1. leht 1-st

Turbo valik

Postitatud: 02.10.2006 19:53
Postitas Rait
probleem veidi turbo mapi lugemisel. Maximum boosti näite järgi jääb mulje, et sellest hetkest, kui turbo puhuma hakkab, püsib boost kogu aeg ühtlane. See pole nagu eriti reaalne.

Kood: Vali kõik

cfm under boost=NAcfm*boost 

Minul siis:

@1000rpm 30cfm*1.74=52.2
@4000rpm 120cfm*1.74=208.8
@7000rpm 210cfm*1.74=365.4

Boost (1.74) peaks ju muutuma...
Mille järgi ma kindlaks teen, milline on boost antud pööretel?

Alles tudeerin, nii et ärge kõvasti lööge

Postitatud: 03.10.2006 10:43
Postitas jk
Asi käib natuke teistpidi. Kui oled mootori hingamise (cfm mingil pöördel) välja arvutunud, siis vastavalt turborõhule mootor hingab rohkem. See millal turbo taha tuleb on kompressori mapi järgi võimatu arvutada.

Mootori hingamine vastavalt pööretele ja turborõhule
http://img455.imageshack.us/img455/8991 ... a181ai.gif

Postitatud: 03.10.2006 18:45
Postitas Rait
hmm... kas mina sain valesti aru, või ei saanud sina minu näitest aru... sest minul ongi need arvutused seal justnimelt sedasi tehtud, nagu sa seletasid. võtsin ilma turbota mootori hingamise ja korrutasin boost kordajaga (MB-s PR/Pressure Ratio) nii nagu raamatu näiteski. Aga segaseks jääb see, et PR ei saa ju reaalselt olla ühtlane kogu turbo pööretevahemikus? Või ongi nii, et kui turbo taha tuleb, siis hakkab puhuma, wg paneb etteantud maal piirangu peale ning edasi püsibki kogu aeg sellel piiril boost?

Segane jutt, aga tahaks asja ilusasti selgeks saada.

Postitatud: 04.10.2006 16:10
Postitas Rait
ise küsin, ise vastan.

Turbo valimisel märgitakse kompressor mapile 3 punkti.

1. PR=1;AF 20% max cfm
2. PR=(sinuPR); 50% max cfm
3. PR=(sinuPR); 100% max cfm


ja läbi nende kolme punkti joonistatakse vajamineva AF joon siis.



tänan tähelepanu eest