1. leht 2-st

Garaazidest tallinnas

Postitatud: 31.10.2006 10:24
Postitas mart154
Nii, lugu järgmine...
kuna mind suht visati oma praegusest garaazist välja...
siis oleks vajadus leida mingi "eluase" tallinna...

kui keegi huvitatud kuidagipidi koostööst.
rentida mulle garaazi, rentida mitmepeale suuremat vms...
siis võib ps'is märku anda

br,
Mart

Postitatud: 31.10.2006 13:40
Postitas Laisu
millejaoks sul seda täpsemalt vaja on, et kui vahest vaja nö ehitada siis võin ehk aidata, aga kui vaja "talvekorterit", siis jääb vist ära, sest endal ka seda garaasi vaja.

Postitatud: 31.10.2006 13:42
Postitas mart154
Laisu kirjutas:millejaoks sul seda täpsemalt vaja on, et kui vahest vaja nö ehitada siis võin ehk aidata, aga kui vaja "talvekorterit", siis jääb vist ära, sest endal ka seda garaasi vaja.
auto ja tehnika peavad seal ikka kogu aeg sees olema.
mingit ajutist lahendust enam ei taha, seda on näha, ööpäevaga peab välja kolima kogu träni :x

paistab, et suurem ruum mitme peale tuleb üürida...

Postitatud: 31.10.2006 16:52
Postitas parm
tere,

teen ettepaneku huvilistel käed tõsta kes ühisgaraazi tahaksid , tallinnas on piisavalt laopindasid mida saab pikaajaliselt rentida ning piisava hulga huviliste korral üks 10-15 auto ühisgaraaz teha oleks hea idee.

olen käsi

olavi

Postitatud: 31.10.2006 16:57
Postitas mart154
niinii, kui idee juba välja käidi :)
jõudsin juba Olavi ideed natuke uurida...

Huvilisi oleks praegu 4...
mina ise,
Olavi,
üks kutt põrnikaklubist, hoiustamiseks
ja keegi haininafoorumist, tahtis lausa 2 auto jaoks ruumi

ruumide osas midagi eriti roosilist praegu kinnisvaraturul ei paista olevat..
sügisel garaazi hankimine pole kaval.


teeme siis nii, et kel huvi asja vastu, kirjutab mulle martj[ät]e-vita.ee

Postitatud: 31.10.2006 17:38
Postitas valdz
Oleks ka huvitatud (just auto ehitamise/nokitsemise poolt, mitte ainult talvekorter) ja tõenäoliselt mul üks sõber ka.

Postitatud: 31.10.2006 19:37
Postitas 323
Oleks ka huviline, kui asi konkreetsemaks läheb võik teada anda.

Postitatud: 31.10.2006 20:59
Postitas Ragnar
samuti ka mina olen huviline.

Postitatud: 31.10.2006 22:30
Postitas Toomas
Ma oleks ka mingil määral käpp. St et auto hoiustamise kohta küll pole eriti vaja aga mingit kohta, kus aegajalt käia soojas kohas nokitsemas tahaks küll. Üür ja kulud jagatakse nii kui nii võrdselt kõigi vahel ja oma täisosa maksaksin küll.

Edit: sirvisin veits kuulutusi ja mitte ühtegi sobivat ei leidu hetkel.
Konkreetselt garaazhi vist niisuurt ei pakutagi aga laopinda saaks ju kasutada ka vabalt.

Postitatud: 01.11.2006 11:18
Postitas parm
tere,

koplis-põhjatallinnas on laopindu jalaga segada , vali ainult välja , hinnad alates 30eek/m2.

pigem ise näeks asja nii , et kui tekib piisav grupp huvilisi siis pikemas perspektiivis soetada kambapeale kogu garaazisisseseade. kindlasti on paljudel tahtmist ise nokitseda kuid puudub koht ja kes sind ikka kuskil remonditöökojas ise nokitsema laseb.

kui usarauaga tegelejad saavad sama asja orgunnimisega hakkama miks siis turboklubilised peaksid kehvemad olema. vaja lihtsalt ühte aktivisti.

minul hetkel on garaaz olemas ja koht ka kus autot ehitada mõistlikel tingimustel aga ühisgaraaz oleks siiski parem lahendus kuna tekib ka huvilistel koht kooskäimiseks ja ideede jagamiseks.

ärge häbenege oma ideesid välja jagada , eestlane on jah muidu selline vaikne isenokitseja aga mitmekesi koos on hulga lõbusam:)

olavi

Postitatud: 01.11.2006 13:59
Postitas Mihkel
Ei taha teie üllast ideed segada aga soovitan mõelda mõnedele detailidele:

1. Kuidas tagada autode välimuse mitte kahjustamine (relakasädemed, keevitus, vastu nühkimine, kogemata pihta minemine jne kahjustavad värvkatet).
2. Tööriistade kadumine ja korrashoid.
3. Tööriistade purunemise/lõhkumise korral mis saab.
4. Omavahelised suhted.
5. Mis saab, kui inimene/inimesed soovivad lahkuda. Kas teised on nõus selle võrra rohkem maksma.
6. Kuidas tagada auto ja asjade turvalisus individuaalselt.
7. Kuidas lahendada kulumaterjalide kasutamine.

Olen ise väiksema grupiga (6 inimest) samalaadse asja üle elanud ja lõppkokkuvõttes ei saanud ideest asja.
Ilmselt lendasime asjale liiga läbimõtlemata peale. Lõpuks tekkisid osalistel omavahelised pinged (mitte minul õnneks).

Mis puutub kambakesi remontimisse, siis mina ei ole keelanud tuttavatel enda garaaži esist kasutada.
Mul nimelt garaaž nö. maja sees. Seltsis on loomulikult segasem.
Ilus oleks muidugi enda soetatud juppidega autot remontida mitte teise inimese arvelt.
See puudutab siis just igasugu väikeste paigaldusvahendite kasutamist ja keemia suuremas koguses kasutamist.

Tihtipeale on mõni töö mis hetkeks 4-ja kätt nõuab.
Üksi on sellist tööd kõvasti raskem teha (üks operatsioon töö juures sööb lihtsalt närve ja aega).

Isiklikult mul hetkel sellist pinda ilmselt tarvis pole, kuna saan enda garaaži piires kõik probleemid lahendatud.
Külas teadmisi jagamas võiks samas käima küll hakata.

Postitatud: 01.11.2006 14:14
Postitas Raceboy
Enamik tööriistu peaks igalühel endal olema. Tõsi, ei ole reaalne nõuda, et kõigil oleks oma keevitus, puur-, trei vms pink ja tõstuk, aga elementaarsed mutrivõtmed, tungrau(a)d jm võiks ikka olemas olla.

Ühiste tööriistade puhul peab kasutamise kord väga selgelt kokkulepitud olema, kui muudmoodi ei saa, panna kasvõi paberile kirja ja kinnitada allkirjadega. Igaüks vastutab oma käsutuses olevate tööriistade eest ise.

Autode puhul tuleks kasutada katteid ja on töid, mida saab autodest eemal teha. Aga nt ketaslõikuriga summutit lõigates peab ettevaatusabinõud kasutusele võtma.

Lahkuda soovijatest. Esiteks tuleks paika panna umbkaudne aeg, kui kaua selline "asutus" töötada võiks. Kui keegi enne ettenähtud aega ära soovib minna, peab leidma asendaja või raha edasi maksma. Alati on ka variant, et ülejäänud maksavad lihtsalt rohkem. Aga selge on see, et koos hüvedega (=garaaži kasutamise võimalus) kaasnevb ka vastutus, teistpidi on raske asju edukalt ajada.

Turvalisuse koha pealt on mõistlik paigaldada valvesüsteem (Falck vms) ja sõlmida varavastutusleping teenusepakkujaga.

Kulumaterjalide puhul tuleks iga teatud partii osta kellegi poolt või seada sisse mingi x summa, mille eest ostetakse. Kui summa kulutatakse enne järgmist kuud vms ära, ostab igaüks ise või pannakse rahad varem kokku.

Kindlasti tekib palju muid hädasid, kuid eelnevalt põhiasju kokku leppides on võimalik asi läbi viia.

Mihkel kirjutas: 1. Kuidas tagada autode välimuse mitte kahjustamine (relakasädemed, keevitus, vastu nühkimine, kogemata pihta minemine jne kahjustavad värvkatet).
2. Tööriistade kadumine ja korrashoid.
3. Tööriistade purunemise/lõhkumise korral mis saab.
4. Omavahelised suhted.
5. Mis saab, kui inimene/inimesed soovivad lahkuda. Kas teised on nõus selle võrra rohkem maksma.
6. Kuidas tagada auto ja asjade turvalisus individuaalselt.
7. Kuidas lahendada kulumaterjalide kasutamine.

Postitatud: 02.11.2006 15:51
Postitas mart154
kirjutasin Olavile meilile natuke infi.. ei tea, kas ta loeb seda harva või ignoreerib mind :lol:

aga igatahes, ~10 huvilist on mulle teada andnud...
eks kui raha maksmiseks läheb, siis mõned mölalõuad kaovad niikuinii ära... aga ehk saab samamoodi mõne huvilise juurde...

ühesõnaga, inimesi oleks.

nüüd ruum ja haldamiseks sobilik vorm veel välja mõelda..
Minuarust võiks teha MTÜ ja siis garaazi-jooksevkulude katmine teha kuumaksu alusel. et üüriraha kuu ette ja "kommunaalid" takkajärgi. nagu üürikorteri puhul ikka.

ühtlasi saaks kõik vajalikud reeglid-nõuded inventari kasutamiseks jne kirjutada mtü paberitesse.

Postitatud: 02.11.2006 16:44
Postitas Mihkel
Arvestage, et talvel peab ruum köetav olema ja suure ruumi küttmine ei ole kaugeltki odav.
Nullkraadidega ei ehita auto juures küll midagi.

Postitatud: 03.11.2006 2:27
Postitas Priit
On ka endal huvi asja vastu. Soovitan soojalt uurida kuidas tamgarage's see korraldus on, paistab et neil on seal kõik enam vähem paigas. Puudu küll küte ja muu säärane.