Probleem õliste küünaldega....mõistus otsas.
Postitatud: 19.03.2016 12:31
Lugu väga kummaline. Loodan, saada siit mõne hea mõtte, et mitte niisama autot lahti võtta.
Turbotasin üht vana m20b27 mootorit. Turbosid 2tk (kolme esimese silindri kohta 1 ja kolme tagumise kohta teine) Summuti turbodest tagaotsani eraldi. Õhuvõtt eraldi ja ühineb filtris. Kolded eraldi 3 ja 3. Sisselase ühineb turbode juures juba enne IC. Turbodega see auto veel sõitnud pole...vabalthingavana käis paar aastat tagasi ja peale seda vahetati profülaktilises mõttes plokikaanetihend....kuna selle käigus sattus mootorisse suur kogus mustust polnud esmakäivitustel õlisurvet (Ärge küsiga kust mustus sinna sai, mina ei remontinud) kuid karteris oli seda ikka peoga ja õlipumba reduktsiooniklapp oli kinni jäänud liivaterade tõttu....seetõttu sai ka saaled vahetatud kuna olid veidi vase värvi.
PROBLEEM:
Käivitasin auto...märkasin et kuidagi laisk bemmi R6 kohta....panin selle esialgu seade puudumise alla sest olen autot häälestanud vaid pool tundi. kuna segu oli safe, süüde oli safe ja nullpunkt paigas proovisin vaadata mis boosti all teeb aga mida pole on boost...suure vaevaga venitab selle enne piirajat 0,2ni ka jõuga suletud wastegatedega. Vaakumist välja tuleb enne 2k RPM ja turbod on suuruselt sobivad. Rõhulekkeid pole.
Mingi moment avastasin, et 1 DP tihendi vahelt lekib õli. Arvasin, et turbo vigane sest ühel oli veidi suurem lõtk kui teisel. Võtsin imipooled lahti...puhas kuiv. Kohapeal paarutades imeb tagumine turbo korralikult, esimene vähem. Gaasi maha lastes surgeb rõhk läbi esimese turbo imipoole välja.
Avastus : esimese turbo summuti on PALJU jahedam ja esimest turbot toitva 3 silindrit on õlised....(Küünlad tilguvad) ...kohapeal käies on hääle järgi kõik 6 silindrit taga, säde on ka kõigil. Kõige imelikum see, et mootor käib ühtlaselt ka madalal pöördel, ei raputa peal ülemõistuse palju ja IDLEB kuni 400 RPM Lihtsalt on uimane.
Prooviks siis kokku võtta:
Kui turbo on vigane oleks väljalaskesse lekkimine seletatav. Kuid kuidas 3 küünalt õlised ja teised 3 puhtad on? Kui lekiks sisselaske poole oleks ju kõik 6 õlised sest sisselase on ühine.... Kui 1 summuti on jahe siis kuidas ta justkui kuue silindriga käib? :D
Turbotasin üht vana m20b27 mootorit. Turbosid 2tk (kolme esimese silindri kohta 1 ja kolme tagumise kohta teine) Summuti turbodest tagaotsani eraldi. Õhuvõtt eraldi ja ühineb filtris. Kolded eraldi 3 ja 3. Sisselase ühineb turbode juures juba enne IC. Turbodega see auto veel sõitnud pole...vabalthingavana käis paar aastat tagasi ja peale seda vahetati profülaktilises mõttes plokikaanetihend....kuna selle käigus sattus mootorisse suur kogus mustust polnud esmakäivitustel õlisurvet (Ärge küsiga kust mustus sinna sai, mina ei remontinud) kuid karteris oli seda ikka peoga ja õlipumba reduktsiooniklapp oli kinni jäänud liivaterade tõttu....seetõttu sai ka saaled vahetatud kuna olid veidi vase värvi.
PROBLEEM:
Käivitasin auto...märkasin et kuidagi laisk bemmi R6 kohta....panin selle esialgu seade puudumise alla sest olen autot häälestanud vaid pool tundi. kuna segu oli safe, süüde oli safe ja nullpunkt paigas proovisin vaadata mis boosti all teeb aga mida pole on boost...suure vaevaga venitab selle enne piirajat 0,2ni ka jõuga suletud wastegatedega. Vaakumist välja tuleb enne 2k RPM ja turbod on suuruselt sobivad. Rõhulekkeid pole.
Mingi moment avastasin, et 1 DP tihendi vahelt lekib õli. Arvasin, et turbo vigane sest ühel oli veidi suurem lõtk kui teisel. Võtsin imipooled lahti...puhas kuiv. Kohapeal paarutades imeb tagumine turbo korralikult, esimene vähem. Gaasi maha lastes surgeb rõhk läbi esimese turbo imipoole välja.
Avastus : esimese turbo summuti on PALJU jahedam ja esimest turbot toitva 3 silindrit on õlised....(Küünlad tilguvad) ...kohapeal käies on hääle järgi kõik 6 silindrit taga, säde on ka kõigil. Kõige imelikum see, et mootor käib ühtlaselt ka madalal pöördel, ei raputa peal ülemõistuse palju ja IDLEB kuni 400 RPM Lihtsalt on uimane.
Prooviks siis kokku võtta:
Kui turbo on vigane oleks väljalaskesse lekkimine seletatav. Kuid kuidas 3 küünalt õlised ja teised 3 puhtad on? Kui lekiks sisselaske poole oleks ju kõik 6 õlised sest sisselase on ühine.... Kui 1 summuti on jahe siis kuidas ta justkui kuue silindriga käib? :D