1. leht 2-st
Na vs turbo performance nukad
Postitatud: 08.03.2005 10:15
Postitas Kuuno
Lugesin veidi ja hakkasin mõtlema et mis on tegelik vahe neil.
vabalthingaval ja turbo niukal on suurem lahtioleku aeg ja tõus aga kas nende suur erinevus on nurgas endas? et vabalthingava omad on vist varasemad ja turbol hilisemad?
lugesin kuskilt et väga vabalt võib panna vabalthingava performance nukkasid turbole kuid ise olen muud kuulnud varem...

Postitatud: 08.03.2005 11:13
Postitas xjan
vabalthingava stock nukk + vabalthingavale turbo peale on ok, performance nukka, mis on ikka mõeldud vabalthingavale pole mõtet turboautole toppida. Loe natuke kraadidest, nurkadest.
Postitatud: 08.03.2005 11:33
Postitas Kuuno
no seda ma mõtlengi...lihtsalt sattusin yhte foorumi juttu lugema kus oli räägitud vastupidi.
küsingi kas on õige et vabalthingavalt on timing varasem? või hilisem :S
Postitatud: 08.03.2005 12:20
Postitas olaf
NA nukk (eriti performance) ei tohiks turbo mootorile minna juba suure overlapi tõttu.
Postitatud: 08.03.2005 12:48
Postitas Kuuno
sellesmõttes et tavaline nukk sobib turbokale päris hästi! na performance jah mitte...nüüd leidsin endale ise vastuse kah vist....
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
pms on suur asi vist sellest et sisselaske ja väljalaske klapid ei oleks korraga lahti(overlap) , sest kui väljalaskes on surve suurem siis tekib tagasisurve sisselaskesse...
selleks on vaja sisselakse klapi avanemist viivitada aga siis kui vaja et ta avaneks siis võimalikult kiiresti( suurem tõus? )
Postitatud: 22.03.2005 18:22
Postitas henri
Natuke omalt poolt ka siis:
See link mille
panter andis räägib overlapist ja üleüldiselt nuka ajastamisest. DOCH mootoritel on ju nukad seatavad seega performance nukk ei tohiks valmistada probleemi, lihtsalt ei saa kasutada samu seadeid mis na mootori puhul. Performance nukk on eriline just oma durationi ehk lahtioleku aja poolest. Ja turbomootorile, juhul kui tegu ikkagi võimsuse mitte tänavasõidukõlblikkuse (on alles sõna

) tagaajamisega siis osta aga. Nt olete märganud et võistlusautode (ka ülelaadimisega) pöörded on pikalt üle 1000, see sellest et nukk on
karm. Samas on performance nukkadel suurem lift mis on ka suur pluss võimsusejahil. Ja vabalthingava mootori nukk on sisuliselt sama mis ülelaadimisega, ainult need kõige karmimad ei ole soovitavad.
Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla

Postitatud: 23.03.2005 10:34
Postitas henri
Lisaks veel:
Kui on valida sama
durationiga nukkasid erineva
liftiga, siis na mootoril tuleb valida väike lift et takistused kõrgetel pööretel väga suureks ei lähe. Samas turbo konele valid hästi suure
liftiga nukka. Muud erinevust ei olegi. Kui sul on nt celica 3SG turbo kone siis nuka valiku leiad
siit, kus nt 288
durationiga nukkasid on nelja erineva
liftiga
Postitatud: 09.10.2005 8:12
Postitas rookie
Kui paned NA performance nuka, siis tuleks eelistada suurema sisselaskenukiga kiireid tänavanukki.
Samas Oksaneni mossel on mosse stock nukk, mootor töötab 3 bar-iga ja võimsust arvake ise
Sellel A-soundi valgel turbo iX-il pidi olema see schricki tänavavõll.
Postitatud: 10.10.2005 6:59
Postitas MazdaGTI
Henri kirjutas:Natuke omalt poolt ka siis:
DOCH mootoritel on ju nukad seatavad.
Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla

Kas kõigil autodel

Endal on auto motoks FE3N ja kohe kuidagi ei hakkanud mingit regullimis kohta silma

Postitatud: 10.10.2005 7:26
Postitas Raceboy
See tähendab seda, et on võimalik üht nukka teise suhtes reguleerida, aga ainult rihmahamba kaupa, mis võib paljuks osutuda.
Postitatud: 13.10.2005 0:14
Postitas MazdaGTI
Ratta suurust vaadates kipub tösi olema

aga katsetuseks, kummale poole ja kumba

Postitatud: 13.10.2005 10:07
Postitas Samvel
nukkade seadistamiseks on mõeldud sellised asjad nagu reguleeritavad nukarattad. Terve hammas "üle visata" ei ole mingi reguleerimine. Lisaks on vajalik ülitäpne dyno, mis suudab näidata ka väiksemat muutust - sellist aga Eestis veel pole.
Teooriat saab lugeda näiteks siit:
http://www.muzzys.com/articles/lobe_centers.html
Postitatud: 19.10.2005 13:39
Postitas rookie
Turboautodel on vahelduva eduga kasutatud nn kiireid tänavavõlle - stockist vähe erinevaid.
Valgel A-soundi autol on peal see ebasümmeetriline Schricki võll - too töötab hästi ilmselt seepärast, et sisselaskenuka parameetrid on väheke suuremad kui väljalaskenuka omad.
Ilmselt on igal mootoril asi erinev ja sellist universaalset asja (ala +20 kraadi ja +0,5 tõusu) pole olemas.
Postitatud: 19.10.2005 14:09
Postitas zoom1
Mitu kraadi on umbes ühe hammba võrra edasi keeramine?
tegelikult saab ka selle välja arvutada
NT:
100 hammast = 360 kraadi
1 hammas = x kraadi
x = 360/100
x = 3,6 kraadi
Postitatud: 19.10.2005 19:01
Postitas aibast
nu jah, endal siin nuka seadistusega jamad Volvol. Kas asi on pool hammast varajane või pool hammast hiline. Vajasega töötab moto väheke ebastabiilselt aga jõudu madalamatel pööretel rohkem ja jääb teatud piirist pidevalt püsima. Turbo kruvib kiiremalt käima. Hilisemaga aga jõud kõrgemal pööretel aga madalatel väiksem ning töötab rahulikumalt.