tehaseseades piisavalt ägedana... 8)
aga siis jääb ju ehitamise rõõm puudu...ja ükski auto ei ole parem kui endaehitatud auto :)

Postitatud: 15.03.2007 0:18
Postitas mart154
Laisu kirjutas: ...ja ükski auto ei ole parem kui endaehitatud auto :)

[OT]
või ei ole sa piisavalt hea autoga sõitnud lihtsalt 8)
[END OT]

Postitatud: 15.03.2007 0:26
Postitas Mihkel
Antud võrdlus käis jah vabalthingava auto kohta.
Turbokal/kompressormootoriga autol on suurem vahe sees.
Minu Corradol oli Liguri juures katsetades vist 3kw vahet originaal versus mingi lambi koonus.

Liguri juurest saab nüüd jah ilusti graafiku ka ja lisaks veel teadmiseks, et Liguril on tegelikult nö 2 eri stendi (softi) aga ühed rullikud.
Andurid on erinevad kummagil süsteemil ja vahe kahe süsteemi vahel on põhimõttelsielt olematu (~1kw).
Suhtumine on ka Liguril väga asjalik ja sõbralik, mina lähen igatahes enda projekti sinna mõõtma.

Saab graafiku ilusti KW, NM ja A/F üheskoos.
Lisaseadmetest on tal seal Innovate MotorSports LM-1 ja korralik exhaust clamp (mitte lambitoode).
Kat-iga autodele saab asja installida õige koha peale.
Stock mootoriga autol puudub selleks üldiselt mõte, kui lihtalt dynoda.
Eespool oleval graafikul oli lambda pingiga ühendamata (jälgis lihtsalt LM-1te).
Seadistamise puhuks aga saab kõik vajalikud toimingud teha.