1. leht 1-st

mootori pöörded käiguvahetusel jäävad üles

Postitatud: 29.09.2006 21:48
Postitas wa666ou
pealkirja ei osanud paremini kirjutada...

igatahes, selline lugu, et vahel jätab mootor pöördeid üles. Olen seda märganud seoses külma mootoriga, aga viimasel ajal ka soojaga.
ainult esimese ja teise käiguga.
ntx kui kiirendada ja gaasipedaal lahti lasta, jäävad hetkeks pöörded üles (tavaliselt 3000-3500 juures) ja vahel ka pisut tõusevad...

on siin mingi seos siduriga?

Re: mootori pöörded käiguvahetusel jäävad üles

Postitatud: 29.09.2006 22:33
Postitas henri
wa666ou kirjutas:pealkirja ei osanud paremini kirjutada...

igatahes, selline lugu, et vahel jätab mootor pöördeid üles. Olen seda märganud seoses külma mootoriga, aga viimasel ajal ka soojaga.
ainult esimese ja teise käiguga.
ntx kui kiirendada ja gaasipedaal lahti lasta, jäävad hetkeks pöörded üles (tavaliselt 3000-3500 juures) ja vahel ka pisut tõusevad...

on siin mingi seos siduriga?
See uute autode häda, pidavat käigukasti säästma ja sõitu sujuvamaks tegema, vähemalt nii põhjendavad seda tootjad.

Postitatud: 29.09.2006 22:42
Postitas wa666ou
et ma ei saaks kiiret käiguvahetust harjutada?

aga näiteks, kui kiiresti peavad pöörded alla langema, kui tühikäigul piirajani (või 5000+) lasta?
olen ise mõelnud, et äkki peaksid kiiremini langema...

Postitatud: 29.09.2006 23:39
Postitas Kuuno
kas kiirele käiguvahetusele mitte kõrged pöörded kasuks ei tule? Vaheta kasvõi gaas põhjas käiku :P

Postitatud: 29.09.2006 23:47
Postitas wa666ou
jepp, põhjagaasiga peaks ta kõige väledam olema.

aga millest selline nähtus võiks olla tingitud?
järsku ei jõua boost vms piisavalt kiiresti kaduda, kui gaasipedaal lahti lasta?

Postitatud: 29.09.2006 23:53
Postitas henri
wa666ou kirjutas: olen ise mõelnud, et äkki peaksid kiiremini langema...
Mnjah, tean omast kogemusest, ökopillidega sõites (lõppastme koolitusel -03 1.6l corolla) et pöörded on väga visad kukkuma.

Mingi ala sekund või tiba rohkem peaksid pöörded üleval olema. Kas see nähtus on kogu aeg olemas olnud, või tekkis alles hiljuti? Tean et fordi omanikud usas on selle üle korduvalt nurisenud. Ilma tõsisema ehituseta sellest jagu ei saa, küll aga annab tiba parandada ja seda kergema hooratta abil.

Artikkel ka lugemiseks, kahjuks focus ZX3 kohta aga sama probleem http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... x3_part_2/

Postitatud: 29.09.2006 23:54
Postitas henri
wa666ou kirjutas:jepp, põhjagaasiga peaks ta kõige väledam olema.

aga millest selline nähtus võiks olla tingitud?
järsku ei jõua boost vms piisavalt kiiresti kaduda, kui gaasipedaal lahti lasta?
Idle air control on vastavalt seadistatud, et laseb lisa õhku kui gaasi lahti lased.

Postitatud: 30.09.2006 18:03
Postitas 525
Idle air control on vastavalt seadistatud, et laseb lisa õhku kui gaasi lahti lased.[/quote]

See Idle air control võib ka must olla ja ei liigu enam nii hästi kui peab. Endal olen selle ärapuhastanud, ja mõjus, sest mul ei tahtnud pöörded enam korralikult alla minna.

Postitatud: 01.10.2006 9:29
Postitas wa666ou
huvitav, kust ma selle kontrolleri leida võin?

Postitatud: 01.10.2006 17:25
Postitas henri
wa666ou kirjutas:huvitav, kust ma selle kontrolleri leida võin?
sisselaske kollektori küljest

tihtilugu on nad päris hästi ära peidetud (vähemalt sr20 mootoritel)

Postitatud: 01.10.2006 19:41
Postitas wa666ou
uurin homme valges seda asja