1. leht 1-st

Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 09.02.2015 19:58
Postitas Razer
Nii vb kellegil mingi idee :)
Sai siis pandud e36 m50 vanosega plokikaan 6mm säärega klapp ja õige klapisääretihend ( elring )
Vana nukk oli siis 240/220 ja 9.8 tõus uus nukk 260/252 10mm tõusuga .
Kõik ilusti kokku ja pill käima.
Esimesel korral soojaks saades hakkas julmalt tagant sinist tulema.
võsin sisselaske kolle maha kõik kaane pordid paksult õlised. Kusjuures kõik 6 samasugused .
Millest selline probleem ?

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 09.02.2015 20:33
Postitas mitsu_manic
Kas sisselase on kuiv?
Kas väljalase on kuiv? On juhtunud, et õlirõngad on kinni või vales mõõdus (infoks, kui tegid alumisepoolega midagi) Samuti jahutusvedelik jätab rõngad kinni. Kui mootor kasvõi kuu aega niisama seisnud ilma kaaneta.

Juhtpuks on sellel mootoril ilma kläpisääre lukustita, ehk siis sile. Mõne tihendi tootjaga on juhtunud, et tolerants ei ole piisav, ning viskab sääreka maha.
Samas ei saa välistada hetkel kehva paigaldust või et klapi sisse panekul lõhkus klapipoolkuu lukusti osaga sääreka ära.
Kui muud variandid välistatud (et rõngastes asi pole, ning ainult sisselaske pordid õlised, siis vahetaks esialgu uuesti säärekaid.
Paneks teise tootja omad. Ajusa ntx (siiani pole kordagi alt vedanud)
Näiteks Elringi koodiga 403.730 (peaks olema sinu sääreka kood) Annab Ajusa 2 erinevat varianti. Samamoodi ka Corteco. Kõik on 6mm klapisäärele.

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 09.02.2015 21:07
Postitas Razer
mitsu_manic kirjutas:Kas sisselase on kuiv?
Kas väljalase on kuiv? On juhtunud, et õlirõngad on kinni või vales mõõdus (infoks, kui tegid alumisepoolega midagi) Samuti jahutusvedelik jätab rõngad kinni. Kui mootor kasvõi kuu aega niisama seisnud ilma kaaneta.

Juhtpuks on sellel mootoril ilma kläpisääre lukustita, ehk siis sile. Mõne tihendi tootjaga on juhtunud, et tolerants ei ole piisav, ning viskab sääreka maha.
Samas ei saa välistada hetkel kehva paigaldust või et klapi sisse panekul lõhkus klapipoolkuu lukusti osaga sääreka ära.
Kui muud variandid välistatud (et rõngastes asi pole, ning ainult sisselaske pordid õlised, siis vahetaks esialgu uuesti säärekaid.
Paneks teise tootja omad. Ajusa ntx (siiani pole kordagi alt vedanud)
Näiteks Elringi koodiga 403.730 (peaks olema sinu sääreka kood) Annab Ajusa 2 erinevat varianti. Samamoodi ka Corteco. Kõik on 6mm klapisäärele.
Nii kusjuures kõik läks uus kolvirõngad ( goetze) .
Väljlase tundub samasugune kuna võtsin esimese silindri sääred maha ja ka väljalaske klapp kleepus õliga kaanekülge.
Ostsin ka uued sääretihendid kood jah seesama mis mainisid kuid esimesed nurmbrid erinevad ja sai vana säärekas maha võetud ja supleriga mõõtes on erinevused sees. vana säärekaga klappi ülesse alla liigutades õli nagu ei tahtnud kaasa võtta uue säärekaga aga tegi ilusti puhtaks.
Kas tõesti on võimalik et sitt partii ?
Aga kas sisselaske klapipeale saaks kuidagi niisuures koguses õli alumise poolepärast ?
Kui keegi oskaks seletada kuidas siis võiks isegi nõustuda :)
Karteris survet pole.
Tundub nagui oleks se 6.5mm säärele paras :D ( vana klapisääretihend siis )
Sisselaske torustik jah kuiv kuid kollet seest ei näe ju väga.
Kui kolle maha võtsin siis olid isegi kolle jakaane vahel tihendid päris palju õlised.

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 10.02.2015 20:08
Postitas mitsu_manic
Ehh, Goetze rõngastega ka endal 2x probleeme olnud. Nende õlirõngas on kuidagi raskesti paigaldatav, võrreldes teiste tootjatega. Kuid võis olla just selle mootori eripära (kolvirõngapesa mõõt).
Kui uus säärekas tõmbas klapisääre õlist puhtaks, siis see ta ülesanne ongi, ning see peaks korras ikka olema.
Alumise poole Goetze rõngaste pärast on mul põletanud 5 km peale 0.5l õli. Sinine suits oli päris korralik taga.

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 10.02.2015 20:37
Postitas Razer
Nii sai täna klapisääred vahetatud.
Ikka sama jama. Külmalt asi täise 5+ aga soojalt on asi täitsa jama :D :D
Kusjuures plokk seisis jah kuu kaks ilma kaaneta autopeal.
Tundub et on rõngad kinni jäänud krt :D
Eitea vaatan, lahti veel ei kisu. leotan roostesurmaga veits ja ajan paarkorda soojaks ,vb saab veel asja :)
On mingit ideed kuidas võiks seda teostada ?
olen samu rõngaid juba mitmeid kordi pannud ja pole probleemi olnud :)
Aga tänud :)

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 12.02.2015 21:23
Postitas Razer
Nonii.
Viga siis leitud.
Olidki vales mõõdus rõngad tulnud kahjuks :)

Re: Probleem klapisääretihendiga

Postitatud: 15.02.2015 13:08
Postitas erikred
Või siis tellitud valed.
Oli siin foorumis mingi aeg tagasi teema kus tuli välja et nendel mootoritel on kaks erinevat varianti kolbi.
Vaata et siis teine kord õiged tulevad.

terv
erich