1. leht 2-st
kriitikat! sequential bi-turbo
Postitatud: 05.12.2006 21:36
Postitas Miq
Keskmiselt kord aastas tekib mingi loll idee, millele ise ei suuda negatiivseid külgi leida.
Eelmised kaks :P aga see ei ole oluline :D .
Praegu kummitab
selline biturbo (e. kahe eri mõõtu turbo) lahenduspeas. Ootan vastukaja!
Mihkel
Postitatud: 05.12.2006 22:20
Postitas henri
selle süsteemi nimi on tandem
Miinus on keerukus ja seda kasutatakse põhiliselt väga suurte rõhkude saavutamiseks tractor pullingus ala 6-8bari. 1. ja 2. turbo vahele on vaja panna intercooler või õigemini aftercooler. Vastasel korral lähevad tempertatuurid väga lakke.
Siis tuleb mängu efektiivus ja õhutemp. Kahe järjestikuse turbo puhul kus nt mõlemad on 70% efetkiivusesega tuleb koguefektiivus 49% see tähendab et õhk on tublisti kuumem ja kuuma õhku mootorisse palju ei mahu. Tractorpullingus on vesi-õhk ic peale esimest ja teist turbot ning probleemi ei ole, kuid proovi see süsteem sõiduautosse ära mahutada. Ning siis ka probleemiks kogu väljalaske torustik.
Suur probleem on ka EGT (suur rõhk väljalaskekoldes), ning üldiselt pihustatakse väljalaske koldesse vett et EGT-d alla võtta. Vee pritsimine ka sisselaskesse aitaks.
NB! õhk kõigepealt surutakse suures turbos kokku ja siis väiksem turbo surub veel omakorda seda rõhku kokku (kordistab). Turbode valik on päris kriitiline, see on juba pikem jutt kuidas selle õige valik tuleb teha.
Muidugi sinu süsteemi kus väike ennem on, kohta ei oska kommenteerida kuid see süsteem rikub ära gaasivoolud (väiksest turbost naljalt gaase piisaval hulgal läbi ei puhu et ka suurem tõõle hakkaks.
Postitatud: 06.12.2006 0:34
Postitas Miq
tandem e. Compound turbocharging??
kartsingi seda arvamust tegelikult.
Minu idee kohasel peaks asi kulgema järjestikuselt. Alguses töötab väiksem, siis suurem. selleks ka see "klapp" suure turbo sissevõtu avas. Väikese spoolimisel, juhul kui suur seda ei tee, surutakse see klapp kinni. Väike teeb ainult tööd ja puhub läbi suure. mingi teatud rõhu saavutamisel avatakse esimene WG ning peaks algama suurema turbo ringi ajamine. Mingil hetkel tekib moment, mil suurem turbo ei jaksa imeda enam läbi väikese turbo, avaneb selle kergendamiseks ennem mainitud klapp. Ühesõnaga mõlemad turbod koos ei tohiks tööd teha, peaks toimuma sujuv üleminek ühel teisele. Üks madalatele pööretele, teine kõrgematele.
Postitatud: 06.12.2006 1:02
Postitas henri
WG kasutada siin ei saa. Pigem mingit suurt klappi.
Mõttel on jumet kuigi tegu on suht keeruka ettevõtmisega. Samas see et õhk liigub läbi mõlema turbo järjestikku säästab jällegi palju selliseid nn klappe süsteemis?
Ning mida teha selle klapiga et suur saaks õhku imeda, võiks juba siis suuremale eraldi õhuvõtu teha.
Heitgaaside voolavus saab tublisti kannatada, efektiivus kannatab ja mitte vähe. Suht keerukas labürint tuleb väljalaske gaasidel läbida et jõuda suurema turbiinini.
Milleks sul madalatel pööretel üldse minekut vaja, käigukang on käikude vahetamiseks.
Postitatud: 07.12.2006 15:31
Postitas Ar21
See soome ~800 hj supermosse on ka kahe järjestikuse turboga. Enamus jahutussüsteemist on toodud salongi, kuna kapotialla ei mahuks ära.
Olevat eriti keeruline häälestada sellist süsteemi. Tal puhuvad turbod korraga.
Selline väke madalate pöörete jaoks ja suur suuremate pöörete jaoks on BMW 3 liitrisel turbodiislil.
Ja nüüd ka VW 1,4 kompressori ja turboga olemas. Seal kah selline süsteem, et korraga nad ei tööta. Võibolla saab malli võtta.
Postitatud: 07.12.2006 18:17
Postitas henri
Sellist setupi nagu Miq mainis ei kasuta ükski autotootja.
Postitatud: 07.12.2006 20:07
Postitas ivar
Opeli twinturbo
Kasutatakse Opel vectra opc-l (1,9 diisel, 212hj).

Postitatud: 07.12.2006 21:23
Postitas henri
Damn sellel opelil on peaaegu samasugune setup, ainult see sisse mineva õhu teekond on tiba teistsugune.
Imo selle opeli setupi saab väga kergelt teha ümber tandem või siis compound turbocharging'uks. Õigemini 1800-3000 rpm vahel tegelt ongi sellega tegemist.
edit: ei leidnud seda mudelit isegi saksamaa opeli kodulehelt, äkki on ikkagi tegu prototüübiga?
Postitatud: 08.12.2006 0:48
Postitas Miq
seal siiski ei ole tegu tandemiga, teise karikatuuri kõrval on selgelt kirjast, et mõlemad turbod töötavad koos, kuid
check valve on kinni, sest suurem turbo rõhk on madalam, kui väiksel. Ning kui suurema hakkab väiksest üle tootma siis avaneb ka klapp. Kui klapp jääks suletuks, siis toimuks tandem.
Aga aitäh selle lingi eest, olin selle ise selle opeli lahenduse ära unustanud vahepeal.
edit:

ainuke pilt mis sellest mootorist leidsin. See mootor on vist ainult konsept autode peale jäänud.
Postitatud: 08.12.2006 11:00
Postitas ivar
Bmw süsteem
link
Paistab, et sama, mis Opelil.
Vectra OPC-st juttu veel
siin. Turbo rõhk väidetavalt kuni 3 bar.
Postitatud: 08.12.2006 11:14
Postitas henri
Bmw-l istuvad mõlemad turbod väljalaske kollektori otsas ja sellist väljalaske gaaside liikumist ei toimu nagu opelil. Selline setup on ka mazda rx-7-mel
Postitatud: 08.12.2006 16:47
Postitas henri
Miq kirjutas:seal siiski ei ole tegu tandemiga, teise karikatuuri kõrval on selgelt kirjast, et mõlemad turbod töötavad koos, kuid check valve on kinni, sest suurem turbo rõhk on madalam, kui väiksel.... .
Kuid tandem töötabki ju nii et suurem toodab vähem rõhku kui väike ja väike põmst kordistab seda rõhku. Miks kogu alas seda ei kasutada on efektiivuse tõttu ja puudub vajadus ulmeliste rõhkude järele.
Postitatud: 08.12.2006 18:31
Postitas ivar
Bmw-l istuvad mõlemad turbod väljalaske kollektori otsas
Mille otsas nad Opelil istuvad siis?
Mina näen erinevust ainult turbodevahelise IC puudumises Bmw-l.
Põhimõtteliselt erinev süsteem on
Toyota Supral, kus kõrge pöördega töötavad võrdse suurusega turbod paralleelselt.

Postitatud: 08.12.2006 18:53
Postitas henri
Kui nüüd vaadata seda sketsi
http://bioage.typepad.com/photos/uncate ... urbo_1.PNG ja fotot siis on erinevus nende vahel. Mina vaatasin sketsi järgi. Ja selle sketis järgi mina ka oma arvamuse postitasin.
Nii bmw kui ka opeli setupi erinevus miq väljapakutud setupist on see et mõlemal autotootjal siseneb õhk kõigepealt suuremasse turbosse.
Kui nüüd keegi suudaks näidata mõlemal fotol kuidas väiksest turbost väljuvad väljalaske gaasid suure turbo kuuma poolde liiguksid siis oleks selge kas setupid on erinevad või mitte, kuid bmw pilt on vale nurga all tehtud ja opelil ei ole nn dump pipe väiksele turbole külgegi ühendatud.
Kui ei suuda siis on ka väljalaske gaaside liikumine erinev. Ehk kui miq joonist kõvasti ümberkritseldada saab töötava süsteemi.
Postitatud: 08.12.2006 22:20
Postitas ivar
Ok, nõus. Piltide pealt ei saa tõesti aru sellest, võib ainult aimata.
Aga
siin on rohkem pilte ja lisaks ka skeem. Ütleme siis nii, et skeemide järgi on väljalase ühtmoodi lahendatud.