1. leht 2-st
siduriketta tugevdamine
Postitatud: 21.03.2005 13:13
Postitas jk
On olemas 50% tugevam sidurikorv, aga kettast ei raatsinud osta. On olemas üks suhteliselt heas korras Nissani originaal ketas. Kas sellest annaks midagi teha ja kelle poole pöörduda? Kogemused?
Postitatud: 21.03.2005 14:20
Postitas Ragnar
mul on endal sama tee ees, kui uus komplekt jõuab kohale. kettaid tugevdatakse pidurimeistris, lubati 1.5 tunniga ära teha ja hind jäi vist 500 krooni piiresse. 555vrx sõitis terve hooaja sellise tugevdatud originaal kettaga ja pidas hästi valule vastu ja nii palju kui ma kuulnud olen ka mart pere oma vectraga kasutab sama lahendust ja peab vastu küll.
Postitatud: 21.03.2005 18:55
Postitas creese
see pidurimeistri varjant on jah suht hea. ise lasin ka seal teha. värvitakse veel ilusti ära ka ja hind on jah 500.-
Postitatud: 21.03.2005 19:25
Postitas zoom1
No aga 4x4 turbo opeli ketas on juba tehasest teise tugevusega kui sx oma
Postitatud: 24.03.2005 10:11
Postitas Raceboy
mis materjalist katted tulid? Tean, et seal saab lasta ka Kevlarist katted peale

Postitatud: 24.03.2005 12:50
Postitas VectraT
Vectral, jah, originaal ketas+pidurimeistri tugevamad katted (need mis kuulujärgi Subarutele pannakse...),korv on Sachs Race Engineeringult.
Sõitnud sellise komplektiga 2 hooaega, on vastu pidanud.(Sülitan 3x üle õla....)
Postitatud: 24.03.2005 13:02
Postitas jk
Aga rääkige täpsemalt, milline pöördemoment on teie autol, kui suur on ketta läbimõõt ja mis tugevusega on korv. Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
Postitatud: 24.03.2005 13:20
Postitas VectraT
Hmmm......hea küsimus....
Ketta läbimõõt on 230mm ,korvi ja pöördemomendi kohta ei oska öelda...
Tehase andmed 204HP ja 280Nm, hetke andmed puuduvad-pole stendis käinud...Viimase septembrikuise vajutamise tulemuseks oli 3 kõverat tehase kepsu....ju seal seda momenti siis on....äkki pidas korv vastu 450Nm, ei mäleta....
Aga sidur on ausalt vastu pidanud, arvestades 4x4 ja startides kasutatud 5K pööretel paugust siduri päästmist....
Postitatud: 25.03.2005 10:56
Postitas jk
Et sellised katted pannakse Pidurimeistris

Postitatud: 25.03.2005 12:18
Postitas Silwer
Mu Audile on neid korra pandud aga tundub et varsti on jälle vaja vahetada - mõningad lumes ja mudas müttamised ei ole sidurile hästi mõjunud.
Postitatud: 25.03.2005 16:08
Postitas riceboy
jk kirjutas:Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
Nendest kgf-ist ei saa aru 1 KGF-M = 9.81 NM
Mul oli siduri peal 1200kgf / 11800N
Kust ma nüüd sellest tean mitu NM ta talub??
Muidu olen uurind et 225mm hyper single peaks pidama 54kgm / 537NM
(exedy ütleb lihtsalt et kuni 400hj masinatele OK

)
Postitatud: 25.03.2005 16:37
Postitas henri
riceboy kirjutas:jk kirjutas:Minu auto hetkel ~330Nm, 225mm ja uus korv 750kgf.
Nendest kgf-ist ei saa aru 1 KGF-M = 9.81 NM ]
<---- viga KGM peab olema
Mul oli siduri peal 1200kgf / 11800N
Kust ma nüüd sellest tean mitu NM ta talub??
Muidu olen uurind et 225mm hyper single peaks pidama 54kgm / 537NM
(exedy ütleb lihtsalt et kuni 400hj masinatele OK

)
KGF on siis 9.81NF ehk siis ~3NM
See F on feet ehk jalg, üks jalg on 0,3 meetrit.
Postitatud: 25.03.2005 21:48
Postitas MossOpel
Nüüd läks natuke puusse. See f näitab seal, et tegu on jõuga (füüsikas F= jõu tähis ju). Selle 11800 N järgi ei arvuta veel midagi. Puudu on veel hõõrdetegur ketta ja hooratta vahel.
Võtame täiesti lambist näiteks hõõrdeteguriks 0.7 (ausõna mul pole õrna aimu ka mis ta päriselus olla võib), seega jõust jääb järgi 11800*0,7= 8260 (N). Kui siduriketas oleks 24 cm lai, siis raadius on 12 cm. Jagame nüüd 12/100, see siis 0.12, mis siis omakorda tuleks korrutada 8260'ga. Seega võiks öelda, et antud sidur kannataks ära ca 990 njuutonmeetrit väänet.
Ärge nüüd mind kividega loopima hakake, kui selle mõttekäigu järgi valitud sidurid teil libisema hakkavad

Vähemalt mulle tundus nii loogiline...
EDIT: Powershifti muidugi teha ei tasu kui selline njuuton mootorist välja tuleb.
Postitatud: 25.03.2005 21:56
Postitas Miq
'F' on jõu tähis, 'n' on selle ühik. Sellist asja, et nad kõrvuti on, ei saa olla.
see 'F' tähistab midagi muud..

Postitatud: 25.03.2005 22:15
Postitas henri
MossOpel kirjutas:Nüüd läks natuke puusse. See f näitab seal, et tegu on jõuga (füüsikas F= jõu tähis ju). Selle 11800 N järgi ei arvuta veel midagi. Puudu on veel hõõrdetegur ketta ja hooratta vahel.
Võtame täiesti lambist näiteks hõõrdeteguriks 0.7 (ausõna mul pole õrna aimu ka mis ta päriselus olla võib), seega jõust jääb järgi 11800*0,7= 8260 (N). Kui siduriketas oleks 24 cm lai, siis raadius on 12 cm. Jagame nüüd 12/100, see siis 0.12, mis siis omakorda tuleks korrutada 8260'ga. Seega võiks öelda, et antud sidur kannataks ära ca 990 njuutonmeetrit väänet.
Ärge nüüd mind kividega loopima hakake, kui selle mõttekäigu järgi valitud sidurid teil libisema hakkavad

Vähemalt mulle tundus nii loogiline...
Minu loogika tuli sellest, et on olemas kgf ja kgm. Kui kgm on nm, siis kgf peaks olema nf.
Või sellist asja nagu kgm ei olegi???
Edit: Ja 12000KGF ümberarvutatuna teeb 400NM, mis on igati reaalne