1. leht 2-st
BMW M30B34 mootor ja turbo?
Postitatud: 12.10.2006 21:19
Postitas junsu
tere!
mõlgutan juba mõnda aega pealkirjas toodud küsimuse üle

ja kuhu sellega mujale ikka pöörduda,kui siia...olen ka välismaa foorumites ringi tuulanud,aga keeleoskused pole just kiita.
nimelt oleks siis siuke plaan aretada M30B34 mootorile turbo.sellega seoses hulk küsimusi...
esiteks muidugi kõige tähtsam: mis turbo? idee poolest peaks ta taha tulema kõrgematel pööretel( 2500+rpm) ja tootma suht madalat rõhku.tahaks mootri sisu esialgu originaaliks jätta.mis se autoehitaja võimalusi muu ikka piirab,kui rahakott
teiseks- kui eriti märkimisväärset rõhku pole,kas võib pääseda originaalaju "chippimisega".on ju olemas ka tehase M30 turbo (745) aga selle aju ja muu tehnika leidmise peale ei loodaks...
et siis,millest alustada? sisselaskekollektorist...seda ei saa enne teha lasta,kui on teada,mis turbo sinna otsa läheb.turbo leitud,väljalase koos WG,turbo ja kollega peaks saama KORRALIKULT 20k raha eest tehtud
eeldades,et turbo eriti aktiivselt ei sekku,võiks piirduda ka väiksema cooleriga,mille olen arvestanud koos torude-lõdvikute pudipadiga omandada 5k`ga.peale seda oleks ilmselt "tähelennul" rahakoti poolt selleks korraks piir ees

.et siis : kas on võimalik sellises "komplektis" mootoriga juba ringi sõita

ja mis peamine,(küll rohkem spekulatsiooni oodates,kuna eestis minuteada M30B34 turbot pole ehitatud) kas investeeritud raha ennast ka paranenud kiirenduse näol tagasi toob

Postitatud: 12.10.2006 21:38
Postitas Silwer
Hetkel tundub et e21 foorum on maas aga siin oli teema kus müüdi 15 tuhande eest juppideks kistud E23 745i:
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t ... hlight=745
Saad kõik vajalikud detailid ja lisaks veel 3,5 mootori koos kõige paigalduseks vajalikuga.
Mootor tahab küll väikest remonti ja kokkulappamist aga tasub vast ära. Muidu küll ei saa 20 tuhande eest normaalselt ja pikaajaliselt toimivat masinat...
Postitatud: 12.10.2006 22:06
Postitas junsu
jihh,e21 foorumisse ei lasta sisse praegu tõesti.
selgituseks võin üelda,et pole tegemist päris "maalt ja hobusega" üritajaga(plaanipidajaga

) autoservisega seotud nii tööl kui vabal ajal,nii et kõike valged kindad käes pealt vaadata ei plaanigi

väljalaske teen ise,materjali saab 2-3k eest,kõige raskem pähkel tundub kollektor,mille tegemisega tõenäoliselt peab spetside poole pöörduma. raskemaks läheb ajuga,kui originaaliga hakkama ei saa.selle eest põgusa uurimise tulemusena küsitakse 25-30 raha
aga Silwer,selgita mulle palun,mida mõtled pikaajaliselt mittetoimiva masina all?mugavust iseturbotatud autolt ei ootagi
Postitatud: 13.10.2006 0:02
Postitas Silwer
Esiteks on 745i mootor on ka sisu poolest erinev kui vabalthingav M30B34. Erinevusi on päris palju (klapid, kolvid, õlipihustid jne). Ja just need erinevused tagavad turbo versioonile pikema ea.
Teine asi ongi see sama juhtimine - kui vabalthingavast ehitada siis 20 tuhandese eelarve sisse koralik mootori juhtimine ikkagi ei mahu...
Postitatud: 13.10.2006 10:27
Postitas Silwer
Nüüd teema töötab ja nagu näha saab mootori koos pudinatega hinnaga 10000 eek - u. sama palju paned veel juurde ja ongi hea juba...
(Ma ise käisin seda korra ka vaatamas - plaanisin kuuekale vahele tõsta aga jäi ära kuna hetkel kulub seda raha piiramatus koguses eluaseme peale).
Postitatud: 13.10.2006 13:18
Postitas puna
Kui tead millist turbot tahad võid küsida teen pakkumise.
Postitatud: 13.10.2006 17:45
Postitas junsu
nii.nüüd oleks vaja veel paarile küsimusele vastust.no tegelt se 20-25kilo nn talve-eelarve,kuna auto jääb varsti seisma siis hea nokitseda.kevadeks oleks hea,kui jälle liikuma hakkaks.nii ma oma lolli peaga vaagisin siin,et kui piisavalt suur vurr oleks,siis oleks madalatel pööretel rõhk enamvähem null,3,4 mootoril niigi piisavalt jõudu,et edasi liikuda,suurematel pööretel laeks madala tõhuga esialgu....kui originaalaju chippida,peaks teoorias vähemalt rohkem kütet saama ja det.risk väiksem.kui asi juba seal maal liigub,saab sõita ja mõelda uue aju peale,seda siis minu teoorias
teisestküljest on se 745 pakkumine samuti ahvatlev ja põhimõtteliselt ka taskukohane.tekkis aga siuke küsimus,et kas 745 mootorit saab ka edasi arendada,või algab siis kogu tähelend taas aju vahetusega

sellisel juhul oleks asi mõttetu
kolmandaks on meil liikvel üks 750,mis pidavat originaalajuga sõitma ja siinsamas foorumis ka 325 täitsa olemas ju,millel väidetavalt aju näppimata.ja M30 ning M20 mootorite juhtimine pidi suht sarnane olema...
mis pakute
Postitatud: 13.10.2006 18:44
Postitas Silwer
745i arendamine on täiesti võimalik. Standard raua ja ajuga saadakse näiteks 330hp
http://www.mcsmk8.com/745/745.htm
Postitatud: 13.10.2006 19:08
Postitas Raimo
Kui raha vähe siis kütus Megasquirti ja süüde süüde Megasparki peale.
kui veidi netis ringi vaatad, siis odavalt tehes on bmw mootorite puhul kaks tähtsat asja - juhtimine loomulikult ja piisavalt suur turbo, mis madalalt eriti ei puhul ning kõrgete pöörete puhul on EGT ja vastusurve väljalaskes madalad. niimoodi saab veidi üle 1bar peale lajatada, ilma et asi laiali lendaks.
linnas sõitmiseks muidugi ebamugav aga mugavus on see kuhu $$$ läheb
see 745i tehnika omab siis mõtet, kui eriti edasi ehitada ei plaani (kolle + cooler + moodsam turbo + väheke aju näppida ja kõik). pakun et tulemus jääb esimesele ideele alla.
Postitatud: 13.10.2006 21:14
Postitas Silwer
Tulemus 745i tehnikaga on igapäevaautoks kindlasti parem kui mingi vabalthingavast käepäraste vahenditega (20 tuhat eelarve) tehtud käkk...
See 330hp millest ma eelnevalt kirjutasin mõõdeti mitte mootorist vaid ratastelt - seega on see vägagi arvestatav tulemus. Sama moodi kasutati 1 bar ülerõhku aga auto vähemalt käib nii nagu tehase autole kohane - normaalse kütusekulu ja ilma erilise "õhku lendamise" kartuseta...
Ressursi vahe on päris suur - kas on aluseks võtud vabalthingav M30 või juba originaalis turboga versioon. Ja milleks leiutada jalgratast kui selle saab vägamõistliku hinna eest osta...
(pagan ma räägin seda asja juba nii veendunult et varsti lähen ja ostan ikkagi ise selle kone ära ja tõstan ikkagi kuuekale peale)...

Postitatud: 13.10.2006 21:54
Postitas Raimo
üks variant sobib stripil paugutamiseks, teine igapäevasõiduks - mugavus maksab nagu öeldud.
(silwer, osta ära, vahetada jõuab hiljem ka :D )
Postitatud: 14.10.2006 10:32
Postitas junsu
aga tehke mulle selgeks,mida peate silmas kasutusmugavuse all? kui madalatel pööretel turborõhk praktiliselt null,siis on mootor põhimõtteliselt vabalthingav.ei saaks üelda,et tavaline kolmepoolene eriti ebamugav oleks

ja pööretel peaks ta mingi 0,5 baariga veel originaalajuga läbi saama,kui seda chippida lasta (tuttava andmeil pidi keegi sellega "põlveotsas" tegelema 2500 eegu eest

)
mitte,et ma oma varianti õigeks suruks,ma lihtsalt tahan teada,milles ma oma oletustega eksin.nii ju õpitaksegi

ja se 20k raha pole mingi projekti eelarve,se on umbes see summa,mille eest tahaks auto sõiduvõimeliseks taas saada.siis kannatab rahulikult edasi vaadata.
Postitatud: 14.10.2006 10:44
Postitas Silwer
Originaal ajuga sa ei saa seda normaalselt käima - selleks et boosti all ei detoneeriks pead tõstma kõvasti kütuserõhku või siis vahetama pihustid suuremate vastu. See aga tähendab et kõik muud täisgaasist erinevad gaasipedaaliasendid käib sul auto väga rikkalt ja halvasti!
Igasugu 2500 eegused chipid unusta ära - nendega võid kajakaid käia loopimas.
Aga kui sa ei usu mind - siis proovi järgi ja saad seda kõike oma nahal tundma õppida...

Postitatud: 14.10.2006 12:17
Postitas Raceboy
Stock vabalthingava mootori turbotamise puhul unustatakse tihti üks oluline asi ära, see on eelsüütenurk. Turbo puhul on nõutud eelsüütenurk TÄIESTI ERINEV vabalthingavast ja detonatsioon liig varase süüte tõttu garanteeritud al. 0.2-0.3 baarist. Hakates detonatsiooni "tapma" suuremate pihustite/küruse rõhuga (sest muud võimalust vabalthingava aju korral pole), tapad ka suure osa boostist saadavast võimsusest, lisaks tood ohvriks igapäevase kasutatavuse (paugub ja viskab musta madalail pöördeil). Jube mõnus on küll sellise jõnksutava ja puterdava masinaga stop-and-go liikluses sõita
Chip on IMO seni täiesti kasutu, kui see pole just sinu mootorile pärast korralikku düno-sessiooni kirjutatud, sest ükski vend ei suuda moditud mootorile arvuti taga seadeid mõistatades kirjutada täpselt konkreetse mootori vajadusi arvestavat kiipi. Isegi kulumine mõjutab mootori täiteastet (VE), rääkimata erinevatest modifikatsioonidest.
Postitatud: 14.10.2006 14:02
Postitas altz
Raceboy kirjutas:Stock vabalthingava mootori turbotamise puhul unustatakse tihti üks oluline asi ära, see on eelsüütenurk. Turbo puhul on nõutud eelsüütenurk TÄIESTI ERINEV vabalthingavast ja detonatsioon liig varase süüte tõttu garanteeritud al. 0.2-0.3 baarist. .
Raceboy, saan ma õieti aru, et boostiall olles peab süüde mõnevõrra hilisemaks minema?