1. leht 4-st

Milline turbo?

Postitatud: 05.06.2006 19:47
Postitas 525
Soov paigaldada siis turbo bmw m50b25. Surveastet (10,0:1) vähendamata seega rõhk võiks olla 0,4-0,5 bar. Turbo võiks taha tulla juba 1800-2000 rpm juures seega midagi väikest.
Aga milline et see samas kõrgematel pööretel ei takistaks? Või panna kaks tükki? Mõni diisli oma?
Peale mudeli võiks märkida ka mis autodel seda leidub äkki siis lihtsam otsida.
Oodatud kõik mõtted ja soovitusd.

Postitatud: 05.06.2006 19:51
Postitas Mihkel
Tasuta lõunaid ei ole olemas, seega pead millegi arvelt lõivu maksma.
10.0:1 ja 0.5bar boostiga ning stock ajuga on suhteliselt suur oht detonatsioonile.

Kui tahad et väga madalalt võtaks, siis hakkab lõpus ikka natuke juba takistama.

Postitatud: 05.06.2006 20:35
Postitas 525
Sellest saan aru et lõpuks ikka midagi takistab. Auto mõeldud igapäeva kasutuseks ja meeldib sõita suht madala pöördega. Ja see kui 5500-6500 peal enam 0,5 bar ei puhu pole ka hullu.
Ja eks ajuga tuleb ka miskit teha kas chip või midagi Megasquirti sarnast.
Eks praegu asi suht mõtte tasandil, et koguda võimalikult palju infot ja seega vähem puusse panna :)

Postitatud: 05.06.2006 20:40
Postitas Miq
kui kavatsed jäädagi poole baarise rõhu juurde. Siis on mõni piggi-pack(nt. E-manage) paras. Aga surveastet pead kindlasti alandama, eriti sellise odava-lihtsa projekti puhul.

Postitatud: 05.06.2006 21:06
Postitas 525
Miks surveastet pean kindlasti alandama?
Tegelt mingit piggi-pack mõtlesingi.
Turbo osas tundub endale kõige mõistlikum kaks mingi 1,8-2,0 diisli turbot, kuna väljalase on 3+3.

Postitatud: 06.06.2006 0:18
Postitas Miq
kahte turbot küll nii madalat käima ei saa. See teeks nii 1.25 liitrit per turbo, mina küll ühtegi nii väikese kubatuuriga turbomootorit ei tea(autol). Kui madalalt bmw enda diisel turbo pöörde saab?? Uuri, ehk saad bemmi enda turbodiisli kollektori(d), turbo ja ka downpipe'i panna. :roll: BMW'l oli midagi K24-K26 mõõtu, kui leiad mõne "paar numbrit" väiksema turbo kuuma poole siis ehk annab ümber lapata - saadki rõhuläve madalamale. KKK'd suht LEGO ju :)

ps! kahe turbo puhul saaks rääkida ainult sequential (järjestikusest) lahendusest. Nagu on olemas supral, Silweril oli üks varjant vist. Aga järjestikune-süsteem pole päris selline asi mida põlve otsas teha.

Postitatud: 07.06.2006 9:30
Postitas ranz
Miq kirjutas:See teeks nii 1.25 liitrit per turbo, mina küll ühtegi nii väikese kubatuuriga turbomootorit ei tea(autol).
Mitte päris nii vähe aga peaaegu: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=21 1,3L turbo :D
Aga surveastet pead kindlasti alandama, eriti sellise odava-lihtsa projekti puhul.
10 on suhteliselt madal juba ning minuarust kindlasti seda küll tegema ei pea, eriti kui jäädakse kindlaks sellele 0,5le barile ülerõhule.

Postitatud: 07.06.2006 11:09
Postitas Raiki
Miq kirjutas:Uuri, ehk saad bemmi enda turbodiisli kollektori(d), turbo ja ka downpipe'i panna. :roll:.
ära hakka vaeva nägema
tean juba et ei istu diisli kolle külge
küll kui viitsid ümber ehitada selle siis saab panna
ei mäleta täpselt enam aga kas ülemised või alumised augud kollel ei istu
ja minu arust oli ka veel see jama et kui diisli kolle panna siis pärast kui tahad küünlaid vahetada pidi kolle maha võtma

Postitatud: 07.06.2006 11:49
Postitas Mihkel
ranz kirjutas: 10 on suhteliselt madal juba ning minuarust kindlasti seda küll tegema ei pea, eriti kui jäädakse kindlaks sellele 0,5le barile ülerõhule.
Ei ole see 10 kuskilt otsast madal.
Turbokatel on tavaliselt surveaste 8.0 ja natuke peale.
Arvestada tuleb seda, et süüde on siiski stock ajul vabalthingava järgi pandud.
Asja leevendab see, kui panna väga korralik vahejahuti, mitte mingi X auto stock miniatuurne cooler.

Postitatud: 07.06.2006 13:29
Postitas temp
mina ei saa näitkes üldse aru mis mõtet on turbot peale aretada ja kogu seda vaeva näha kui sellest mingit kasu kokkuvõttes ei võeta???

Postitatud: 07.06.2006 14:26
Postitas Fos
temp kirjutas:mina ei saa näitkes üldse aru mis mõtet on turbot peale aretada ja kogu seda vaeva näha kui sellest mingit kasu kokkuvõttes ei võeta???


nõustun. peale käima saamist leiad paari nädala pärast, et vähe on :D

surveaste 10:1 on tõesti liig. 8,5:1 on juba turbo auto juures hea.
Variant on kolvid maha treida pealt, aga sellised kolvid ei kannata ikka rohkem boosti, kui originaalid.

Postitatud: 07.06.2006 14:31
Postitas Raceboy
Kolbide mahatreimise teel on päris häid tulemusi saadud, kuid selleks peavad kolvid juba tehasest sepistet olema. Nt MB 190 2.3 16v Cosworth on selline autu.

Postitatud: 07.06.2006 14:50
Postitas ranz
M-Tech kirjutas:
ranz kirjutas: 10 on suhteliselt madal juba ning minuarust kindlasti seda küll tegema ei pea, eriti kui jäädakse kindlaks sellele 0,5le barile ülerõhule.
Ei ole see 10 kuskilt otsast madal.
Turbokatel on tavaliselt surveaste 8.0 ja natuke peale.
Võrdelesin praegu enda auto omaga millel see siis tehase poolt 9,3 (audi S2) et se 0,7 enam küll miski suur vahe pole... ning S2l tehase poolt juba rõhk 0,8 ning praegu keeratud üldse 1,5 peale. Loomulikult jah kolvid asjad tugevamad jne...

Postitatud: 07.06.2006 15:26
Postitas Raceboy
Sa räägid audi neljaklapitehnikas pentroof-kaanest, mille puhul on see täiesti normaalne.
2v ja kehva põlemiskambrikujuga kaane puhul võid taolistest numbritest vaid unistada.

Postitatud: 07.06.2006 15:31
Postitas Kuuno
k'ik taandub tagasi kütuse ja jahutuse peale, mis ilmselt selles projektis ei ole maksumuse pärast nii aktuaalne?
wrc autodel on ju 10 kanti surveaste ;) aga jah siin ma räägin tipptehnikast

endal sõitsin 0.4-0,5 bariga ja surveaste oli kah 10 kanti...varsti saab teada palju kannatab maksimaalselt :D