1. leht 2-st

BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 03.11.2013 0:16
Postitas Reimann
Tervitus foorumirahvale.
Kuna siin kasutaja olen juba tükk aega ja informatsiooni olen ka tohutul hulgal ammutanud just siit foorumist, siis usun, et on ka aeg lõpuks siia oma auto teemaga kolida.
Vana teema nähtav kõik E30 foorumis ja ei hakka seda kõike siia copyma:
http://foorum.e30.ee/topic/5508-bmw-320 ... o-reimann/" onclick="window.open(this.href);return false;

Panen esialgu hunniku pilte mida siiamaani tehtud ja juttu ka juurde, siis kuulan hea meelega näpunäiteid, kuna siiski tegemist esimese taolise projektiga.


Sai siis soetatud eelmise suve alguses endale 320 kere, koos dokumentidega, ilma katita variant ja lisadest olid olnud check panel, soendusega lukupesad, aknapesudüüsid ja muud midagi, aga suurt lisadehuvi mul polnudki.
Esialgu seisis ta mul pool aastat, kuniks sain kokku ühe mootoritest(mis olid mul olemas ammu ennem kere juba), milleks siis m10b18 ja mis saab olema ülelaetud, ei teagi miks, aga pidi just tulema see mootor, nagu kinnisidee või midagi.
Ülelaadimise mõte sai alguse kunagisest esimesest külastusest turboklubi foorumisse, mis nüüdseks igatpidi läbi on loetud ja lisaks on suureks abiks olnud Amazon.com oma E-raamatutega ja neid on seal palju, kahjuks küll vaid inglise keeles, kuid see ei ole takistuseks, kui keelt oskad. Ühesõnaga ennem alustamist sai mitu head aastat lihtsalt tundide viisi loetud erinevat kirjandust, nii raamatute näol, kui välismaa foorumeid ja nüüd jõudnud oma esimese projektimasinani.
Teemat ei hakanud suure hooga peale kere toomist tegema, kuna viimane aasta on olnud kiire ja juhtunud vähe, alles nüüd viimase paari kuuga olen saanud asjad nii kaugele kui nad praegu on. Teadagi ju neid teemasid, mis peale mõnda kuud lukustatakse, kuna isu otsas ja masin müüdud.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 03.11.2013 22:07
Postitas Reimann
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pildilisamist siia foorumisse peab veel harjutama :lol:
Hetkel on asi sealmaal, et mootor käib nagu peab. Varsti peaks saama segu ja egt kella, siis saab asja ka liikuma panna ja segu korralikult paika, kuid Ilmselt ennem kevadet proovisõitu ei tulegi kuna veermikus vaja palju veel ära teha.
Huvitav oli käivitamise puhul ka see, et absoluutselt kõik mis vajalik hakkas kohe esimese korraga tööle ja seda just aju kohapealt. Teiste teemade lugemise juures jäid silma need paljuesinevad errorid, nii pööretelugemine kui ka nõrk säde jne. Ja esialgu ootasingi miskit samasugust jamamist, kuid õnneks piisas baas seadete paika panemisest ja juba mootor käiski. Muidugi sai ka kõik tähtsamad detailid mis ajuga kokku puutuvad uued ostetud.
Pärast 1,5a ehitamist oli see päris heaks motivatsiooniallikaks.
Hetkel teeb muret siduri komplekteerimine ja mõtteid on palju peas, et mis varianti kasutada. Kuskilt kuulsin, et peaks istuma turbo saabi korv sellele hoorattale, kuid pole ise saanud ühtegi käes hoida. Kui sinna lisada labadega ketas, siis võiks ju asi kesta küll, kui mõistlikult pedaaliga ringi käia.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 04.11.2013 1:32
Postitas Trax
Mihklilt saad infot,ta kasutas midagi vist m30 osadest üldse.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 07.11.2013 17:04
Postitas Reimann
M30 varianti kaalusin ka, kuid ilmselt on see kulukam kui originaalist teha. Uus sre m30-ne korv oli umbkaudu 350 euri+ketas, aga peab uurima palju nm vahe tuleb, kui m30 oma tunduvalt rohkem hoiab, siis tuleb ilmselt seda teed minna. Iseenesest saab hiljem seda siis ka mujal kasutada, kui vajadust.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 07.11.2013 18:32
Postitas _siim_
Vaata korra sellist ka,on tunduvalt odavam ja kestab päris kaua ning palju jõudu.

http://www.ebay.com/itm/NASCAR-TILTON-O ... 10&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;


Foorumikasutaja hents99? oli vist kes nendega rohkem tegeleb ja ka hoorattaid valmistab.

Olen ise sellisega tänavatel ja ummikutes maadelnud,ega ta ummikusse just hästi ei sobi :D aga saab hakkama.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 07.11.2013 20:15
Postitas Kpt. Trumm
kolme kettaline sidur M10-le :badgrin: :badgrin:
Vaata siis juba HX55 poole ka. Muidu on kahju kohe sidurit raisku lasta.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 07.11.2013 21:02
Postitas Reimann
Kolmele kettale ei leia otstarvet tõesti. Labadega ketas ja korralik korv on siia originaal sisuga mootori otsa maa ja ilm. See M30 oma peaks päris korralikku jõudu kinni hoidma, vähemalt mihkli m10-ne teemas olevale arutlusele tuginedes.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 08.11.2013 11:52
Postitas hents99
Oleneb, mis on auto otstarve ja kus sa temaga sõitma hakkad. Tänaval ei juhtu tõesti midagi, sest seal ei saa ka koormust, rinkat külastades võiks ikkagi mõelda mitmekettalise peale, kui enivei vahetamiseks läheb.

Mitmekettalise siduri eesmärk on ka jaotada temperatuuri paremini, lisaks olemusele, et ta on võimeline suuremat väänet kinni pidama. Rallit sõidetakse näiteks ka vähemalt 2-kettalise siduriga. Mootoriteks tihtipeale ka vabalthingavad ja Nm`i vähe.

Ma isiklikult küll turbomootorile valiks vähemalt 2-kettalise siduri, mine tea, kunas vajadus lisajõule tekib.
Hinnavahet vist ei tulegi, kui korralik 1-kettaline vs 2/3-kettaline. Tihtipeale tehakse ka hooratast kergemaks - lihtsam juba kohe CNC`s teha tutikas hooratas, mis on vastavalt vajadusele disainitud.
Ehkki BMW`le on neid variante palju valmiskujul saada. ´

Maitse asi, ütleks, suuresti ka viitsimise asi. Mina sõidan ka 2.3-liitrise mootoriga, millel on 3-kettaline Alcon ja custom kergem hooratas. Keerulisem oleks olnud originaalhoorattale aretada mingit suuremat korvi vms. Hinnavahet vast poleks tulnud.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 08.11.2013 21:00
Postitas Reimann
Selle koha pealt olen nõus, aga hetkel jääb see mootor originaal sisuga ja seetõttu ei näe vajadust mitmekettalise järele. Ilmselt ei tule ka rinkakülastusi, seega esialgu on labadega kettast ja kangemast korvist piisavalt. Lihtsalt ei tahaks hetkel investeerida kallisse sidurisse, mida hiljem mujale ringi tõsta ei saa, kuna ei ole kindel selle mootori pädevuses minu jõuvajadusi rahuldada.
Kuigi iseenesest on mind huvitanud mõte sellele plokile 16V kaas paigaldada, sisu vahetada ja tasakaalustada, ning seejärel pööret tõsta. Ühte sama kompotiga 600hp mootorit olen sõitmas näinud ja ringrajaks oli see nagu unistus.
Katsuks esialgu kevadel seadistuse ära teha ja sõita mõnda aega, siis jälle motivatsioon kasvaks, ning ehk läheb see mootor edasiehitamisele, siis paras aeg ka kangema siduri poole vaadata.
Varuvariandina on mul muidugi üks m20b25 garaazis vedelemas, kui m10 kuidagi kohe ei rahulda. Enamus asju olen püüdnud ka varuga teha, niiet mootorivahetusel oleks vajalik vaid juhtmestik, kollektor ja uus turbo, ning olekski veidi rohkem jõudu nagu maast leitud. Aga siiski hetkel mind paelub väga mõte 2x võimsamast ja väga kergest m10-nest E30-ne ninas ja usun, et see ei ole küll kõige võimsam masin, kuid siiski kindlasti FUN! ja mis muud selle ehitamise eesmärk on. MInujaoks vähemalt igati etem kui kuskil õlut libistada. :bb

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 11.11.2013 9:41
Postitas _siim_
P6hjanaabrite juures oli myygis m6nda aega tagasi vabalthingav m10b20 millel 260hp

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 11.11.2013 16:55
Postitas Reimann
M10B20 läbipuurituna annaks juba 2.3L kubatuuri või isegi rohkem, seega jõud väga imestama ei panegi, aga turbokal ei tahaks silindri seina väga õhukeseks ajada. Saaks muidu selle 1.8 ka 2.1L peale puurida.
Mujal maailmas muidu puuritakse turbo m10-neid üldjuhul läbi, aga ilmsel ei jääks see õhuke sein kaua kestma.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 11.11.2013 19:10
Postitas jeff01
~125 heppa liitri kohta on üsna korralik NA juba 2klapi tehnikas muuseumieksponaatide kohta. Tundub, et sealkandis on ka kusagil selliste mootorite piir sest 122-128hp/L autosid tean neti põhjal vähemalt viite kuut lähemalt kuid 130+ pille vist enam naljalt ei leia ilma 4/5 klapi ja kaasaegsete otsepritse ja muude abimeesteta (Pole muidugi otsinud)

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 11.11.2013 21:04
Postitas Reimann
Korralik tulemus igatahes, kuid kaldun arvama, et mootor seal tehnika poolest enam väga originaalile ei vasta, pole muidugi näinud seda varianti. Klappe on sellele mootorile mitu mm suuremaid saada, lisaks kui veel teha portimine+ITB-d, ning pööret tõsta, loomulikult kubatuuri tõstmine siis peaks ka vabalthingavana juba 130+ hp/L piiri saama ületatud. Kui muidugi pööre jätta mõne tuhande võrra tõstmata, siis jääb ilmselt hätta.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 14.11.2013 12:58
Postitas Raceboy
jeff01 kirjutas:~125 heppa liitri kohta on üsna korralik NA juba 2klapi tehnikas muuseumieksponaatide kohta. Tundub, et sealkandis on ka kusagil selliste mootorite piir sest 122-128hp/L autosid tean neti põhjal vähemalt viite kuut lähemalt kuid 130+ pille vist enam naljalt ei leia ilma 4/5 klapi ja kaasaegsete otsepritse ja muude abimeesteta (Pole muidugi otsinud)

Porsche 909 2.0 bokser-8, 2klappi sil kohta, 275 hj. 137,5 hj/l juba aastal 1966.

Re: BMW 320, E30, 89a. (M10 Turbo). Reimann.

Postitatud: 14.11.2013 17:27
Postitas _siim_
Reimann kirjutas:Korralik tulemus igatahes, kuid kaldun arvama, et mootor seal tehnika poolest enam väga originaalile ei vasta, pole muidugi näinud seda varianti. Klappe on sellele mootorile mitu mm suuremaid saada, lisaks kui veel teha portimine+ITB-d, ning pööret tõsta, loomulikult kubatuuri tõstmine siis peaks ka vabalthingavana juba 130+ hp/L piiri saama ületatud. Kui muidugi pööre jätta mõne tuhande võrra tõstmata, siis jääb ilmselt hätta.
Mootor oli jah m10 suurema surveastmega kolbidega,leiab vanematest mootoritest ning suure klapiga kaas,leiab seda m10b20 mingilt versioonilt ning topelt dellorto karpadega.