1. leht 1-st

Alumiinium mootoriploki ülepuurimine

Postitatud: 08.01.2007 21:37
Postitas altz
Tere,
Kuna paljud vabalthingavad ja ka turbo masinad kasutavad alumiinium plokke, siis mõtlesin , et uuriks mis moodi asi tegelikult käib.
Ülepuurimine on kõige väiksem probleem, küsimus tegelikult just selles, et siis kaob ju silindri seina tugev kattekiht.
Nagu ma aru olen saanud siis osad plokid on alusil ja teised nikasil töödeldud?
Mida need 2 varianti endast kujutavad? Erinevused?
Kas on mingeid variante Eestis ülepuuritud alumiinium plokile vajalik kattekiht tagasi tekitada?

Kõik sugu targemate kommentaarid teretulnud... :)

Postitatud: 08.01.2007 21:51
Postitas mulk
Tõenäoliselt ei. :(
Soome R-Koneistus oskab küll sellised tööd väga hästi.
Samas, hülsi paigaldamine ei tuleks kõne alla?

Postitatud: 08.01.2007 22:07
Postitas Raimo
Mis plokist jutt käib ? Ei ole kõik alumiinium(+magneesium) plokid nikasili või alusiliga. On ka lihtsalt terashülsiga al. plokke (nt bmw m54).
nikasili või alusili kasutamisel tarbija jaoks erilist vahet pole, esimene ei kannata teatud juhtudel lihtsalt kõrge väävlisisaldusega bensiini.

Nikasili pidavat siiski hoonida saama (nt porsche puhul), samas bemm näiteks ei paku ei ülemõõdus kolbe ega rõngaid (rõngaste puhul hetkel pead ei anna kuna plokk "tegemises" ja pole võimalik koodi sealt pealt vaadata)
kõige lihtsam hülssida lasta. samas, kvaliteetne hülss tuleb ilmselt ise sebida.

palju probleemsem on ilmselt see, et kaanepoltide keermed pole nii vastupidavad kui malmi puhul.

Postitatud: 08.01.2007 22:41
Postitas altz
Jutt ei käi tegelikult otseselt ühestki plokist...silmas pidasin peamiselt mercedese suuremahulisi (6.0 ja 5.0) ning enda hetke masina Audi 4.2 ülepuurimist et saaks kasutada veidi teisi kolbe ja ka võita töömahus...
Kui palju korralik hülss ruumi vajab? St kui palju peab üle puurima stock plokki hülsi puhul?

Postitatud: 09.01.2007 1:57
Postitas Moss
Olen käes hoidnud hülssi, mis pidi ja ilmselt ka läks, Kaimo Civic'u viimase mootori sisse. Hülsi sein oli mäletamistmööda umbes 5mm paks. Usun, et vana hülss jäi sellel mootoril uutele lisatugevuseks alles, niipalju kui seda sinna jäi (kui eksin, palun parandage). Samuti jään vastuse võlgu, kas lisatugevuseks oli tarvis block filling'ut või block posting'ut. Juttu oli vastupidavusest 200kW per pütt.