1. leht 1-st

Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 02.07.2018 19:19
Postitas CreAtive1
Tere!
Olen siin foorumis kasutaja juba veidi üle kümne aasta. Seni pole erilist põhjust olnud, et siia postitada kuid nüüd juba on midagi mida sheerida.
Kõnealune on siis üks E30 mille mõned aastad tagasi ostsin. Alguses oli lihtsalt plaan v8 peale panna ja sõita, ilma et muid erilisi modifikatsioone teeks. Nagu alati, kõik ei lähe plaanitult ja nüüdseks on asi nii kaugel autol on peal ülelaetud v8 ja kõik muu vajalik, et saaks kontrollitult nurgaall kurve läbida. :burn
Väike spec list siis ka:

Mootor: M60B40 ( modifikatsioone pole peale paksude kaane tihendite ja kap.hoolduse)
Juhtaju : Ms2v3x ( Joosep tegi)
Kütus: e85
Kütuse ette: 2x AEM 380Lph pumpa, 10mm trass, hiina fpr, boschi 1200cc pihustid
Turbo: Hiina GT45 kuulaager. ( nagu mõned ütlevad siis puhub gay boosti :lol: siis 0,6bar)
bov ja vg: mõlemad hiina replicad töötavad väga hästi.
Ülekanne: sachs racingu 765 korv ja 4 labaline ketas, kast getrag 260 .
vedrustus: bc racing
veermik: e30 ja e36 hübriid
Turvapuur: Ise tehtud
jõudu ei oska ütelda, sest seadistamis päeval oli pink nahkas ja sai tehtud põhimõtteliselt AFR.i ja kõrva järgi võimalikult ohutu seda. Kuna talle meeldib kuidagi liiga lahja segu ka siis ei julgenud väga üle 0.6bar.i rõhku tõsta. Plaanin minna uuesti seadistama kui on olemas flexfuel andur ja oma lambda. paarkorda käis rõhk ka 1bar.i kandis ja detot ega muid anomaaliaid ei olnud siis otsustasin ikka ohutumasse piirkonda jääda.
Mõned pildid ka siis ehitus käigust läbi paari aasta.

Pilt

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt

Siin hästi näha,et need küttesüsteemi puhastus ained toimibad isegi, põlemiskamber vahetult peale mootori avamist. Kasutasin viimase 10L kütusega valvolini lisandit, puhtalt sportlikust huvist.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 02.07.2018 19:35
Postitas CreAtive1
Üks küsimus ka, kas on normaalne et need ev12 pihustid klõbisevad oluliselt valjemini kui originaal pihustid? :roll: Tegemist täiesti uute pihustitega.

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 03.07.2018 8:28
Postitas jeff01
Kuna ajuks on MS2 siis avatakse pihusteid kahes osas st 4 ja 4 korraga mis valjemate pihustite korral ongi selgelt kuuldav klõbin. Ei mäleta, et oleks sellist autot teinud, keegi teine Joosep? :)

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 03.07.2018 9:39
Postitas CreAtive1
Aa tegelikult jah, see seletab.
Vabalthingavana tegid seda eelmiseaasta kevadel, kui ta veel sinine oli :)
Praegune turboka seade sai haapsalus tehtud.

Pilt

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 12.07.2018 19:01
Postitas CreAtive1
Kes siin e85 mehed on, ehk oskate nõu anda.
Seadistades juba tundus, et tahab kuidagi liiga lahjat segu. See oli ka põhjus miks rohkem rõhku ei raatsinud keerata kui ainult 0,5 .
Alguses üritasime e85 ideaali sihtida, ehk siis 9 kanti.
Aga kuidagi ei tahtnud seal kandis käia. Töötab pigem 11-12.5 kandis.
Nüüd kui ostsin lambda (Tänud selle eest JaanisK ) panin tähele, et rõhu all viskab kohati isegi 13 kanti afri. Hirmuga katkusin küünlad maha aga deto märki ei ole õnneks.
Mainin ära, et küünlad on kahe elektroodiga ngk.R ja poolid bem,i originaalid.
On kellelgi sama mure olnud või teen midagi valesti?

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 12.07.2018 20:50
Postitas cobra
kuna sul radikas taga, kas kasutad miskit suurema võimsusega veepumpa ka?

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 12.07.2018 23:32
Postitas CreAtive1
Ei, täitsa originaal pump on ja jahutab väga hästi. Olin kül kuulnud igasugu jute, et ei jahuta aga jahutab kordades paremini kui enne ees oleva radiaatoriga.

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 11:53
Postitas CreAtive1
Vahepeal üks mure tekkinud, ehk oskab keegi aidata.
Probleem siis selline, et ei taha üle 5k pöörde minna, vahet ei ole kas on koormus ja rõhk järgi või ei ole. Kütuserõhk ja segu on logi järgi ilusti paigas. Selline tunne nagu toimuks süüte katkestus. :help

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 12:23
Postitas kivimugi
Triggeri errorit pole? ehk hakkab vändakas otsa saama.

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 12:39
Postitas CreAtive1
Pole läpakat järgi pand veel. Aga vända saaled on alles vahetatud nii, et neid ei tahaks väga kahtlustada veel.

Meenus veel, et ennem probleemi tekkimist, tegin tavapärase E85 kütuse segu asemel E75 segu. Ei tahaks nagu uskuda, et sellest ka nii konkreetne viga tuleks.

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 15:49
Postitas jeff01
Ma igaksjuhuks ei teeks selliseid katseid kui failsafe peal pole.
Pane segu midboosti all 0.78-0.8 ja fullboostiga 0.75 ja peab toimima ka bemmi pooliga kui need on terved ning olema piisav varu igaks juhuks. Mainin ka selle ära, et väga tagasihoidliku süütenurgaga on kaa raskem süüdata kui õigega. küünlaks paneks BKR7e, bemmi pooli tõttu vahe 0,5-0,6 ja PEAB töötama...

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 16:47
Postitas CreAtive1
Selge väga hea info. Teen need asjad ära. Pean kevadel ikka sinu juurest läbi tulema ja asja korralikult laulma panema. :)
Ainult selle kütte kohapealt tunnen end nüüd vähe lollina, minu loogika ütles ikka, et mida vähem on etanooli kütuses seda lahjem peaks olema stoichimetric, ehk siis sama seadega mis enne oli e85 jaoks tehtud peaks olema e75, ga rikkam?

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 18:04
Postitas jeff01
Sul on õigus, mõtlesin miskit muud kui kirjutasin.

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 01.11.2018 19:22
Postitas CreAtive1
Uurisin vähe viimase sõidu logi.
Leidsin sellise väreluse pööretes.
vist ikka pöörete lugemis probleem?

Re: Bmw E30 driftikuut

Postitatud: 26.04.2019 14:54
Postitas Kaupo_K
Krt, vana kontoga mingi meili jama, nüüd uue konto alt esimene post siia siis .
Praktiliselt terve talv seisis auto nukralt katte all, kuna teiste projektide kõrvalt lihtsalt ei olnud aega tegeleda. Siiski eelmine nädal võtsin end kokku ja tegelesin bemiga ka pisut. Kuigi plaane ja juppe oli üks jagu kogunenud, jõudsin vaid mõned asjad teha, Kuid piisavalt et sain eelmine reede varahommikul treilale hääled sisse ajada ja tartu poole kimada, ning lasta Joosepil uus seade teha. Kuna tahtsin e85 pealt puhta eta peale minna siis seadistamine suurt aega ei võtnud, suur osa ajast kulus tagumiste koobaste painutamise peale :-D Lõpp seade jäi 0,75 bar ulerõhu peale, mis tegi siis 354kw ja 676nm rattast. Ise olen väga rahul. Oleks võinud võibolla rohkem keerata aga krt Joosep hirmutas kohe alguses mind ära kui ütles enne käivitamist “ astu vähe eemale...juhuks kui mootorist midagi lendab” :ohshit
Pilt

Pilt

Peale seda käisin haapsalus avakal ka veidi proovimas, auto pidas väga kenasti vastu, nõksa võiks kiiremini rõhu üles ajada aga eks seal mägivad rolli suht kehva voolavusega kolded ja liiga suur kuumkoda.

Pilt

Lähi päevadel tahaks minna A24 ringile ka, selle tarbeks nokitsesin ühe db killeri laadse toote, tegin võimalikult suure diam. loodetavasti ei hakka piirama.

Pilt