1. leht 1-st

Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 12.01.2015 16:58
Postitas rasto
Tere Turbofoorumlased!

Käsil siis esimene taskukohane turbo projekt, hetkel veel ideefaasis ja löön numbreid kokku, aga suve alguseks saan asja valmis ja toimetama. Siinkohal palun teie mõtteavaldusi :)

Jutuks on Opel Astra F Cabrio C20NE. Kere sai korda tehtud aasta tagasi (v.a. tulemüüris roosteaugud, mille likvideerin ära see aasta), aga kõik muu käis liivapritsist läbi ja vahetasin originaal 1.6 moto 2.0 vastu.
Turbotamise kilovatieesmärk on 150-160kW juures ja sinna selle jätakski, et ei plaani tulevikus suuremaid numbreid taga ajama hakata. Vähemalt mitte selle mootori ja pooleveoga.

Step 1. Võtan lähiajal selle 85kW 8 klapilise 2.0 mootori laiali, puhastan ära, uued tihendid-rõngad ja muud jutud mis seal võib veel mäda olla. Hetkel vabalthingavala toimetab täitsa normaalselt ja suurt viga nagu pole miskit. Plaanin jätta originaalsisu.

Step 2. Tuleb valida turbo. Milline on kõige mõttekam võtta, mida järelturul liigub taskukohase hinnaga? Originaalkollega ei saa midagi teha, sellepärast peaks turbo sobima uue väljalaske kollektoriga, kuna vaheflants mootor-kollektor tuleb teha niikuinii. Päris nullist uut kollet teha lasta ei soovi.

Step 3. Intercooler. Kui suur see peaks olema? Peab muidugi arvestama ka sellega, et see ära mahuks. Õnneks esistanget modida on lihtne. Õlijahutusradikat vast vaja pole?

Step 4. Pihustid ja kütusepump. On palju juttu olnud Saabi pihustitest, mis veel võiks hinnaklassilt pigem keskmisest allapoole jääda ja sobida mulle sinna vahele? Mis näitajatega pump peaks olema?

Step 5. Aju. Ehk on kõige mõttekam osta MegaSquirt?

Step 6. Wideband lambda tuleks kindlasti külge installida, et saaks aru mis toimub.

Step 7. Blow-off. Selle valimine peaks toimuma siis selle järgi et palju umbkaudselt turbo rõhku on? Et seal vedrud ei jääks nõrgaks ega tugevaks. Mille järgi veel võiks eelistada mingit BOV´i - hääle?

Niisiis, sinna juurde veel igasugu voolikud ja torud ja ühendused. Ja veel, kuidas peaks toimima õhu lugemine - sinna on ka kindlasti vaja mingisugust andurit...

VÕI,

teine variant on võtta C20LET originaal aju, turbo koos kollega, sinna juurde pihustid ja suurem pump, lambda, blow-off. Olen ma õigesti aru saanud, et C20LET´il on Bypass Blow-offi asemel? On üldse mõistlik blowoff sinna vahele pista kui bypass lahti ühendada?

:bb

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 12.01.2015 17:26
Postitas ahto10
Sama raha või odavam isegi on kohe osta c20let.

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 12.01.2015 18:24
Postitas rasto
Aga kas stock C20LET istub mulle sinna Astra aiste vahele koos käigukasti ja pooltelgedega? Selle komplektse mootori saadavust vast väga pole kuskilt..

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 12.01.2015 19:38
Postitas rasto
Ehk on mõistlik üldse kuskilt Saabi 2.0T sinna vahele siis pista? On räägitud, et peaks paremini vastupidama.

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 13.01.2015 1:56
Postitas ahto10
c20let läheb olemasoleva kasti otsa, sammuti saabi oma.

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 13.01.2015 14:18
Postitas jeff01
Foormites Uhti nime all figureerinud põlvamaa härra on seda mootorit audi K26 turboga üle laadinud ajal mil widebandi ja progeajusid nii laialt ei tuntud.
Multimeeter narrowbandi otsas + küünlad näitasid segu
Kui ei eksi siis isetehtud reguleeritav kütterõhu regulaator oli "seadistamiseks"
kolvid olid treitud üleni klapipesa sügavuseks.
kaanetihendiks oli turbocali ehk siis LET? tihend mis autoringis 500EEK maksis ja kallis tundus :D
Päris alguses polnud ka wastegatei ja blowoff lasi lihtsalt üleliigse välja sellest toimus ka turborõhu reguleerimine....blowoff oli muidugi ise tehtud :-D
Lõpus seisis vist koguni 1,6 BARiga koos kuid selleni jõudmiseks läks vist 1-2 mootorit :)

Ajad olid teised :)

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 13.01.2015 14:43
Postitas rasto
Selles suhtes on positiivne, et võimaluste ja tehnika puudumisel tuli ka oma ajusi ragistada. Sai asjadest aru vähemalt miks mingi asi mida teeb. Ehk on tänapäeva tehnikaga sama lugu, et kui kunagi 30a pärast liiguvad enamjaolt elektri- või vesinikautod, et siis saab ka mõelda, et vot käisime panime ise turbosi autodele vahele :D

Aga teemast ka, kas SAABI 2.0T 110kW on põhimõtteliselt sama asi ja istub samamoodi vahele nagu 136kW?

Re: Astra Cabrio 2.0 85kW turbotamine, C20NE

Postitatud: 14.01.2015 22:50
Postitas KaroK
Eelmisel aastal ikka oli paar c20let kuulutust

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... let#p95781" onclick="window.open(this.href);return false;

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... let#p95496" onclick="window.open(this.href);return false;

Võid ju igaks juhuks helistada.

Muidu:
pihustid - kui joppab saad tasuta.
Bensiinipump - 100.-
Turbo - 100...200 Audimeestel peaks neid ikka üle olema - 2 kuni 2,5 liitirise bensiinimootori oma peaks olema
Juhtarvuti - VEMS 400.- kasutatud, 600.- tutikas - kui Megasquirdi ostad läheb lambda kontroller kohe 130 juurde
Lambda andur - 75.-
Juhtmestik - 200.-
Seadistamine - 300.-
turbokollektor - korralik 400...600.-
cooler ja torud - min. 200.-
jne...

Igaljuhul 2000+ Eur, kui suure osa ise teed

Terv