1. leht 1-st
WRC tehnika
Postitatud: 04.02.2005 11:53
Postitas jk
Keegi võiks lahti seletada, mis WRC autode mootoritege tehtud on, et võimsus on kusagil ~300hp, aga pöördemoment on ~600Nm (tavaliselt võiks sellise võimsuse juures pöördemoment kusagil 400Nm olla)
Re: WRC autode p
Postitatud: 04.02.2005 18:15
Postitas leg200
Subaru WRC mootorist natuke juttu:
http://64.119.173.9/forums/showthread.php?t=69783
Edit:
paar pilti lisaks:
pilt1
pilt2
Postitatud: 04.02.2005 18:15
Postitas riceboy
Käimari ülekanded ja peaülekanne tavaliselt nii 4.3+
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet
Näiteks peaülekanne 3.6 ja 4.3 (erinevus 19% ehk 19% rohkem pöördemomenti ratastel)
Nii 100NM saab vabalt lühikse pea-ülekandega juurde (võrreldes 300hj 400nm tänava masinaga millel üldjuhul stock ülekanded)
Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida
Postitatud: 04.02.2005 18:26
Postitas leg200
riceboy kirjutas:
Käimari ülekanded ja peaülekanne tavaliselt nii 4.3+
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet
Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida
standard Subaru tubo mootor samadega ülekannetega ikkagi päris nii ei liiguks...
Postitatud: 04.02.2005 18:48
Postitas devilc
Janno, lühidalt on neil piiratud turbosse mineva õhukanali läbimõõt, mis sisuliselt piirab ära tippvõimsuse, mis praeguse aja WRC masinatel on 370+ hj, aga ei sega neil madalamatel pööretel suure boosti abil hirmsat pöördemomenti arendamast (suurematel pööretel boost langeb, kuna 34 mm piirajaplaadist ei mahu lihtsalt piisavalt õhku läbi). Pikemalt võid lugeda siit threadist (skrolli natuke alla, ollo postituseni ja sealt edasi).
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7719&spid=76904
Riceboy, mõtle ka ikka enne natuke, kui kirjutad.

Peaülekanne ei mõjuta
mootori pöördemomenti, millest jk rääkis, kohe kuidagi. Ja WRC mootorid on tänava-STI mootoritest ikka üksjagu erinevad.
Postitatud: 04.02.2005 20:38
Postitas riceboy
Njah my bad, ei lugend piisavalt tähelepanelikult. Kuna ma ei mõista kuidas ja miks lahutada mootori võimsust ja väänet sellest mis laheb üle ratta peale. Ratta võimsus/vääne üldjuhul liigutab autot
Kas keegi on dynonud 600nm wrc-l ja seda siis MOOTORI dynol? Või ratta? Mis siis WRC mootoris nii erilist peaks olema? Minu arust on hulga erilisem 600hj 700nm Le mansi mootor mis peab 24 tundi põrgut vastu
1. võimalik et tegelt neil siiski pole 300hj vaid rohkem. Reaalsuses võimatu täpselt kontrollida autode reaalset võimsust igal hetkel jne
2. väände number on täiesti lambist pandud
3. kõrge surveaste, mingi eriti haige küttesegu jne on need piiratud/kontrollitud?
leg200 ja devil: kes rääkis standard subarust? pidasin silmas sama lahjasi kui WRC-s sõidavad ikka. Sellistele annavad ülekanded rohkem väänet rattale küll võrreldes stock ülekandega sama võimsa masinaga. Ja teistmoodi liiguvad ka wrc autod tänu tihendile istme ja rooli vahel
Kui võimsaid Subarusi tahate näha ja nende modifikatsioone siis vaadake siia...
http://www.junauto.co.jp/democar/gc8/index.html?en
http://www.junauto.co.jp/democar/gdb-le ... ex.html?en
Postitatud: 05.02.2005 2:35
Postitas devilc
Loe seda teises postituses pandud linki, seal väga hästi kirjas, mis seal mootoris tegelikult toimub. 3 bari ülerõhku ja 300+ hj @ 3000 rpm...
Postitatud: 08.02.2005 11:13
Postitas Samvel
väga huvitav teema tegelikult. Samuti vägevad tekstid Subaru tehnikast, tnx leg200.
Tegelikuses on asi suht lihtne ja loogiline. Mootoril suur surveaste, mis üheskoos Anti-Lagiga ja spetsiifilste parameetritega turboga võimaldab suure boosti juba väga madala pöördega, mis omakorda väänab. Samas suurema pöördega, kus õhuvajadus kasvab järjest suuremaks ei jaksa pump läbi ussim... augu (restrictori) piisavalt õhku läbi mahutada, mistõttu vääne langeb kõvasti ja seega võimsus ei kasva. Justnimelt ei kasva nagu tänavaautodel tavaliselt, aga ka ei lange. Täpselt parameetrid sobitades on saavutatud ühtlane võimsus väga laial pöördevahemikul, oli see üle 300hp vahemikus 3000-7500rpm. Ehk siis tehnilised piirangud on kujundanud sellised ekstreemsed aparaadid.
Täiesti vastasseinast näiteks võiks ilmselt võtta F1 tehnika, kus vastupidi vääne pole teab mis kummaline number. Samas mootor suudab hoida väänet ka väga suurtel pööretel, mis tagab suht suured võimsused. Kuna antud võimsused on kasutusel väga kõrgel pöördel, siis hoitakse mootorit just sellel alal "kitsaste" ülekannetega.
Postitatud: 08.02.2005 11:34
Postitas Samvel
F1 mootorite väändemoment 250-290lb-ft (alla 400Nm) @ 14,500rpm

Postitatud: 11.02.2005 11:12
Postitas Samvel
pikema otsimise peale leidsin ka mõned WRC mootori pildid:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 84_2mg.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/02/focu ... engine.jpg
Pange muidu tähele kuidas WRC TV-ülekannete ajal teenindusalal näidatakse ainult rehve ja autosid kaugemalt

Postitatud: 11.02.2005 12:10
Postitas leg200
Subaru WRC (vist '02) mootor ja natuke lähemalt intercooler:
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 9;t=000288
WRC04:
http://www.swrt.com/cpimages/488511.jpg
Mitsu WRC05:
http://rally062004.free.fr/essaismitsu0 ... pera25.jpg
Lisasin millalgi paar pilti ka WRC mootori jutu juurde, vt ülevalt.
Postitatud: 26.02.2005 0:44
Postitas ford4wd
Postitatud: 19.05.2005 12:33
Postitas leg200
Subaru WRC05

Postitatud: 19.05.2005 17:58
Postitas henri