1. leht 1-st

K: Turbo ford 302HO mootorile

Postitatud: 21.01.2007 19:22
Postitas rookierice
On mõnda aega loetud ja uuritud ja isu ei vähene kohe mitte, mõned lahendused polegi ulmekallid. Aga millised turbod valida, seda eitea, plaan biturbo ja 10, paremal juhul 12psi rõhku (Alati tahaks rohkem aga siis vaja muud ka kõvasti järgi aidata ja see kallis ehk aega nõudev)

Pilt 10psi puhul peaks T3 60" trim küllaltki sobiv olema

Huvitav on see, et kui rõhk suurem siis oleks justkui väiksem parem
Pilt

(seal compressor efficiensy muutmata tegelt heppa tuleks siis arvutuslikult rohkem).
60" trim on muidugi kergem saada, samas siin pakkutakse ka TB25 turbosid praegu, mille mapi ei suutnud leida.

Häid nõuandeid võib ikka anda kuna olen ainult algaja ja teoreetik sellel alal, mihkliga aegajalt konsulteeritud.
Piiblit olen lugenud (mul on kodus 6 raamatut, 5 on mustangi kohta ja max boost on ka) :)

Esialgse odavuse mõttes jääks ilmselt originaalväljalaskekolled(tagurpidi peale).

www.turbomustangs.com on päris palju romulaprojekte jms ka foorumis.

Tänud abi eest!
Marti

Postitatud: 22.01.2007 1:54
Postitas Mihkel
Soovitan sul vaadata, mis lahendusi on mujal maailmas kasutatud.
Selle järgi on väheke lihtsam otsustada, kui sa tead mida sa saada tahad.

Mina näiteks läksin enda algse valikuga suhtkoht alt.
Pole ka siis ime, et netis põhimõtteliselt 0 Imprezat mille Potato peal.
Mina astusin selle julge sammu ja tegin asja teoks ning nagu näha on julge hundi rind haavleid täis. :-D
Tegelikult nii hull see asi ka pole, hakkan vaikselt harjuma.

Postitatud: 22.01.2007 1:57
Postitas rookierice
Et siis kindla peale minek ja T3 60" trim? :roll: iseenesest pole ka hingematva hinnaga turbod (kas muidugi kasutatud või ebay kaupa osta on teine küsimus) :roll:

Homme viskan linke, aga enamus "odavalt tegijad" sõidavad romulast võetud turbodega, mis tulevad 2.3liitrise fordi turbo pealt (mustang, cougar,t-bird...) ja noh need samad T3-d pidid suht hästi sobima mapi poolest ka. Kindlasti on seal üheks faktoriks hind aga raha pole mul kindlasti liiga palju.

Arvutuste järgi jätkuks mul 42lbs/hr (440cc) pihustitest vaid 420hobujõu jaoks(turbomootoril 0.65 BSFC ja 0,8 duty cicle), tegelikult annab suht turvaliselt rõhuga mängida? tahaks kunagi ehk 500piiri rünnata ja hea kui uusi pihusteid jälle ostma ei peaks.
Ja kuigi pihustid on väga tähtis osa mootori eluspüsimisel siis peab ikka küsima kas äkki on mõtet odavaid asju vaadada:
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku pole nagu väga hirmsad

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku siin juba märksa tublim hind ja tootlikust tibake vähemgi.

Eks siis kostitan linkidega nii kui aega saan. :)
Marti

Postitatud: 22.01.2007 2:06
Postitas Mihkel
Parem pane linke, mida teised mujal maailmas teinud on.
Siis saab ehk aimu kui suured turbiinid seal näiteks linnasõiduks hästi töötavad.

Ma ei tea muidugi mida sa taga ajad mootorist, kas väga madalat spooli või top end-i.

Postitatud: 22.01.2007 2:42
Postitas rookierice
Mõtlen, et madal spoolup oleks ikka lahe asi küll, samas kui käigud praeguseks jätta on pöörded nii ehk naa suht kõrgel. Pole ju palju võimsaid turboautosid käes olnud ka, aga saab hakkab juba 1800pöörde juures korralikult puhuma ja mingi 2300 juures on ikka väga hea rõhk. Maksimum vast 2500-5500RPM, sealt edasi 6kiloni langeb juba samale tasemele mis 2100-2200 pöörde juures.
Enda auto võiks kuskile samale maale tõmmata (iseloomult madalama pöördega mootor ka), et kuskil 5500 võiks veel täisrõhuga ära käia, samas kindlasti korralik spoolup vähemalt 2500pöördest. Naudin pikka ja järjepidevat tõmmet ja kui valida kas tippvõimsust 15hj rohkem või 3000pöördel 15hobust rohkem siis valiks viimase, samas iga hinnaga ainult madalat otsa taga ei aja ka. :)

Postitatud: 22.01.2007 2:48
Postitas Mihkel
Noh ühel S14 kerega SX-il oli GT2860RS A/R 0.64 pealt 0.86 peale vahetamisel pea 75hp vahet.

Turbomootori BSFC on umbes 0.55

Postitatud: 22.01.2007 15:07
Postitas rookierice
Kuna põhimureks on igasugused esi (ja muu) veolised perevagunid siis peab ikkagi veidi rohkem tippvõimsusele mõtlema kui tagumikutunnetusele, otsin hiljem linke ka kus erinevad t3 jms projektide omanikud spool upi kirjeldavad ja palju heppa said mingi modiga :)

Edit: linke

http://www.twinturbostang.com/mods.html SN95 mis suht ära tehtud, ise ploki kallale minna ei kavatse kui vajadust ei teki.

http://www.turbomustangs.com/smf/index. ... ic=76359.0 Vähe infot aga ühtteist on, kahjuks seal paljud vanemad teemad kadunud või siis ilma piltidega millest enam eriti kasu pole

http://www.toohighpsi.com/DadTT/dadTT.htm 351 mootoriga

http://www.toohighpsi.com/Ericmustang/TT302.htm 302 ja kahe 2.3turbofordi T3 turboga.

Postitatud: 23.01.2007 15:19
Postitas Taavi
See 5.0 väänab juba vabalthingavana väga madalalt päris karmilt, seega vast ime-ideaalne madal spoolup pole kõige olulisem. Olen seda 5.0 Mustangi turbo teemat ise ka veidi uurinud. Paraku antud vanakooli V8 ei talu üldse kõrgemat pööret, eriti kui rõhk taga on, soovitatakse maksimum kuni 5800-6000rpm lasta. See peaks vasta veidi täpsemini aimu andma, millist turbot vaja oleks.

http://turbomustangs.com/turbokitpage.php lingi alt leiab:

450hp Turbonetics 62mm
400hp 60mm Hybrid
400rwhp GTBB35
350hp TE-44
400 60-1 Precision
350hp T3-j60's

Samas olavi pakub odavat hiinlaste(?) toodangut: http://www.keisei-racing.com/asjad/oth.pdf

KKR560 (number peaks tähistama mis jõudu suudab puhuda)

http://www.otomoto.com.au/kkrturbo.htm

Water-cooled, 0.84 turbine housing suits T3 size flange
Internal wastegate with 8psi actuator
Suitable for single-turbo applications on 3.0-4.5 litre engines, or in twin turbo kits on 6.0 to 7.0 litre engines
Comes with 71mm V-band section and V-band for dump pipe, T3 exhaust gasket, oil inlet banjo bolt and oil return gasket.

Specifications for KKR560core:
Compressor inlet pipe 76mm, compressor outlet pipe 50mm
55 trim compressor; inducer 61mm, exducer 82mm
Turbine wheel outlet 56mm, outer diameter 73mm

Kui korraliku garantii saad miks mitte proovida, sest maailmas päris mainekad tegijad kasutavad neid:

http://www.ls1turbo.com.au/ttspecs.htm

PS! Mida sa kastiga ette võtta plaanid? T5 manuaalkasti kestvuse kohta on ka erinevat infot. Mõned saavad 400whp juures kasti tükkideks, teised paugutavad 2 hooaega stripil 500+whp liimirajal slikkidega ja pole ka hullu. Mõlemal juhul siis korras stock kast + kangem sidur.

Postitatud: 23.01.2007 19:13
Postitas rookierice
Nonii, asi selles, et tahaks hirmsalt juba võimsust juurde saada, ei suuda oodata, muidu on palju teisi asju, mida veel vaja on.
Esialgu tahaks lihtsalt minig 0,6-0,7bari otsa lajatada biturbona, mootoris muutusi ei teeks, kasti saab praegugi lapata eks saab siis jälle aegajalt, t5 kasti osad pole hirmuskallid, aga kestmisega see asi jah sinapeal ei ole.
Pikas perspektiivis on korraliku jõu ja selle maha panekuks vaja järgmist:
uus ülemine osa (32v liiga kallis ja raske leida, mingi track heat vms käiks küll, 1.94 või 2.02 sisselaskeklappidega jne...näiteks summitis ca 2300 daala)
uus kast (jääb ala 3000daala+transa, kannatab 650-700nm)
coiloverid jms vedrustuse pudinad (kah mõnus hunnik raha)
korralikud pidurid (3000-3500daala)

Need kõik on mulle hetkel liiga kallid osad, kuigi vaja neid oleks, aga kohe alguses ei ole ka 500heppa vajalik, mingi 250kw käiks kah, lihtsalt siis saab hiljem asju ära vahetada ja rõhku juurde keerata. :roll:

Võib olla olen valel teel....

Postitatud: 23.01.2007 20:05
Postitas Taavi
See mootor küll mingeid imepeeneid juppe ei vaja, et vilega palju jõudu toota. Niipalju kui ma lugenud olen lajatavad stock lahti võtmata mootorid päris pikalt 400-450whp ca 10-14psi rõhuga. Võlusõna on tehase sepiskolvid ja 9.0:1 surveaste. Kuidas T5 seal otsas kestab on juba palju kahtlasem :)

http://www.musclemustangfastfords.com/t ... 100_turbo/

Ehk siis cooler, suur vile, suuremad pihustid, FPR, võimsam kütusepump, 3.5" tolli väljalase, malmist odav turbokolle(antud artiklis oli küll torukolle), süüde ja kütuserõhk paika ning tuld! :)

Tagaratta hj numbrid ei räägi veel kogu tõde, sest rattast tuli juba 660Nm!!! Mootori numbritena tagasihoidlikult arvutades siis 450hj ja 760Nm! Momenti toodab 5.0 V8 turbo ikka massiivselt :) Samas foxbody 5.0 V8 Mustang ei ole raske ka. 1300-1400kg tühimass olenevalt varustusest. Tehasest kuulikindel 8.8" tagasild LSD-ga jne.

Postitatud: 23.01.2007 21:54
Postitas rookierice
Saan aru et väiksed möödapanekud ikka tulevad kui ise asjaga kokku ei puutu :D

Momenti on veidi vähe ja madalatel pööretel on praegu mootor samahäpu nagu ika vabalthingav. Võimsuse lisamisel on põhiprobleemiks kehvalt voolavad kaaned, kui tehasereiting on 225hj siis heade kaante+sisselaske+nukaga on need hepad 300 kandis ja turbomootoril pole ka voolavus üldse vähemtähtis.

Tühikaal lx hatchbackil sõltuvalt varustusest on kuskil 1350kg kandis, mul oli 1250 kanti aga nüüd peaks ka koos stereoga tiba alla 1200kg jääma.
450whp ei ole ma ka mingi näitaja ja sõidetakse stock blockiga ka 9aid, aga point on selles, et ma tahan igapäevaselt kestvat 420whp tulevikus, et ükskõik millal hästi pidav rada ka ei ole oleks trap speed 200km/h. ;)

Sild on 8,8" mis sellise jõu jaoks on piisav, vanemad 7,5" on jamad, samas hea meelega paneks alla -03cobra tagasilla (IRS) kui see liiga tülikas ja kallis poleks.

Paljud ostavad stroker kiti sellele mootorile või puurivad plokki kuna see tundub paberil odav ja palju võimsust andev, praktika näitab et kaaned on A ja O ikkagi. ;) Ausõna kui saaks track heat hinnaga 32V kaaned siis ostaks kohe ära!

Postitatud: 23.01.2007 23:27
Postitas Taavi
5.0 väänab vast oluliselt paremini ja liigutab madalatel pööretel seda kere kiiremini kui näiteks 2.0 suudaks :) See oli minu point. Suure V8 puhul paaniliselt madalat turbo spooli otsima nii ei pea nagu pisikese R4 turbokone puhul(e. siis V8 puhul on see on-off effekt väiksem), samas ma pole 5.0 foxbody'ga sõitnud tõesti.