1. leht 4-st

Tarbijakaitse / Mariine Autoga probleemid

Postitatud: 20.02.2007 2:53
Postitas Marko
Kas kellelgi on Tarbijakaitses tutvusi või omab nendega kogemusi... oleks hea kui võtaksite ühendust.

Probleem nimelt selles, et Mariine Auto otsustas minu WRX-ilt garantii ära võtta... summuti ja intercooler said saatuslikuks :x
nagu ikka juhtus just nüüd, et käigukastil lendas kolmas käik. Mariine rõhub, et kuna autole on paigaldatud uus summutisüsteem ja intercooler siis nad ei pea seda enam reaalseks garantiise panna... garantii- ja hooldusraamatus selline rida sees: garantii ei kehti kui autole on tehtud muudatusi mida valmistaja või importija ei ole lubanud, näiteks paigaldatud lisatulesid või muudetud mootori omadusi ( nt võimsuse suurendamiseks ), või autol kasutatakse rehve mida valmistaja või importija ei ole lubanud kasutada. Prodrive paketis samuti osa summutist ja intercooleri torustikust läheb vahetusse ning lisaks progetakse ka aju ringi (tõstetakse rõhku) mis minul on originaal.
Asja teeb keeruliseks veel see, et 2006a detsembri lõpupäevil sain auto tagasi Mariine remondist pärast ulatuslikku põhjakahjustusi (3 kändu jäid teele) mille tagajärjel oli ka kast all viltu... salongi käigukangi plastik lendas minema ja käigud läksid suht kummalise nurgaalt sisse. Tolle õnnetuse tagajärjel läks hulk asju vahetusse mille seas oli: kere ja käigukasti vaheline kinnitus ning käigukastitala. Mariines räägitud, et kui masinal garantii puudub siis palun väljastada vastavasisuline kiri allkirjastatult paberikandjal, et saaks asjale juriidilise käigu anda. Käigukasti kohta palusin samuti paber väljastada milles oleks öeldud miks ja kuidas selline asi juhtuda sai... öeldi kohe vastuseks, et nemad ei väljasta mingeid dokumente, ma lugegu garantii ja hooldusraamatut, koostasid ainult kastile remondiks hinnakalkulatsiooni mis oli 45000.-
Kuna see summuti ja cooler ei saanud mõjutada libeda teeoludega (väljas 11 kraadi külma) kastil 3 kägu purunemist siis tulebki tarbijakaitse ja ekspertide abiga Mariinele tõestada, et tegu oli praak või avariis viga saanud käigukast. Täna käisin ka kaskokindlustuses rääkimas, et mis variandid on jne ning oli selge vastus, kui Mariine või mina tõestan ära et asi sai viga tänu sellele avariile siis nendepoolt vastuseisu pole. Mariine paberit välja ei anna on minule nendepoolt jälle surnud ring :p

Konsulteeritud on ka mitmes erinevas autofirmas garantii inimesega ja selgitatud neile olukorda ning keeldumise põhjuseid... kõigile on jäänud kummaliseks kuidas Mariine käitub kliendiga, Subaru maine kohapealt oleks 3 kodanikku 4-st lasknud selle juba garantiise, seedi aru et need muudatused ei saanud kastile saatuslikuks. 4 kodanik oleks pannud garantiikorras vahetusse kuna ei veendutud pärast avariid asja korrasolekut ja keeruline nüüd tõestada kas praagiga tegu või mitte.
Kõik firmad ütlesid veel juurde, et ega nemad seda omast taskust kinni maksma ei pea ja alid hämmingus kuidas nii ükskõikselt saab sellisesse probleemi suhtuda ;)

PS. 1 asi jäi veel mainimata, tagadiffer ka masinal ostust saati peetis, see lubati juba varem garantiikorras vahetada kuid kuna kaugelt tellimine siis pole jõudnud... veidrat häält teeb ta seal all küll kuid kas tastile mõju avaldas ei oska öelda. Elektrisüsteemis ka mingi kummaline kala, et paneb tulesi ise põlema nii nagu tahab ja aegajalt spidomeeter ei tööta.

tahan tahan veel Subarut osta :(

Postitatud: 20.02.2007 10:42
Postitas Jesper
Mu jutt on muidugi niisama targutus, aga sellistes asjades on sõltumatu ekspert abiks - tarbijakaitse vaevalt Subaru-spetsialiste palgal hoiab. Kui sul on käes kenasti allkirjastatud ekspertiisiakt, kus kirjeldatakse mida su autost/kastist täpselt leiti ja mis tõenäolised põhjus-tagajärje seosed võivad olla, siis võid asjaõigusseaduse lahti lüüa ja hakata garantiiasjades näpuga järge vedama. Mul on seda seadust lugedes mulje jäänud, et selliseid ahistavaid garantiitingimusi stiilis "keelatud on iseseisvalt kapoti avamine" ei tohi esimese kahe aasta jooksul kehtestada - sealt edasi on firma enda asi, mida ja mis tingimustel ta pakub.

Postitatud: 20.02.2007 10:59
Postitas Lauri_s
silberautos seletati meile, et see 2aastat tehase garantii on selline, mis kehtib niiehknaa, sa võid oma autot ehitada, parandada, õli vahetada jne jne, ja kui mingi asi puru läheb, siis vaadatakse, kas see sai puru minna mingi sinu näppimise pärast v mitte! no a'la kui vahetad kodus puki peal õli ja rattalaager laiali jookseb siis läheb see 100% garantii alla. See kkasti teema on vbl natuke hellem teema just seepärast, et nende silmis see summuti ja inetrcooler tõstsid masina jõudlust niipalju, et kkast andis saba? :shock: no igaljuhul on see nende poolne BS ja ei tasu mittekuidagi leppida sellega, et asi ei läheks garantii alla. See summuti vahetus ei saa kuidagi kkasti seisukorda mõjutada!

Postitatud: 20.02.2007 11:01
Postitas xjan
Peale Subaru esinduse peaks ju olema veel kohti, kes suudaksid samamoodi paberi genereerida, et käigukasti viga on tulnud avariist saadud löögist ja siis kindlustusele tegema arve ja sulle uue kasti paigaldama...? Avariijärgse remondi koht ju endal valida.

Postitatud: 20.02.2007 11:57
Postitas puna
Tegelt väga imelik käitumine neil ei lähe ju midagi oma taskust.
Maksab kas kindlustus või tehas ju asja kinni.
Kuna oli laks siis ju kindlustuse rida mis neile 100% välja makstakse.
Saavad ju panna asju veel juurde mis oleks tegelt garantii alla läinud.

Postitatud: 20.02.2007 14:18
Postitas henri
sul ju stock sidur?

Kas tehase siduri ei hakka ennem libisema? Üldiselt niiviisi autotootjad piiravad kastile mõjuvat koormust. Ja raudpolt kindel et alati läheb sidur suure koormuse tõttu, mitte kast. Alles peale kangema siduri lisamist võid kastist ka stock jõuga lahti saada.

/OT

Postitatud: 20.02.2007 14:23
Postitas Marko
henri kirjutas:sul ju stock sidur?

Kas tehase siduri ei hakka ennem libisema? Üldiselt niiviisi autotootjad piiravad kastile mõjuvat koormust. Ja raudpolt kindel et alati läheb sidur suure koormuse tõttu, mitte kast. Alles peale kangema siduri lisamist võid kastist ka stock jõuga lahti saada.

/OT
sidurisüsteem originaal - ketas kui korv

Postitatud: 20.02.2007 15:16
Postitas RICE BURNER
silberautos seletati meile, et see 2aastat tehase garantii on selline, mis kehtib niiehknaa, sa võid oma autot ehitada, parandada, õli vahetada jne jne, ja kui mingi asi puru läheb, siis vaadatakse, kas see sai puru minna mingi sinu näppimise pärast v mitte! no a'la kui vahetad kodus puki peal õli ja rattalaager laiali jookseb siis läheb see 100% garantii alla.

Ära aja teistele normaalsetele inimestele mingit jura siin foorumis.
Natuke süvene ja siis hakka lahmima.
Muidugi ei välista, et keegi kuskil silma kinni ei pigista, kuid, et keegi sellise lause ametlikult välja käis, on rohkem kui kahtlane. Äkki oli see kuskil õllekas kõvatamine?

Marko on kedagi ilmselt veidi viltu vaadanud et Mariines põhjust n****da. :)
Ilmselt kui kasutusjuhendit ja müügilepingut lugeda, siis on neil ka õigus remondist keelduda. Aga kokkuvõtteks on see kõik konkreetses klienditeenindajas kinni.

Postitatud: 20.02.2007 15:21
Postitas asjapulk
väga asjakohane avatar, nii need käigukastid jäärajale jäävadki kui käiguvahetusega jänni jääd ;)

Postitatud: 20.02.2007 15:47
Postitas Marko
asjapulk kirjutas:väga asjakohane avatar, nii need käigukastid jäärajale jäävadki kui käiguvahetusega jänni jääd ;)
1. tore näha, et ka Mariinekad seda foorumit loevad :)
2. antud hetkel ei puutu jäärada asjasse, kuna oli lumine tee mitte jää ning seal platsil kus avatar tehtud ei saagi kolmandat käiku panna, rada saab enne otsa :lol: :lol: :lol:
3. käiguvahetus ei puutu jälle asjasse kuna kast läks puruks kui kolmas käik oli sees, mitte ei toimunud käiguvatetust ;) seda selgitasin teile ka seal hoolduses kuid teil oli/on selline suhtumine et kas te mind ka kuulasite ma tõesti ei tea :p

kogu see kasti ja käikude jama on jälle erinev teistest... minul lähevad kõik käigud ilusti sisse, ka kolmas kuid kuna hambad on tühjad siis pole seal vedu. käik ei jäänud kinni ega midagi :roll:

selline mulje jääb, et Subaru ongi penskarite masin millega 2000rpm-i peal poodi piimajärgi kulgeda ja siis kohe sõid remonti :( peaks olema võimsam kui keskmine linnaauto kuid ilmselt kestma asja pole saadud. palju õnne, mina Subarus täielikult pettunud, eriti veel Mariine suhtumises... on nii mõnigi auto olnud kuid sellist klienditeenindust autosalongi poolt näen ja tunnen omal nahal esimest korda.

ma nii rikas ka pole et kolme/nelja subarut omada... esimene on juba remondis, teine ootab remondiaega, kolmanda saadab kohe remonti ja neljandaga kulgeb ehk selle aja kuni ring täis saab ja esimese remondist kätte :badgrin:

Postitatud: 20.02.2007 17:02
Postitas patrik
paar seisukohta antud teemal:

sinu kahjuks räägivad:

1:subaru ostja tavaliselt kasutab seda mitte poes käimiseks vaid kiirema sõidu jaoks
2:alles käisid võsas ära- rahuliku sõiduga kolme kändu maha ei võta
3:tõstsid antud auto võimsust-kas kooskõlastasid seda mariinega?

sinu kasuks:
alati peab olema võimalu saada ametlik seisukoht mariine poolt antud asjas. esita oma küsimus paberil- saad vastuse paberil. või keeldumise põhjuse vastusest. võid kasutada tähitud kirja. võta advokaat- see on odavam kui uus kast
talvel ei ole võimalik nii suurt jõudu rakendada jõuülekandesse kui suvel-kuigi kui suvel on detailid kannatada saanud, võivad nad ka hiljem katki minna. vale käiguvahetusega tavaliselt annavad järgi sünkronisaatorid. hammasrattad annavad järgi liiga suurte jõudude pärast sõitmise ajal. probleem võib ju olla tüüpveas-kas mujal maailmas on sellist viga ette tulnud?
2: peale mariine auto on olemas ka sõltumatud eksperdid. nende hulka kuulub ka ttü- konsulteeri markusega( audiophile).
3: mine tarbijakaitsesse, nemad heameelega aitavad sind ja annavad nõu kuidas legaalselt käituda


siin foorumis mariine meestega titamänge pole sobilik mängida

Postitatud: 20.02.2007 17:20
Postitas Lauri_s
Ära aja teistele normaalsetele inimestele mingit jura siin foorumis.
Natuke süvene ja siis hakka lahmima.
Muidugi ei välista, et keegi kuskil silma kinni ei pigista, kuid, et keegi sellise lause ametlikult välja käis, on rohkem kui kahtlane. Äkki oli see kuskil õllekas kõvatamine?
ei ajagi jama, seoses EL-iga on see nüüd nii,ja ei ole mingi õllekas kõvatamine. See 2aastat tehase garantii ei kohusta mitte kedagi esinduses käima, kui ntx hyundail on 5 aastat garantiid, siis see +3 on edasimüüa teema ja tema saab jah sellised tingimused sulle seada. Vaevalt sulle seda keegi esinduses mainima hakkab, üritan mingi allika välja võluda(sellist uudist ju meediasse ka naljalt ei lasta).[/list]

Edit: aga siinkohal vist see ümberehitus jah selline asi, millega võivad tahta garantii ära võtta...eks vaidlemist ole jah....

Postitatud: 20.02.2007 19:17
Postitas Cypress Hill
Meil Silberautos on näiteks reegel, kui klient modifitseerib oma autot garanti ajal, kaotab auto automaatselt garanti.

Sinupuhul ei taha nagu kommenteerida, kuid sul on oma autost erinevates foorumites igast infi, näiteks STI-st on sinu auto kiirem jne.
Foorumeid loevad kahjuks ka Mariine töötajad.

Kuid lodan, et saad oma autoga asjad jonksu.

Postitatud: 20.02.2007 20:34
Postitas Marko
Cypress Hill kirjutas:Meil Silberautos on näiteks reegel, kui klient modifitseerib oma autot garanti ajal, kaotab auto automaatselt garanti.

Sinupuhul ei taha nagu kommenteerida, kuid sul on oma autost erinevates foorumites igast infi, näiteks STI-st on sinu auto kiirem jne.
Foorumeid loevad kahjuks ka Mariine töötajad.

Kuid lodan, et saad oma autoga asjad jonksu.
antud hetkel on kogu auto garantii 1 teema, teine asi on avariijärgne nn garantii. oli avarii ja kast sai sealt oma osa, pärast õnnestust Mariinekad kasti maha ei võtnud vaid paigaldasid uued kinnitused ja tala. kuna kast sai seal järelikult suht kõvasti pihta ja tekkis kasti sees hammasrattale / hammasratastele mikromõra siis sellest täiesti piisab. avarii toimus ka 3-da käiguga.
Keegi kodanik juba ütles ja ma sellest teadlik, et minu auto nõrgim lüli on "SIDUR" mitte kast.
teil Silberautos on ka nii, et kui on avariijärgne vigastus ja midagi vajab veel vahetust siis saadate kliendi ise kindlustusse jne... nii need asjad ei käi ;)

ma tean jah mis aega sõidab minu auto, siiani pole ükski 2006a STI seadet külge panna tahtnud... mul ei ole tõstetud rõhku ei saagi kuna originaal aju teeb fuel cut-i, nii et rõhku saab tõsta kui uus aju hankida ja peale panna või soome seadistama originaal aju.

Postitatud: 20.02.2007 22:34
Postitas SubLeg
omapaigaldatud summuti ja vahejahutiga kaobki garantii ära, see mis taga undab ei ole sul tagadiffer vaid uutel subarutel on probleemiks gardaani tagumine rist ja spidomeeter on teine tyypviga uutel subarutel nimelt kulub kasti sees olev plastik hammasratas ära ja alguses hakkab niisama kelbast panema ja lõpuks ei näita enam yldse (plastik hammakas natuke vale mõõduga ja tänu sellele kulub)
garantii kohta niipalju veel et eestis yhel tuttava civic type-r il võeti garantii sellega ära et käis kiirendusvõistlustel, nimelt peale võistlust mõni päev hiljem helistati hondast ja öeldi et garantii teil enam ei kehti, mis on minuarust täielik idiootsus

subarute puhul jääb garantii kehtima ainult brodrive osade puhul nagu ka mitsul ralliart osadega, muu firma osadega võid garantii ära unustada.

aga ma soovitaks sul ikkagi nõuda oma õigust kasti suhtes sest kui yle kändude lendasid siis kõveraks võis ta sul korpuse lyya kyll, selge näide on kasutaja Axxept subaruklubist kes sai alles siis aru et korpus kõver kui oli endal juba 6 sisu ära vahetanud, kõik sisud läksid laiali rahuliku sõiduga.