1. leht 1-st
Kes kaalub "chipi" ja stand-alone'i vahel....
Postitatud: 12.10.2006 10:04
Postitas Raceboy
....saab head infot mõlema kohta siit. Lugege ja otsustage ise:
http://www.sdsefi.com/techchip.htm
Postitatud: 12.11.2006 22:54
Postitas rookie
Kuna saidi omanik on ise standalone teemaga seotud, siis otse loomulikult on seal naiivne erapooletut käsitlust oodata
Kui on tegemist tuuningfirma poolt pakutava järele katsetatud ja peenhäälestatud tüüp-paketiga, siis on chip vägagi tegija ja sellisel juhul ei ole standalonel mingit eelist.
Pigem on siis eelis isegi chipitud tehase ECM-l, sest ühel tänapäeva auto tehaseajul on ikka vaks rohkem sisendeid ja seetõttu pakub ta õigesti häälestatuna paremat ökonoomsust ja driveability't
Kuskil üksikeksemplarina ehitatud autol on muidugi chip mõttetu.
Chipiga tüüp-pakettidel on ka see "aga", et tuuningfirma annab garantii ja tänakõlbliku auto korral peab olema välistatud, et iga suvaline amatöör seal "segu tjuunima" pääseb.
Igatahes masstöö puhul pakub chipitud tehaseaju paremat hinna/kvaliteedi suhet kui standalone.
Postitatud: 12.11.2006 22:59
Postitas Kuuno
rookie kirjutas:
Igatahes masstöö puhul pakub chipitud tehaseaju paremat hinna/kvaliteedi suhet kui standalone.
aga paraku siin ei ole masstoodanguga eriti mingit pistmist

Postitatud: 12.11.2006 23:42
Postitas temp
kindlasti oleneb ka konkreetsest masinast... nissanil (sr20det) on päris head võimalused chippimiseks ja monitoorimiseks otse ajust.
Postitatud: 13.11.2006 0:16
Postitas Kuuno
vahe on gi selles et chip on 1 kindla riistvara seade jaoks ja ei võimalda pms muutmisi kuigi kui midagi suurt ei tee töötavad asjad edasi...
hobilisele ja ehitajale ei ole chipist kasu arvanma...
Postitatud: 13.11.2006 1:27
Postitas Raceboy
Seal oli ka öeldud selgelt: kes tahab autoga tegeleda, pole chipist mingit kasu.
Ja tänapäevaste all peetakse silmas viimase mõne aasta väljalaske ajusid, mitte 10-20a vanuseid iidseid jubinaid. Uutelgi pole nende sisendite jmga midagi väga priisata, oma vajaduste järgi neid kasutada/kohandada ikkagi ei saa.
Ja mis raha küsitakse chippide eest? Mõttetute eest vähe, aga IGA auto on erinev, ka sama "riistvaraga", sest isegi kulumisaste jm mõjutab mootori seadeid. See on väga tähtis just tõsiste autode puhul, kus ei saa paarikraadist süütenurga või seguühiku erinevust lubada.
Kas "päris hea võimalus" tähendab võimalust tõmmata binaarfail arvutisse ja siis "backward engineeringut" tehes muuta, uus fail kõrvetada ja katsetada? Või osta kallis emulaator või lasta seda tööd teha? Kõik taandub rahale ja võimalustele. Kel vähegi vajadust mõnikord seadeid ümber sättida, on chip täiesti mõttetu.
Postitatud: 13.11.2006 10:28
Postitas temp
Nissanile emu chipi asemele ja läppari taha, lisaks veel monitooring ajust kah läpparile järgi. Siis on võimalik juba reaalajas jägida, mis tulbast mis andmed parasjagu kasutuses on. Seega sellises variandis tuleb sama välju kui standalone. Kui asi seades ei ole enam läpparit vaja. Standalone seadistamine kaäbi ju samamoodi läppariga.
Emu ja monitooringu kaabel tuleb kõvasti odavam kui standalone

Postitatud: 13.11.2006 11:23
Postitas Raceboy
Kahjuks ei võimalda originaalaju eales funktsioone nagu boost control vms juhtida.
Huvitav, kui see nii hea on, miks siis kõik tõsisemad autod programmeeritava aju teed lähevad?
EDIT: paljusid standalone'e saab programmeerida ka ilma läptopita, lisaks on neil olemas on-board datalogging jm.
Postitatud: 13.11.2006 11:50
Postitas Silwer
Minu arusaamist mööda oleks asi sedasi:
1) "leti" chip - autole kus raud vastab 100% chipi tootja/kirjutaja poolt näidatule.
2) custom chip - tuunitud igapäevaliikurile kus rauas pole plaanis rohkem muudatusi teha.
3) standalone - hobiautole millega igapäevaselt ei liiguta ja kus raua konfiguratsiooniga pidevalt mängitakse.
Postitatud: 13.11.2006 12:10
Postitas Raceboy
Standalone on mul igapäevaautol ja hetkel ei saa absoluutselt millegi üle kurta. Isegi külmadega käivitub paugust ja käib täiesti hästi.
Kõik sõltub häälestusest.
Postitatud: 13.11.2006 12:18
Postitas Silwer
Jah saab sõita küll aga reeglina on igapäevaliikluseks originaal ajud lollikindlamad - seda eriti inimesele kes ise seadistamisega hakkama ei saa...
Postitatud: 13.11.2006 12:49
Postitas Mihkel
Silwer jõudiski ilusti selleni mis on nende variantide peamine vahe.
See kes oskab standalone-i seadistada võtab muidugi selle.
Samas need kes ise ei ehita ei pea seda tarvilikuks ja lihtsam/odavam on lasta chip teha teatud confi jaoks.
Originaal aju remappides on see eelis, et pead muutma ainult näiteks fuel/ignition map-i.
Standalone-il pead kõik asjad nullist tegema, see on palju töömahukam.
Postitatud: 13.11.2006 14:05
Postitas jk
Kui ise ei oska/ei taha seadistada, siis on parem see variant, mida sinu auto seadistaja oskab.
Postitatud: 13.11.2006 15:30
Postitas Samvel
Valik PEAKS sõltuma ainult tehnika kasutuseesmärgist.
Mis vahet kui ise seadistada ei oska, selleks on oma ala spetsialistid. Mis vahet kui süsteem on kallis, kui on vaja siis on vaja ja otseteed lihtsalt pole. Vastasel juhul peab muu ala valima.
Chiptuning on väga hea lahendus "tavaautodele" - kiire, odav, töökindel ja toimiv.
Muidugi alati ei pea lahendus/otsus puhtalt ratsionaalne olema. Võibolla on lihtsalt huvi "mängida" EMSga ja õppida tundma mootoritööd - seegi võib olla mõne inimese puhul eesmärk, ja täiesti arusaadav - so väga huvitav protsess.