Peale nüüd pikemat plekitööd, mitte, et see nüüd oleks otsa saanud, mõtlesin vähe haaval ka mootoriga tegelema hakata ja seepärast ka siis see teema siin.
Auto nägi siis ostes välja selline:

Seisukord midagi suurepärast ei olnud ja seega polnud ka eriliselt kahju seda suuremat sorti projekti tarbeks toorikuks võtta.
Tänaseks päevaks näeb ta välja siis selline:

Keretööde kohta eriti midagi siia postitama ei hakka, aga keda huvitab, siis selle kohta leiab rohkem:
http://foorum.e30.ee/topic/4101-bmw-e30 ... 7-projekt/
ja
http://t-lab.planet.ee/badbayer/
Mootori koha pealt on peas tiirelnud igasuguseid ideid. Kõige pikemalt mõlkus mõttes V8, aga kuna selle ostu hind oleks jäänud suurusjärku 1500 eur, siis hakkas mul kripeldama autoga kaasas olnud 2,5e M20 mootor. Selle soetus väärtus on hetkel 0 EUR + siis remont. V8 puhul oleks see ikkagi olnud 1500+remont (no väga ei usu, et ilma ikka saaks), seega on hetkel mingi eelarve juba olemas

Kui nüüd keegi küsib, et miks mitte M50 või midagi uuemat, siis peidan ennast lihtsalt kogemuste taha. Praegu olen arvamusel, et üks kooliraha vähe vanema raua ehitamisel kulub veel ära ja kui ikka kõiki polte õieti kinni ei oska keerata, siis lendab iga mootor laiali, olgu see siis M50 või M60 või mis iganes.
Teiseks interneti avarustes neid m20 ehitajaid, kes ka 1000hp numbreid taga ajavad, seega on aretusruumi vist küll ja veel.
Ühesõnaga olengi hetkel põhimõtteliselt mingi nö "mootori retsepti" otsinguil

Esialgu plaanis kasutada niipalju originaal BMW osi, kui vähegi võimalik, aga seejuures ei karda puurimist, viilimist, treimist ja lihvimist. Kui kunagi nii saab elujõud tal sisse puhutud, eks siis aega hakata kallimate ja kangemate osade peale mõtlema.
Mootor siis peale aastat nurgas vedelemist:


Otsustasin siis kaane maha keerata ja esialgne seis ei tundunudki nii hull:

Esimene ost oli siis uus plokikaas:

Hetkel on see läbinud esmase pesu, kuid on veel siiski "põrsas kotis" staatuses

Esimesel võimalusel üritan siis nukkvõlli eemaldada ja kõigepealt keemilisel meetodil vaadata, et ega mõnda pragu kuskilt välja ei tule. Kui tundub nagu korras olema, siis peab kindluse mõttes tegema ka survestamise investeeringu.
Kuigi peale kaane maha võtmist tundus nagu, et ehk on alumine ots veel isegi viisakas seisus, siis päris nii see vist ikka ei ole.

Alguses võtsin ühe raamsaale lahti ja vaatasin, et pole hullu midagi, aga kuna hetk tundus aega rohkem olema, siis mõtlesin, et krutin siis juba kõik lahti ja tundub, et sain jaole mitte viimasel minutil vaid pigem sekundil.

Paari kepsu saaled kukkusid paku seest niisama välja

Ühe raamsaale vahelt oli kah vist mingi võõrkeha läbi käinud:

Ja üks kolbidest nägi siis välja selline

Täna pisut aga Guugeldasin ja tundub, et tegemist üldse m50 kolviga!?
Ühesõnaga on keegi seal juba midagi aretanud, aga ei saa veel kohe pihta, et mida on teha püütud.
Järgmisena tuleb ka väntvõll kätte saada ja üle mõõta, et ega midagi taga halba pole juhtunud.
Ühesõnaga, saaga võib alata :D
arx