Ülevaatuse vingunäitajate parandamine etanooliga
Postitatud: 05.11.2013 14:04
Probleem selline, et kunagi sai üks BMW M30 3.5 mootor liiga palju viilitud ja ülevaatusel keegi silma kinni ei pigista. Kurja peamine juur on 308/12.5 nukkvõll. Noor ja rumal nagu ikka tollal.
CO on nibin-nabin paigas (vähemalt regulaatorist bensiinisurvet alandades saab enamvähem paika), aga taolise tühikäigul lonkava mootori HC kipub olema seal 2000-3000 ppm kandis ja mida madalamale CO keerata, seda rohkem mootor lonkab ja seda kõrgemaks HC läheb. Aju on tehase oma, sealt midagi regullida ei saa. Süüdet regullida ka ei saa.
Konsulteerisin ka Erkki Engineeringu Erkkiga, kes tqhq-s sellest kirjutas, kuid tal endal polnud praktilist kogemust etanooli ja bensiini segamisel, kuid ütles, et soomlased teevad nii. Teooria ütleb, et 15-20% etanooli lisamisel bensiinile muutuvad heitgaasid puhtamaks. Ise ma veel proovinud pole.
On keegi proovinud, kas sellest trikist mingit reaalset kasu ka on. Parim, mida loota saab, on CO kuni 4,5% ning HC kuni 1000 ppm (kuigi valmistajatehase nõuded on rangemad - CO oli vist 1.5% ja HC 500 ppm).
On mõtet katsetama hakata- eelkõige oodatud etanooli kasutanute kogemused, "kuidas muidu saada" teame isegi.
Oodatud on ka muud kasulikud ja järeleproovitud näpunäited.
Ei raatsi hakata mootorit lammutama.
CO on nibin-nabin paigas (vähemalt regulaatorist bensiinisurvet alandades saab enamvähem paika), aga taolise tühikäigul lonkava mootori HC kipub olema seal 2000-3000 ppm kandis ja mida madalamale CO keerata, seda rohkem mootor lonkab ja seda kõrgemaks HC läheb. Aju on tehase oma, sealt midagi regullida ei saa. Süüdet regullida ka ei saa.
Konsulteerisin ka Erkki Engineeringu Erkkiga, kes tqhq-s sellest kirjutas, kuid tal endal polnud praktilist kogemust etanooli ja bensiini segamisel, kuid ütles, et soomlased teevad nii. Teooria ütleb, et 15-20% etanooli lisamisel bensiinile muutuvad heitgaasid puhtamaks. Ise ma veel proovinud pole.
On keegi proovinud, kas sellest trikist mingit reaalset kasu ka on. Parim, mida loota saab, on CO kuni 4,5% ning HC kuni 1000 ppm (kuigi valmistajatehase nõuded on rangemad - CO oli vist 1.5% ja HC 500 ppm).
On mõtet katsetama hakata- eelkõige oodatud etanooli kasutanute kogemused, "kuidas muidu saada" teame isegi.
Oodatud on ka muud kasulikud ja järeleproovitud näpunäited.
Ei raatsi hakata mootorit lammutama.