1. leht 2-st

Kuullaagerturbo pikkilõtk

Postitatud: 15.11.2006 14:38
Postitas Mihkel
Kas kuullaagerturbol on uuena ette nähtud ka väike pikkilõtk?

Pole enda GT2860RS-i veel peale pannud aga näpuvahel võlli katsudes avastasin pikkilõtku.

Postitatud: 15.11.2006 15:35
Postitas patrik
paisumisvahe peab ju olema. pluss paned peale, siis natukese aja pärast tuleb programm uuesti üle vaadata sest ta töötab sisse ja hakkab palju vabamalt käima. nagu naine kes pärast väikest sissetöötamist läheb kergemini ja kiiremini pöördesse


ja pikapeale väsib ära kui sa ta eest ei hoolitse :-D

Postitatud: 15.11.2006 17:24
Postitas Kuuno
jah endal sama asi oli...kunagi Markus veel ütles et ärge ära ehmatage :D

Postitatud: 15.11.2006 17:28
Postitas Mihkel
Ise arvasin ka, et see lõtk paisumise jaoks aga igaksjuhuks mõtlesin teistelt ka uurida.

Sinu turbol oli samuti väike pikkilõtk?

Kuullaagerturbo käib ju juba niisamagi kõvasti vabamalt kui puksidel turbo.
Mis siis veel peale sissetöötamist saab :p

Muide näide on küll superhea :lol:

Hoidsin paigaldades niigi turbot nagu sitta pilpa peal, et jumalaeest midagi ei juhtuks.
Pole just väikeste summadega tegemist.

Postitatud: 15.11.2006 22:16
Postitas junsu
nagu naine kes pärast väikest sissetöötamist läheb kergemini ja kiiremini pöördesse
:-D irwww,nüüd sain ma ka aru.
aga ei saa ma aru sellest,mismoodi saab kuul-laagril paisumisruum olla?ok,puksidega turbo töötab põhimõtteliselt nagu väntvõll õlisurvel...no saate aru küll :) aga kuul-laagril :?:

Postitatud: 15.11.2006 22:30
Postitas Laisu
junsu kirjutas:
nagu naine kes pärast väikest sissetöötamist läheb kergemini ja kiiremini pöördesse
:-D irwww,nüüd sain ma ka aru.
aga ei saa ma aru sellest,mismoodi saab kuul-laagril paisumisruum olla?ok,puksidega turbo töötab põhimõtteliselt nagu väntvõll õlisurvel...no saate aru küll :) aga kuul-laagril :?:
kas sa seda ikka tead et igasugune metall paisub kuumenedes?

Postitatud: 15.11.2006 23:07
Postitas junsu
:-D kle koolis ikka omajagu käidud,mehaanikupaberid taskus ja töökogemust ka hea mitu aastat juba ;) se paistab olevat foorum,kus on vaja ennast tõestada....kui siin natuke ringi vaadata,siis mõistan ka seda

ma ei tea TURBOautodest veel kõiki pisiasju,selleks siin nüüd kasutaja üritangi olla,aga materjaliõpetusest,ehk siis metallide soojuspaisumisest,struktuurimuutmisest(karastamisest) võin ehk päris pikalt rääkida :)

reeglina on täiesti tavaline kuul-laager vähemalt uuena lõtkuvaba.ja töötades lähevad mõned ka suht kuumaks(olenevalt koormusest,kiirusest ja määritusest) seega järeldan,et kuna turbo,millest juttu on,on kas kulunud või on sellel mingit erilised laagrid.tõenäoliselt on tegemist viimase variandiga...sellest ka puht insener.tehniline huvi,et mida se laager endast kujutab :) :oops:

Postitatud: 15.11.2006 23:21
Postitas Mihkel
Tegu tutika turboga ja sellepärast selle teema tegingi, et äkki tehasepraak maybe.

Üldiselt kui sa natuke neid asju ehitad, siis saad aru, et ilma korrektse tõestuseta ei tasu ühtegi väidet uskuda.
Inimesed, 90% internetis levivast infost on BULLSHIT!

Postitatud: 16.11.2006 0:05
Postitas RFL
junsu kirjutas:se paistab olevat foorum,kus on vaja ennast tõestada
ma küll ei ütleks, et siin foorumis keegi ennast nagu tõestama peab. pigem saab siit lahendusi keerulistematele probleemidele, millest enda mõistus üle ei käi ja samas hoitakse OT tase võimalikult madalal.

sorry for OT Mihkel ;)

Postitatud: 16.11.2006 11:09
Postitas Siim
Mihkel kirjutas: Mis siis veel peale sissetöötamist saab :p
:-D No mul on paar aastat vana kuullaager vile ja väike lõtk täista olemas. Spoolib kenasti ja ei suitse, seega pees pole :)

Postitatud: 16.11.2006 11:22
Postitas Ar21
Rattalaagritel ju kah mingi väike lõtk sees (uuena) vastasel juhul kiiluks see soojenedes kinni. Aga need on pigem sellised lõtkud, mida laagrit näpuvahel hoides küll ei tunne.
Arvatavasti üpris loogiline, et turbos lähevad laagrid mistahes muudest laagritest kümneid kordi kuumemaks, sellest ka ehk külmalt lõtkud suuremad.

Postitatud: 16.11.2006 14:50
Postitas ahto42
tavalised kuullaagrid (2 RS), mis nö odavamad on, on täppislaagrid, st et nad ei sobi kiiretele pööretele(rihma pingutusrull jne, paisumisruum puudub), kus nad peavad omas mahlas olema(ei ole lisaõlitust), ja on olemas suurendatud lõtkuga laagrid (2 RS C3), mis just sobivad sellistesse kohtadesse ja on kallimad, aga miskipärast rahvas ütleb just nende kohta täppislaager :roll:

Postitatud: 16.11.2006 18:48
Postitas jk
Kahel uuel GT28R, mida ma katsunud olen, oli mõlemal näpu vahel tuntav loks olemas.

Postitatud: 16.11.2006 19:57
Postitas Mihkel
Selge, nüüd süda rahul.
Sai veel täna kolle ja turbo vahelisel torul üks üleminek paremaks tehtud, jäi teine hinge kriipima. :-D

Postitatud: 29.11.2006 15:34
Postitas erik
Sama nutt, sain uue turbo kätte ja kohe lõtku katsuma. Ja ongi lõtk sees ja veel risti võlli. Paigaldusjuhis mainib: it is normal to feel some up and down movement on the wheels.

Turboks: GT3267 sisese wg`ga, peaks nagu laagritel asi olema?

Ehk on kõik ok, aga väike sabin on sees. :?

Huvitav, et uuel asjal puuduvad õhu ja väljalaske otste tolmukaitse korgid.

Ja kust võiks saada tihendeid väljalaskele?
Õlile tuleb nii, ehk naa ise tihendid teha.