1. leht 2-st

Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 22.12.2013 23:32
Postitas Ollu
Tere kõigile!

Täna täitus ühe väikese poisi unistus ja mu tee viis lõpuks turboni. Otsustsin ka selle pundiga siin liituda, et vähe teadmisi ammutada ja targemaks saada, kuna see turbomaailm on minu jaoks suht tume veel.

Ühesõnaga. Autoks on Volvo 240 aastast 1983. Eelmine talv sai tehtud keretööd ning juulis sai selga uus värv. Peale seda sain 5 kuud sõita ja nüüd läks auto talvekorterisse. Kindlad plaanid olid tehtud, mis talvejooksul tehtud peab saama ning üks neist plaanidest oli turbomootor.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt




Nagu mainitud sai, siis tänasest jõudsin ka turboni. Sai nimelt doonor toodud.
Pilt


Mootor on pärit siis selle pilli pealt. Originaal karpaka mis halli auto peal oli sain kaasa.
http://www.youtube.com/watch?v=yzzdbd6h ... e=g-crec-u" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt

Pilt

Koneks B230FT siis. 2.3L Turbokas. Tehasest 121 kW.

Juttude järgi on ehitatud tänavalt tulnud mootorist ühele papile, kes sõitis kunagi rallit. Sõitis 2-3 sõitu ära ja siis tervis ei lubanud ikka sõitu ja müüdi maha. Sellest ajast pmst niisama olnud.


Ja hetkeseis selline

Pilt
Pilt
Pilt


Pikemalt kirjutanud olen siin, kui kellelgi on huvi seni tehtud tegemiste vastu.
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.ph ... 20&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ollu

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 23.12.2013 1:58
Postitas Motary1
Väga laheda välimusega auto, jõudu tööle :)

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 23.12.2013 8:13
Postitas bmwre39
http://www.youtube.com/watch?v=-UlzeWu57Uw" onclick="window.open(this.href);return false; :)
igatahes edu selle huvitava projektiga

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 23.12.2013 20:35
Postitas RocketBunny
Kahjuks Bamse müüs auto ära, aga vast saab nüüd midagi sarnast ka siit eestist näha.
Kas auto on plaanis jätta ikka sama madalaks ja jäigaks ? Kui vahepeal olen seda linnas näinud siis ei tundunud ültse mugav, nüüd gaasi vajutades läheb asi ju veel hullemaks.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 23.12.2013 21:06
Postitas Dc85
Just, Eesti Bamse! :)
Kift välimus!

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 23.12.2013 21:45
Postitas Robinson
Ollu kirjutas:Tere kõigile!

Täna täitus ühe väikese poisi unistus ja mu tee viis lõpuks turboni. Otsustsin ka selle pundiga siin liituda, et vähe teadmisi ammutada ja targemaks saada, kuna see turbomaailm on minu jaoks suht tume veel.

Ühesõnaga. Autoks on Volvo 240 aastast 1983. Eelmine talv sai tehtud keretööd ning juulis sai selga uus värv. Peale seda sain 5 kuud sõita ja nüüd läks auto talvekorterisse. Kindlad plaanid olid tehtud, mis talvejooksul tehtud peab saama ning üks neist plaanidest oli turbomootor.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt




Nagu mainitud sai, siis tänasest jõudsin ka turboni. Sai nimelt doonor toodud.
Pilt


Mootor on pärit siis selle pilli pealt. Originaal karpaka mis halli auto peal oli sain kaasa.
http://www.youtube.com/watch?v=yzzdbd6h ... e=g-crec-u" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt

Pilt

Koneks B230FT siis. 2.3L Turbokas. Tehasest 121 kW.

Juttude järgi on ehitatud tänavalt tulnud mootorist ühele papile, kes sõitis kunagi rallit. Sõitis 2-3 sõitu ära ja siis tervis ei lubanud ikka sõitu ja müüdi maha. Sellest ajast pmst niisama olnud.


Ja hetkeseis selline

Pilt
Pilt
Pilt


Pikemalt kirjutanud olen siin, kui kellelgi on huvi seni tehtud tegemiste vastu.
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.ph ... 20&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ollu
Veidi kulutada Rootsi krooni ja panna vahele see:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_g ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 0:56
Postitas Ollu
Viimane on küll päris ahvatlev.

Jääb madalaks ja jääb jäigaks, kuid vedrustust on plaanis paremaks teha. Praegune lõigatud vedru asendub coiloveritega.

Tänaseks panin pillid kotti, kuid jõudsin nii kaugele.

Minu endine mootor B230FD
Pilt

Halliga kaasa tulnud B230K
Pilt

Ühtlasi huvitaks, et mis hall karp see on?
Pilt

Ja, et mis pistik selle lõdviku küljes on mis turbost õhulugejani läheb.
Pilt

Kas see lamba peabki nii lähedal turbole olema?
Pilt

Paar pilti turbost.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

B230FT juhtmemajandus
Pilt

B230FT maha tõstetud:)
Pilt
Pilt

B230K peale tõstetud, enamus asju ühendatud, kinnitatud. Homme peaks käima saama.
Pilt

Ollu

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 1:40
Postitas Maik
Lambda koht on õige,küll aga ma ei ole kindel selles tasuvus arvestuses,sest mootor ju vaid 120 kw? Kui lahja see eelmine siis oli,et sõidetud ei saanud ?

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 2:18
Postitas Ollu
Vana kone oli 85 kw. Sõidetud sai, aga projekti ja suveauto nagu ta on, siis tahtsin ka mootoriga midagi edevamat teha. Niipalju kui turbobricksist lugenud olen, siis annab sellest mootorist väga lihtsa vaevaga 150-160 kw välja puhuda, sest mootor ise on suht pommikindel ja kõva sisuga.

Tegelikult on see kolmas mootor selle auto peal, minu käest 2 aasta jooksul olles.
Esimene oli B23A, ehk karpakas, see turtsus ja jebis ja ajas hinge täis ja sai see välja vahetatud B230FD vastu, mis on siis täispritse 94 aasta 940 pealt. Kahe ajuga ja puha. Ja kuna peas mõlkus ikkagi turbomootor, siis sai nüüd see B230FT ära toodud.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 13:52
Postitas hents99
Kui sa pole veel teinud, siis konsulteeri Crank`i poistega. Nad omavad ilmselt kõige paremat infot ja kogemust Eestis, mis ja kuidas teha, et Volvost jõud kätte saada, ilmselt ka ainukestena.

Kui seadega puusse ei pane, siis sisuliselt iga korralik euromootor talub 100hp silindri kohta. Volvo kuulub kindlasti nende hulka.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 14:05
Postitas Ollu
Rainiga olen aegajalt ikka suhelnud jep. Mootor vahel ükskord on ja käib, siis ilmselt käin Crankist läbi ja ajan Rainiga vähe pikemalt juttu sel turbo teemal.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 17:48
Postitas Master003
Antud pistik ja toru õhuvõtu toru küljes on karterituulutusest tulevale voolikule ja selle pistikule.
Oled sa kindlaks teinud kas seal on 11 või 13mm kepsud?

Kui tahad selle kone kohta täpsemalt teada siis soovitan sul ühendust võtta hoopis Aleksandriga (Autovivast) Too mees teab selle kone häid ja halbu külgi ning kust saaks kõige mõistlikumate hindadega tuning osi et saada pungutuseta 200+kw sellest.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 24.12.2013 17:54
Postitas Ollu
Kepsude kohta praegu ei tea. Kuna pean jagaja võlli nagunii ära vahetama, et jagaja ette otsa tõsta, siis võtan karteri ka maha, saab selle kindlaks teha.

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 09.02.2014 17:42
Postitas Ollu
Kapotialune sai värvi selga:)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ollu

Re: Volvo 240 B230FT - Ollu

Postitatud: 02.03.2014 22:38
Postitas Ollu
Jagajavõll ära vahetatud. Osad tihendid ka ning plokk värvitud. Mudru uuesti külge kruvitud ja järgmine nv saab ehk vahele tõsta.
Pilt
Pilt
Pilt

Olari